Oldalak

2023. május 15., hétfő




Metafizikai valóság , tudatalatti , karma , dimenziók ... 


Sokat lehet mostanában arról hallani és olvasni, hogy vajon az egyén milyen keretek között és mekkora mozgástérrel rendelkezik a saját életének, saját boldogságának irányításában. Egyes nézőpontok szerint minden rajtunk múlik, csak “be kell vonzani”, “pozitívan kell hozzáállni”. A boldogság csak rajtunk múlik, és akárhol, akármilyen körülmények között is élünk, kizárólag saját magunktól függ, hogy boldogok, elégedettek tudunk-e lenni.    -  https://tudatosoregedes.org/rendszerbe-agyazottan-van-e-lehetoseg-a-valtozasra/

Szent Pál apostol: „most még csak tükörben, homályosan látunk” (1Kor 13,12). 


https://consciousagingwomen.files.wordpress.com/2017/12/bonsai.jpg


Metafizikai valóság = filozófiai kategória              

A metafizika mint filozófiai rendszer olyan szellemi princípiumból indul ki, amely a létező világ felett áll, az érzékszerveink számára hozzáférhetetlen, és csak spekulatív módon, az absztrakt logika (a priori) révén ismerhető meg. A filozófusok absztrakt fogalmi reprezentációkat alkotnak. A filozófiai tevékenység médiuma a nyelv, célja pedig jelentésadás a még fel nem fogottnak, a közölhetővé tétele az addig ki nem mondhatónak. A reprezentáció tárgya az emberi élet bármely aspektusa lehet.
Átnem gondolt életet nem érdemes élni - Socrates

A filozófusok közbülső állapotban vannak : egyrészt a tudatlanok és közönyösök , másrészt a tökéletes tudás birtokában lévő  istenek között - Platón

A filozófia szó jelentése az ógörög φιλοσοφία [philoszophia] szóból ered, amelynek jelentése: „a bölcsesség szeretete”
„Nem rendszereket kell alkotni, hanem az ébresztő elemek folyamatos sorát biztosítani.”-Hamvas Béla
Hamvas Béla számára az írás a mindennapi praxis része volt , ima és jóga-gyakorlat , az éberség megőrzésének számára legalkalmasabb eszköze.

Az éberség mellett írói, gondolkodói és emberi létszemléletének meghatározó kulcsfogalmai az univerzális orientációtranszparens egzisztenciarealizálásalapállásimagináció,    derű üdv és hagyomány.

hagyomány (latin traditio; görög paradosis; szanszkrit páramparya) – e kifejezés általánosan felfogott és közhasználatú értelmétől erősen eltérően – az időtlen metafizikai szellemiség időben való fenntartottságát és továbbadását, áthagyományozását jelenti Hamvas Bélánál. Amikor a hagyományt értelmezi, a szellem időfeletti jelenlétéről ír, vagyis a „hyperboreus” időfeletti, metafizikai (természeten és létezőn túli) hatalmi–uralmi időbeliségbe vetültségéről. Hamvas életműve – azon belül is elsősorban a Scientia Sacra – tradicionális atmoszférát hozott létre, egy szellemi megismerés lelki bázisának a megteremtésével.

Az univerzális orientáció azt a szellemi szabadságot jelenti, amely a teljes emberi tudás irányában nyitott, és készen áll elfogadni minden utat és útmutatást, amely a létezés metafizikai alapjaihoz vezet. Mindez az elvektől, irányultságoktól, rögeszméktől – vagyis mindattól, amit a nyugati kultúrában a szaktudományok, kutatási és érdeklődési irányok, vallások, értelmezési és szelekciós kánonok, politikai irányzatok, részben pedig társadalmi szabályrendszerek is képviselnek – történő tudatos megszabadulást is jelenti.

transzparens egzisztencia Hamvas sajátos kifejezése arra, amikor az emberi létezés áttetszővé válik, vagyis egyszerűvé, nyitottá és megszólíthatóvá. A transzparens egzisztencia lehet képes arra, hogy sorsával (sorsképletével) szembenézzen, és teljes és normális életet éljen.

Hamvas megfigyelése szerint az emberek belső, gondolati élete és a megélt élete között többnyire hatalmas hasadék tátong, a gondolataikból (ismeretek, tudás, felismerés) nem vonnak le konzekvenciákat, vagy ha mégis, azt nem igyekeznek a életvitelükben érvényre juttatni. A konzekvenciák átvitele az életvitelre jelenti a realizálást. Transzparens egzisztencia és realizálás hiányában nincs életrend, és a megélt élet kaotikus (démonizált, rögeszme- vagy álomszerű).

Az imaginációt Hamvas a lélek esszenciális életének tartja. Mivel az ember az imaginációval (melynek szó szerinti jelentése élet-képzelet) folyamatosan teremti a valóságot, ezzel a teremtéssel rongálhatja és tisztíthatja (rendezheti) is azt. 

Az ima 

Olyan vallásos cselekedet, amely szóbeli vagy elmebeli kommunikáció útján a transzcendenssel való kommunikáció , ebben az értelemben a kapcsolattartás bármely formáját jelentheti .

A jóga = összekapcsolódás , hasonlít a religio (összekapcsol) latin szóra , amelyből az angol religion  (vallás ) szó  ered

A jóga (szanszkrit: योग) a tudat átalakítását, illetve a karma és az újjászületés (szamszára) körforgásából való megszabadulás (móksa) elérését szolgáló indiai vallási módszerek és technikák. Jóginak lenni annyi, mint Istenben élni, és összhangban lenni környezetünkkel és embertársainkkal. A jóga egyesülés Istennel. Mivel Isten mindenkiben ott van, a valódi jóga mindenkivel összeköt.
Nyugati adaptációjában elvesztette vallásos hátterét és inkább a testi-lelki egészség megőrzésére és helyreállítására, illetve csúcsélmények előidézésére szolgál.
A jóga mindennapos gyakorlása – művelői szerint – önmagában is hasznos, javítja az egészséget, jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását eredményezi.
"A Jóga nem egyéb , mint az értelmi út , a gondolkozás tudatos irányítása , amely áthidalja a látszólag áthidalhatatlan szakadékot a tudatfölötti és a tudatalatti , az észszerű és az érzésben gyökeredző világ között . Ilyképpen a Jóga minden végső és gyökeres megismerés kulcsa , mert egyrészt érthetővé , tudatosan felfoghatóvá teszi a máskülönben homályos és tudattalan mélységeket , másrészt felszabadít bennünket az alól a tévedés alól , hogy az értelem maga a végcél volna : feltárja a valót , hogy az értelem csupán eszköz , segítő , amelynek haszna és használhatósága megszűnik a célhoz eres pillanatában . Ha így értelmezzük akkor , ....megtaláljuk minden magasra szárnyaló és nagyszerű vallásos törekvésben , bármelyik vallásról legyen szó . Jézus emberi magatartásának , csodáinak és tanításainak gyakorlati alapja éppúgy a Jóga , mint ahogy assisi Szent Ferenc éntelen felolvadása az egyetemességben a szereteten keresztül , Keresztelő Szent János misztikus Istenre találása , vagy Loyolai Szent Ignác Diszciplínája is Jóga . .... Ha a nyugati embernek járhatatlan , vagy csak nagyon nehezen közelíthető meg , ennek az oka nem maga a Jóga természete , hanem az , hogy a nyugati ember elszokott az összegezett erőfeszítéstől , értve ez alatt olyan erőkifejtést , amely az értelem , a szellem és a test minden képességét egyesítve , egyetlenegy cél felé irányul , s ez a cél : önmaga benső , gyökeres mivoltának és ezen a létezésnek való megismerése . ..... A mélyen hívő Istenben alázatos lélekkel felolvadó embernek vagy nincs szüksége erre az útra , vagy csak csekély útmutatásra van szüksége . De a mai nyugati ember nagyon nehezen jut el az ész útjáról erre a közvetlenebb és rövidebb lélekútra . A Jóga megmutatja neki a rövid átvágást , ..... De ha az értelmi utat végig járta az ember , eljutott a felismerhetetlen végső ponthoz ..... eljutott önmagának a gyökeréhez , és ahhoz a feltétlen megismeréshez , hogy ez a gyökér nem lehet többé okozat , hanem ok , ..... ha pedig az , akkor minden okozatok első forrása , nem lehet többé kiszakított részlet sem - hiszen a részlet mindig csak okozat - hanem teljességnek kell lennie , oszthatatlan egésznek , valaminek , amihez képest mindaz , ami felfogható , csak járulékos és feltételes . És ha önmagában megtalálta az egészet , a teljeset ,.... ráeszmél hogy ez az Egész , ez a Teljesség - csak egyetlenegy lehet . Az Egyetemes Egy . Nevezhetjük bárhogyan : Isten , Ősök , Forrás , Való Tény , - mindegy , ... ez már a tény . .... amelyet közvetlenül , leplezetlenül , átélünk . ..... A leghelyesebb ha a szellemi megismerés útja együtt jár a testi-gyakorlati úttal . "- Baktay Ervin
A tudatalatti = pszichológiai fogalom

Olyan aktív lélektani folyamatok jellemzője, amelyek nincsenek a tudat értelmi tevékenységének középpontjában, a háttérből azonban mégis hatnak a tudatos folyamatokra. Egy korábbi ismeret, tapasztalat, amire az adott pillanatban valaki nem is gondol, de asszociatív kapcsolatban áll gondolkodása aktuális tárgyával, befolyásolhatja döntéseit, gondolatait. Hasonló hatása lehet bizonyos környezeti körülményeknek is, amelyek tudatosulás nélkül befolyásolhatják az adott személy cselekedeteit, gondolatait. A tudatos elmével szemben a tudatalatti soha nem alszik, soha nem pihen. Olyan létfunkciókat irányít, mint például a légzés és a szívverés szabályozása. Mindazt ami életünk során történik velünk, tárolja, amelyek hipnózis vagy önhipnózis során újra felidézhetők.
Mivel a conscientia, a ‘kísérő tudás’ (lelkiismeret) hozzátartozik minden emberi cselekedethez, a lélekben semmi olyan nem történik , ami az emberben nem tudatos. - Descartes
A tudatalatti létező valóság , korlátozza ugyan a szabad elhatározást , de nem szünteti meg .

A karma = ok és okozat összefüggése , misztikus végzet , a cselekedetek következményeinek törvénye , amely a szanszára körfogását mozgatja a keleti vallások szerint: a jó szándék és a jó cselekedetek hozzájárulnak a jó karmához és a boldogabb újjászületéshez, míg a rossz szándék és a rossz cselekedetek a rossz karmához és a hátrányosabb újjászületéshez járulnak hozzá.


A dimenzió = méret , kiterjedés

A téridő, amelyben élünk, négydimenziósnak tűnik. Erre legcélszerűbb háromdimenziósként tekinteni, a negyedik pedig az idő , ami kicsit eltér a másik háromtól, mivel csupán egy létezik belőle, valamint látszólag csak egy irányban lehet benne haladni. A húrelmélet és más hasonló nézetek azt állítják, hogy a térnek, melyben élünk, valójában sokkal több dimenziója létezik (a legtöbben 10, 11 vagy 26 dimenziót tételeznek fel), de az univerzum kiterjedése a plusz dimenziókban szubatomikus méretű.



Kovács-Magyar András: Kvantumfizika - Dimenziók    https://www.youtube.com/watch?

" Minden dimenzió magasabb szinten rezeg mint az azt megelőző. A dimenziók nem helyek valójában, hanem a tudatosság szintjei és minden magasabb dimenzióban a valóság, a tudatosság, a tudat és a szélesebb körű ismeret nagyobb spektruma létezik. Annak érdekében, hogy egy magasabb szintű dimenzió a rendelkezésünkre álljon vele összhangban kell rezegnünk."

A kvantumfizika = relativitáselmélet +

A kvantumfizika a fizika legfiatalabb ága, amely az atomon belüli legkisebb szerveződési szinteket, azok működését, törvényszerűségeit kutatja. A legnagyobb megdöbbenést az váltotta ki, amikor különböző kísérleteken keresztül bizonyítást nyert, hogy az emberi tudat befolyásolja az elemi részecskék viselkedését.   Neumann János szerint, aki kvantummechanikai elméleti kutatásai mellett a digitális számítógép elvi alapjainak lefektetésével vált ismertté, az univerzumban minden a kvantumfizika elvei szerint működik .

Információs mezők =  morfogenetikus tér , olyan akár a gravitáció vagy az elektromágneses tér, szabad szemmel nem látható, de hatása mégis érezhető, nem csak hogy befolyásolja az anyag működését, hanem egyenesen meg is határozza annak létezési és működési formáját. Ugyanakkor a morfogenetikus mező az agyunkon kívüli memóriánk. Innen , ellazult tudatállapotban , amikor gondolkodunk vagy meditálunk , le tudunk hívni információkat.

A skaláris energia = irány nélküli / összeadódó energia

A skaláris hullámokat két , teljesen egyforma (idegen szóval replikáns) hullám (hullám és ellenhullám) hozza létre, amelyek szinkronban vannak egymással térben, de időben nem. Más szóval, a két hullám fizikailag teljesen egyforma, de időben 180 fokban eltérnek egymástól...a skaláris energia hullám inkább térben mozog, mint hullámokban , inkább betölti a környezetét. Képes áthaladni tömör anyagokon anélkül, hogy veszítene intenzitásából.A skaláris energia végtelenségig képes önmagát kijavítani és regenerálni. Ennek a szervezetünkre nézve is fontos kihatásai vannak. A megfelelő skaláris frekvencia egész sor rendkívül jótékony hatást gyakorol az emberi szervezetre.
"So­ká­ig min­den fi­zi­kai je­len­tés nél­kü­li, tisz­tán ma­te­ma­ti­kai mi­nő­ség­nek te­kin­tet­ték, ké­sőbb (Aha­ro­nov és Bohm 1959) meg­is­mer­ték, és mér­he­tő­vé tet­ték je­len­tős fi­zi­kai ha­tá­sait. Sok­kal ál­ta­lá­no­sabb meg­je­le­né­sű­nek bi­zo­nyult, mint a be­lő­lük szár­ma­zó EM su­gár­zá­sok. Az in­for­má­ci­ók át­vi­te­lé­ben és rög­zí­té­sé­ben fon­to­sak (Ze­i­ger és Bis­chof, 1998).
Wil­liam Til­ler sze­rint a po­ten­ciá­lok­nak (ska­lá­ris hul­lá­mok) je­len­tős me­diá­tor sze­re­pük van a vá­ku­um és az EM tér kö­zött:
• szer­ve­zik a vá­ku­um nem fi­zi­kai fi­nom ener­gia­me­ző­it, a tér-idő struk­tú­rát;
• ami egy össze­füg­gő EM te­ret hoz lét­re (bio­fo­to­nok és po­ten­ciá­lok is);
• ezek vég­ső ha­tá­sait meg­fi­gyel­het­jük az anya­gi vi­lág­ban tér­ben és idő­ben.
A ska­lá­ris hul­lá­mok – rész­ben bi­zo­nyí­tott, il­let­ve még to­váb­bi bi­zo­nyí­tás­ra vá­ró – szá­mos szo­kat­lan tu­laj­don­ság­gal ren­del­kez­nek (Rein, USA):
– a fény­nél gyor­sab­ban ter­jed­nek, ki­vé­ve, ha az EM tér fe­lé tör­té­nik az in­for­má­ció­át­adás;
– ha­tá­suk tér­től és idő­től füg­get­len;
– ha­tá­suk 3-5-ször erő­sebb, mint az EM me­zőé;
– sok­kal ősibb, egye­te­me­sebb, mint a mág­nes me­zők;
– in­for­má­ci­ót ad át és nem ener­gi­át;
– az elek­tro­mos és mág­ne­ses me­zők mé­ré­sé­re hasz­nált esz­kö­zök­kel nem de­tek­tál­ha­tó (ezek elek­tro­mos ára­mot és ener­gia-transz­misszi­ót mér­nek);
– át­ha­tol min­den anya­gon, a Fa­ra­day-ka­lit­ka sem tud­ja kí­vül tar­ta­ni;
– olyan te­rü­le­tet kép­vi­sel, mely­ben az anyag és a tu­dat ké­pes in­ter­ak­ció­ba lép­ni, hat­nak egy­más­ra;
– lét­re­hoz­za a tu­da­tos me­zőt." - Természetgyógyász magazin

Az emberi test nem más, mint strukturált információ, az emberi test egy energia mező! Egy állandó, skaláris állóhullámokból összetevődő, energia mező, amely ennek megfelelően szerveződik és strukturálódik, és rengeteg információt tárol. A TESTMEZŐ: egy információ-mintákkal telített, energia mező.
Az információs orvoslás lesz, a jövő gyógymódja. Az információs gyógyítás azonnali hatása és hatékonysága már most bizonyított tény! Van egy olyan rendszer is, amelyet gondolati mező terápiának neveznek..........
A gyógyítás, nem más, mint megtanulni, hogyan javítsuk ki, az emberi testmezőt, hogy az eredeti lenyomata szerint működjön.

Asztrológia = csillagismeret , az egyik legősibb világnézet

Az asztrológia magábazárta ennek az ismeretnek két részét: az asztronómiát, vagyis az égitestek mozgásaival és fizikai sajátosságaival foglalkozó tudományt, s az asztromantikát , azaz a csillagoknak a földi életre gyakorolt hatásával foglalkozó ismeretrendszert, az úgynevezett  "csillagfejtést", vagy horoszkóp készítést .
Az asztrológia kialakulását az európai hagyományok elsősorban Mezopotámia (Kr. e. 8. század), illetve Babilónia (Kr. e. 5. század) papságához kötik. Ennek nyomán alakult ki az asztrológia az ókori Görögországban a 2. században, valamint a hellenizmus idején a Közel-Kelet jó részén. Európán kívül Indiában, Kínában, valamint az aztékoknál és a majáknál is alkalmazták.
Az asztrológia szimbólumrendszerként használja fel a bolygókat, a csillagokat, a csillagképeket. Általában az összes asztrológiáról (európai, kínai és közép-amerikai indián) elmondható, hogy az égbolt egy szakaszát, a zodiákust (az ekliptika alatt és felett 20-20°-nyi széles, összesen tehát 40° széles sáv) felosztja állatövi jegyekre, melyek az adott kultúra naptárát is meghatározzák.

Alapelve a Hermész Triszmegisztosz nevéhez kötődő Smaragdtábla tétele: Quod est inferius, est sicut quod est superius, et quod est superius est sicut quod est inferius ad perpetranda miracula rei unius – ami lent van, az megfelel annak, ami fent van, és ami fent van, az megfelel annak, ami lent van, hogy az egyetlen varázslatának műveletét végrehajtsd.Az első ismert asztrológiai mű a mezopotámiai II. Szargon (Kr. e. 722–705) 72 részből álló műve volt.
Klaudiosz Ptolemaiosz a 2. században írta Tetrabiblos művét, mely évszázadokig alapmű maradt.
A 4. században adta ki Firmicus Maternus Libri Matheses művét.
Regiomontanus Esztergomban befejezett Tabulae directionum című munkájában az égitestek befolyásain kívül közli a horoszkóp 12 házának számítási módját, a régi Campanus-féle módszer figyelembevételével, és egy, az asztrológiában nélkülözhetetlen csillagászati táblázatot is felállít. Prognózisában többek szerint előre megírta az 1789-es francia forradalom idejét és eseményeit.

A világ minden vallása, a magasrendű, fejlett vallások is tele vannak asztrológiai vonatkozásokkal. Szinte minden nagy vallási ünnep asztrológiai alapokon áll. Erről és a hétköznapok elnevezésének. asztrológiai vonatkozásairól még szó lesz. Ugyan- csak rá fogunk mutatni a két úgynevezett kozmikus tengely sarkalatos pontjainak, az Oroszlán, Bika, Vízöntő és Skorpió. csillagképeinek nagy szerepére a vallásokban. Egyelőre elég, ha megjegyezzük, hogy a katolikus templomainkban látható jel- képek, a négy evangélistával kapcsolatba hozott szimbólumok az oroszlán, a bika, az ifjú (angyal) és a sas — az előbb em- lített négy sarkalatos égi pont ősrégi jelképei. Az Ószövetség egyes helyei és János Jelenései egyértelműen, ismételten is utalnak erre a négy pontra. Ezek az ősi asztrológiai elemek azonban részben feledésbe mentek, részben az újkor óta még a vallás terén is többé-kevésbé  érvényesülő racionális irányzat folytán elvesztették eredeti jelentésüket és mélyértelmű szimbólumokból felszínes allegóriákká halványultak. ..... de az egyház nem ítéli el az asztrológiát. Egyetlen hittétel sincs, amelyből ezt lehetne kiolvasni. .... mert egyetlen komoly asztrológus sem tulajdo- nítja a sorsot közvetlenül a csillagok hatásának, s a csillagokban nem látnak végokot. Ellenkezőleg, az asztrológia hangsúlyozot- tan tanítja, hogy a csillagok csak Isten és az egyetemes Törvény akaratának közvetítői; a belőlük felénk sugárzó erőhatások csak módosulásai a Világegyetem nagy központi erejének, Isten létárasztó és törvényt szabó akaratának.  
Az asztrológia sohasem lehet vallásellenes, hiszen éppen azt igazolja, hogy felsőbb erő és akarat, a mindenségen keresztül-kasul átáradó egységes törvény uralkodik mindenen, s amit a horoszkópból kiolvas, az csak csekély és vázlatosan megsejtett része az egyetemes törvényszerűség határtalan egészének. De megcáfolja a fenti ellenvetést maga Aquinói Szt. Tamás, a keresztény bölcselet apja, mert az asztrológia alaptételét félreérthetetlenül helytállónak tartja.
Az asztrológia nem tagadja a szabad akaratot, csupán rámutat, hogy a szabad akarat csak az egyetemes, tehát isteni akarat megszabta keretek közt érvényesülhet, vagyis az egyéni életekben több-kevesebb megszorítás alá kerül. 
 A szabad akarat inkább az eltérő lehetőségek közt való választás több- kevesebb szabadságában áll. A döntések  válaszútján kisebb- nagyobb mértékben szerep jut szabad akaratunknak, hogy Jobb- vagy balfelé fordulunk-e. A horoszkóp még azt is feltárja, mi- lyen mértékben érvényesülhet az egyik vagy a másik egyén szabad akarata; az emberrel veleszületett adottságoktól és további belső fejlődésétől függ, mennyire élhet valaki a helyesen értel- mezett szabad akaratával, vagy milyen mértékben válik a külső hatások játékszerévé. Erre a kérdésre az úgynevezett , karma "- tan igen értelmes választ ád, .... Az asztrológia igazi kritériuma önmagában van. A saját rendszere és eljárásai alapján kell alávetni a vizsgálatnak, hogy eredményei mennyiben helytállóak. Így világos képet nyerhetünk értékéről és fogyatékosságairól is. Mert mi tagadás, az asztrológiának éppúgy megvannak a maga gyönge pontjai, mint minden emberi igyekezetnek. Ezek a fogyatékosságok ugyan részben annak tudhatók be, hogy a modern asztrológia sok tekintetben még tapogatózik, amikor az ősi, de veszendőbe ment ismereteket rekonstruálni akarja. De különben a komoly asztrológusok sem állítják, hogy ismeretrendszereik tökéletes és hiánytalan volna. ..... Az asztronómia és az asztrológia, mióta útjaik vısszavonhatatlanul elváltak, úgy viszonylik egymáshoz, mint teszem az anatómia a modern lélektanhoz vagy pszichopátiához. ..... Majd ha az asztrológia elfoglalja helyét az elismert tudományok közt, akkor megindulhat a rendszer modern szellemű kidolgozása és a módszertan átalakítása, a hagyományos tételeket modern természettudományos módon alátámasztó magyarázatokkal együtt Egyelőre nem szabad fennakadnunk azon, ha az asztrológia még ma is gyakorta azokkal az elvekkel és kifejezésekkel él, mint egykor Ptolomaeus vagy a középkor nyugati és arab tudósai, akik csillagászok és alkhimisták, fizikusok és filozófusok voltak egyszemélyben. ..... az asztrológiát ki kell emelni a bizonytalan, szétfolyó miszticizmus légköréből és természettudományos alapokra kell helyezni. ...... a misztika szerepe mindig jogosult fog maradni éppen az asztrológiában. A misztika a jelenségek gyökeréig hatol és olyan összefüggéseket tár fel, amelyeket természettudományos eszközökkel egyáltalán nem, vagy csak ritkán közelíthetünk meg. Egészen világos, hogy tudományos megismeréseink távolról sem ölelik fel a megismerhetőség egészét. .... Éppen az élet egészével és a lélek határtalan lehetőségeivel foglalkozva bukkanunk olyan elemekre, amelyeket képtelenség materiális kvantitatív módszerrel  rögzíteni. A legrégibb megismerő módszer, a misztikus szemlélet ezeket a gyökeres, alapvető tényeket nagyon tisztán meglátta és ki is fejezte a maga módján. A kifejezés módja persze erősen elüt attól, amit mi természetes, vagy tudományos fölfogásnak nevezünk.  - dr. Baktay Ervin

Az asztrológia már 1998 óta , Magyarországon is természetgyógyászati módszerként alkalmazható , hiszen a magyar törvények is tudományos rangra emelték .

 A KVADROMATIKA

Az emberi lét négy alapszférája a Tudomány, a Mágia, a Vallás és a Művészet. Ezt a négy dolgot egy új egységbe kell ötvözni: ez a Kvadromatika.

Eljött a Vízöntő-kor. Az a világkorszak, amelyben minden eddigit összegezni kell.

https://mek.oszk.hu/03700/03725/03725.doc



   A belső világunkra ritkán figyelünk. Pedig szédítően tágas és félelmetes erőkkel teli az is. Csak még nem fedeztük föl. Talán észre sem vettük. A belső és a külső világ között az a különbség, hogy a külsőt nem irányíthatjuk. Ideig-óráig úgy tűnhet, hogy van rá hatásunk, de az illékony, és hamarosan csalódnunk kell, mert kiderül, hogy valójában nem mi irányítottuk az eseményeket. Más a helyzet a belső világunkkal. Azt irányíthatjuk. Az a miénk, mi kaptuk. Nem könnyű uralni, hiszen ahhoz először észre kell venni, azután meg kell ismerni, alázattal kitanulni sajátos logikáját, begyakorolni irányításának eszközeit. De mindezek által a miénk lehet, kimeríthetetlen gazdagságával együtt. Amikor az evangéliumban Jézus arról szól, hogy közösségben van velünk, mi pedig közösségben vagyunk Istennel, nem véletlenül fogalmaz így: Ti bennem vagytok, én pedig tibennetek. Nem azt mondja, hogy „ti a szolgáim vagytok”, vagy hogy „ti hozzám tartoztok.......
Krisztus belül van. És ebből annyi minden következik!
Ő belül van, ha beengedjük az életünkbe. Ha féltjük, akkor valószínűleg még nem engedtük be, még nincs ott belül, vagy még nem vettük észre.
Minden félelem, ami bennünk van, annak a jele, és arra akarja felhívni a figyelmünket, hogy még messze vagyunk attól, amiről az evangélium ír: „ti láttok engem, mert én élek, és ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok majd, hogy én Atyámban vagyok, ti pedig énbennem, és én tibennetek”. (Jn 14,19–20)..........Hiszen ő az Úr, mindenek felett. Kívül és belül egyaránt."- Juhász-Laczik Albin OSB

Az egészségünket a gondolataink és az érzelmeink befolyásolják . Nem elég csak a fizikai testet gyógyítani , azt is kell de nem elég .

És ezután az összegzés után lássunk egy kis testi táplálékot 

Fehér spárga , kolozsvári szalonnával , sonkával és eperrel .

Hozzávalók :

- 250 g hámozott fehér spárga 
- 40 g sült kolozsvári szalonna / apróra vágva 
- 40 g pirított zsemlemorzsa 
- 35 g sovány házi füstölt sonka  / apróra vágva
- 45 g kisteleki krémfehér sajt / morzsolva
- 70 g földieper / negyedelve 
-  fekete bors , ízlés szerint 
 
Elkészítés :

A  spárgát , meghámozzuk , a végeit letördeljük , egy kevés víz fölött megpároljuk . A szalonnát felaprítjuk és megsütjük , félretesszük , a zsírján megpirítjuk a zsemlemorzsát és akkor már készen is vagyunk . Egy tálra tesszük a spárgát , megborsozzuk , rá a sült szalonnát , továbbá a sonkát és a kisteleki krémfehér sajtot , majd a földiepret . Akinek az eper savanyú lenne az locsolhat rá egy kevés folyékony édesítőt . 
Egy jófajta prosecco passzol hozzá .




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése