Oldalak

2025. június 1., vasárnap





Új alkímia - jegyzet


AZ ALKÍMIA KÓDJÁNAK FELTÖRÉSE

08. MEDITÁCIÓ


Egy hétköznapi állapotban az embereknek nincs mentális erejük , ... az egyes módszerek lassan gyűjtő fogalmakká váltak . tehát ugyanazokat a dolgokat sorolják föl a meditációról és a kontemplációról , és az imaginációról is . Tehát hogy mindegyiknek célja a lelki béke , a megnyugvás , az intuitív tudás keresése , a megvilágosodás , a koncentráció , a befelé fordulás és mindegyik elősegíti az öntudatot , mindegyik a fizikai és a mentális egészséget szolgálja .
Azt szokták mondani hogy az ösztönök világa helyett kövesd az Isteni akaratot , ... na és tessék mondani ezt hogyan kell csinálni ? ; ...
A valós gyakorlat korábban megvolt de elveszhetett . 
Rengetegen érdeklődnek a téma iránt és ez kimerül abban hogy az elméleti tudásra koncentrálnak , végeláthatatlanul előadásokra járnak , a világ összes könyvét összeolvassák , kergetik az információt . Egy hatalmas , kaotikus szövegtengerről beszélünk , ami mögött rengeteg titkolózás , titkos iskola , mindenféle áramlatok vannak , de ebből az életükbe kevés dolgot tudnak beépíteni . Ez azért van mert úgy alakult mára , - és ez már évezredek óta is így volt - , úgy gondolják hogy a szellemi úton  az élettől el kell fordulni , - ennek is messzire nyúlik a gyökere hogy a valós életet különválasztották a szellemi élettől , a megvilágosodás útjától . Az alkímia egy olyan út ami nem választja külön e kettőt . ... A dolgok átlátása nélkül csak áldozatai vagyunk a körülményeknek és a tudattalannal sem vagyunk tisztába .
Ha leülök lótuszülésbe és csak ülök órákon át hát , ... profán módon ez nem fog működni . Egy átlag ember nem képes meditálni , ... ez csak azoknak működik akiknek a szellemi ereje már ott van hogy képesek erre , ... Általában az emberek azért haladnak lassan amikor a lelküket akarják gyógyítani mert alacsony energiaszinten a végtelenségig csak panaszkodnak , amiben nincs lényeglátás , ... mert állandóan ugyanazokat a dolgokat ismétlik , ...  ahhoz is már egy erős tudat kell hogy átlássam hogy az amitől én rosszul vagyok az pontosan mi ? 
A test , lélek , szellem az egy egység , ... de ez csak félig igaz , valójában csak félig vagyunk a szellemmel egységben , ... Az alkímiának pont az a célja hogy ismét egységbe kerüljünk a szelemmel , tehát ez egy cél , ... Valójában a test és a lélek van osztható , nemcsak egységben , hanem energetikailag úgy viszonyulnak egymáshoz mint egy energia generáló . A lélek és a test egymáshoz viszonyítva egy elektromágnese mezőt tud gerjeszteni és ez az állapot képes a lelket utána a szellemhez közelíteni . Ezt hogy ki hogyan éri el , ennek sok ága van , ... van amelyikben több a kontempláció , ... Pl. volt keresztény alkímia , ahol a Krisztusi minőség megvalósításán keresztül próbálták ezt elérni , ... 
   Ahhoz hogy megértsük ezeket a technikákat vissza kell térnünk az eredetükhöz . Ősidők óta már jelen volt az emberben az a törekvés hogy az emberi tudatot valahogy többnek élje meg mint a mindennapi puszta létfenntartás , evés , ivás , szaporodás . Már a neolitikum embere is kereste mindazokat a lehetőségeket ahol ő egy más tudatállapotba kerülhetett . ... Aztán jóval később már , ... Pythagoras aki nagyon közismert az ezotériában , ő elsőként nevezte magát filozófusnak , de ő sokkal inkább volt tekinthető mágusnak , gyógyított , csodákat tett , stb. Az maradt fenn róla hogy ő képes volt a kozmikus gondolatokat , a kozmikus ideákat , mint egy adó-vevő felfogni és ezeket lehozva transzformálni , és a tanítványainak átadni . Mindezt ő a kontempláció , az imagináció és a relaxáció útján érte el , ... de ezek az elnevezések még akkor nem léteztek . Pythagoras képes volt a tanítványainak , a szellemvilágoknak egy ilyen hatalmas vízióját megnyitni , ... Tehát ha valaki nagynehezen a tanítványok sorába került és a különféle próbatételek után ha sikerrel járt , akkor olyan látomásokban lehetett része ezekkel az imaginatív technikákkal , amelyekben egy ilyen ragyogással kísért képekben , megtapasztalhatta saját magát mint szellemi létezőt , és megtapasztalhatta a saját helyét a szellemi világban , vagy az istenek világában . Ez egy nagyon személyes élmény volt és ez olyan dolgokkal gazdagította a jelöltet , ami , utána a mindennapi életében is használni tudott és átformálta az egész világnézetét . ... Pythagoras ezekkel a technikákkal tanította a tudományos ismereteket is , ... fogalomról fogalomra adta elő a matematikát , geometriát , csillagászatot , zenét , ... De a tanítványok a beavatások révén kaptak teljes tudást ezekről a tárgyakról , ... imaginációval , kontemplációval , és ezekkel a misztikus technikákkal világította meg ezeknek a tárgyaknak is a valódi üzenetét . Közismert hogy a tanítványai , hol eksztatikus , misztikus tudatállapotban voltak , hol pedig racionális  tudatállapotban , ... Pythagoras jelentősége abban áll , hogy az ókori emberek spirituális vízióit ő egy rendszerbe tudta foglalni és érthetővé tudta tenni . Platón , ő pedig megőrizte számunkra ezeknek az ókori beavatásoknak és misztériumoknak a hagyományát , és ő olyan gondolatébresztő módon lebbentette fel ezekről a fátylat , hogy a nyugati gondolkodást abszolút inspirálta . ... De akkor amikor ezek a technikák születtek az a fajta materialista gondolkodás ami ma már jelen van , vagy a tudományos gondolkodás , egyáltalán nem volt jelen a világban . ... Minden kultúra kifejlesztette a saját módszerét , eszköztárát , - keleten egy kicsit másképp mint nyugaton - , azért hogy kizökkenjünk a hétköznapi tudatállapotokból és hogy kinyíljunk a misztikus szférák felé és a tudatnak egy más állapotát fedezzük fel , vagy akár megtapasztaljuk az anyagfeletti , a transzcendens minőséget . Tehát ez az eredeti közös nevezője a meditációnak , imaginációnak , kontemplációnak , - a relaxáció az egy kicsit más - , ezek mindegyike az ókorból és az ős időkből fejlődött ki és hogy ezek eredetileg , misztikus technikák voltak . ... Mára már elterjedtek ezek a módszerek , ... kijelenthetjük hogy a meditáció az nem egy technika amit megcsináltam ,   és akkor minden meg van oldva . Mindegy hogy hogyan ülünk , ... vagy állunk , ... vagy lefekszünk , vagy lecsukjuk a szemünk , vagy nem , nem ez a lényeg , ... hanem inkább az hogy mi a célja az adott módszernek , és hova vezet , - ez már ugye a szemnek láthatatlan . ... Bármilyen technika , bármilyen kultúrából , ... mindegyikre az a jellemző hogy kikapcsol a környezetből , egy megváltozott tudatállapotba kerülünk , és elérjük a transz valamelyik fokát . Ezek a technikák csak akkor valósulnak meg ha a transz valamelyik szintjére viszi az embert , - a transz az a módosult tudatállapot , vagy révület - , és ez olyan mintha az észlelésünk átmenne egy másik dimenzióba . Tehát elkezdjük az anyagfelettit , - a transzcendens szó is erre utal - , és ezekkel a technikákkal az emberi tudat valamilyen mértékben , - eltérő mértékben - , de kapcsolatba kerül valamilyen transzcendens minőséggel , ... a lényeg a kapcsolatba lépés .
A meditációról azt mondják hogy a saját tudatunk középpontjába juttat el , ... 
Az új alkímia iskolában modellezték a tudatot egy tölcsér formájában . Az emberi tudat tölcsérének a legszűkebb része az mindenkinél az anyagvilághoz , a fizikai valósághoz kapcsolódó rész , ... az ösztönök , a test- tudat , tehát a testünknek az anyagi , fizikai része , ... majd amikor a tölcsér egyre jobban tágul , akkor a a nem-anyagi , gondolati , érzelmi , szellemi , - a saját tudatunknak ezek a finom fizikai részei - , ezt is elkezdjük érzékelni és amikor a tölcsér meg tágabbra nyílik , akkor úgymond a halhatatlant , a transzcendenst is elérhetjük vele . A meditációnak az a célja hogy ezeken a sok rétegen átjutva , ... - mindenki amikor leül akkor a saját test-tudatában van , a légzésére figyel és az acélja ezzel , hogy szépen nyíljon ez a tölcsér és egyre finomabb , tágabb , rétegekbe tudja , a figyelem és a koncentráció segítségével átvezetni az öntudatát , míg végül a szellemi öntudatával tud kapcsolatba lépni , és ott le is kell horgonyozni . Tehát a meditációban ott meg is kell tudni maradni , és itt ebben az állapotban nemcsak a saját szellemi önvalónkkal kerülünk kapcsolatba , hanem egy mindenek felett álló tudattal is találkozhatunk . Ezt nevezik Brahmannak , Nousnak , Anima mundinak , ... ez a Szaccsidánanda , amiről lehet hallani a halhatatlan lét , a korlátlan lét és az üdvösség állapota . Ha a tudatunk rögzül ebben az állapotban , akkor elérjük a megvilágosodást , ez az út erről szól , tehát a meditációnak ez a célja . 
De ez mindenképpen egy hosszabb út , ez nem egy technika amit megcsináltam és akkor túl vagyok rajta , kész , leporoltam magam , - nem egy egyszerű aktus - , ... úgy fogalmazzák meg hogy ez egy zarándoklat , a meditáció egy hosszú zarándoklat , ahol a meditáció kezdetén szemtanúvá válunk , a meditáció végén , pedig elme nélkülivé válunk és így a teljes lényünk felnövekszik , ebbe az állapotba . Aztán egy másik híres jógi Sivananda Szvámi pedig úgy fogalmazta meg hogy a meditáció az egy titokzatos létra ami a tévelygésből az igazságba , a sötétségből a fénybe és a nemtudásból a tudásba vezet . 
Miben különbözik ettől a kontempláció ? A kontempláció is egy kapcsolatba lépés , sőt a legmankárkansabb eleme hogy valamivel kapcsolódom , szándékoltan az emberi tudat kapcsolatba lép egy másik tudattal , egy nem emberi , egy ember feletti , transzcendens tudattal . Hogy ennek az emberfeletti tudatnak mi a formája ? ; - hogy ezt hogyan nevezik meg ez már vallásfüggő . A kontempláció a legtöbb vallásban jelen van és hogy mindegyik vallás a maga istenképéhez igazodik , ... tehát az emberi tudat azzal az isteni személlyel próbál kapcsolatba kerülni . Tehát ha a kettőt összehasonlítjuk , akkor a meditációnál a misztika nem így van jelen . Lehet azt is misztikusnak nevezni , de a meditáció inkább intellektuális mint intuitív , a kontempláció viszont egyáltalán nem intellektuális , hanem nagyon is intuitív . Tehát ott teljesen kikapcsoljuk az intellektuális munkát és ezt a fajta fegyelmet . A kontempláció a misztikus rendszerekhez tartozik , ami inkább nyugaton fejlődött ki . Ezeket a misztikus rendszereket általában az különbözteti meg más metafizikától hogy a gyakorlatok célja nagyon is az hogy egy szellemi tudatsikkal egyesüljünk és így éljünk át egy megváltást , vagy megszabadulást . Erre utal a latin misztikus , vagy rejtelmes szó , hogy ez nem egy kiszámítható , nem egy elmében elgondolható út . Vagy a görög misztikosz  (μυστικός , „rejtett személy”) , titkos azt jelenti , ez mindig egy szem számára láthatatlan , szemlélhetetlen , megfoghatatlan , dolog , az ehhez tartozó gyakorlatok , gondolatrendszerek , tartoznak ide . A kontemplációnak az a célja hogy az emberi tudat interakcióba kerüljön a természetfelettivel és tapasztalati úton ezt érezni lehessen . Az interakció nagyon fontos , tehát hogy szólok és választ kapok , teszek valamit és arra reakció van . Tehát ez egy nagyon aktív kapcsolatot indít el a kontempláció , kapcsolódik az extázishoz is , az epifánia*-hoz is , minden olyanhoz amikor az Istenisíkot megközelítem . ...
Az Epifánia görög eredetű szó , jelentése megjelenés, jelenlét, a keresztények számára Jézus Krisztus megváltóként való megtestesülését, illetve újra eljövetelét jelenti , Epiphánia Domini .
Aztán a kontemplációt lehet a megismerés eszközének tekinteni , amikor pl. egy szent szövegez , vagy imádságot olvasok , elmélyedek benne , és a szöveg segít gyakorlatilag ebbe a kontemplatív állapotba eljutni . Ez azt jelenti hogy nem egy Isteni személlyel kezdek kapcsolatba lépni , hanem a szöveg révén történik ez meg egy következő lépésben , de az ima szövege az segít nekem , ... az az ami egy ilyen kapuként bevezet ebbe a gyakorlatba és ezért a vallási tevékenységekben ez nagyon gyakori ez a technika . 
Az imagináció , amit neveznek vizualizációnak is vagy képszerűsítő technikának , itt pedig jelen van a koncentráció . Arról van szó hogy szándékoltan erős belső képeket teremtünk , ... tehát , nagyon más mint az előző kettő . ... Az imagináció az egyfajta fantáziálás , - a görög fantazosz *  szó azt jelenti hogy láthatóvá tesz , gondolatunk által elkezdünk láthatóvá tenni képeket . ... 
Φαντασός Phantasós, – a görög mitológiában az alvás egyik istene. Morpheusz és Ikelosz testvére, valamint Hüpnosz fia volt .
Ez a fantáziálásnál több , - ahogy ma használjuk - , mert mentális erő van benne , és egy szándék van benne , hogy azok a képek amiket teremtünk , ezekkel valamit akarunk . Általában változásokat akarunk előidézni , vagy az anyagi világban , vagy önmagunkban , vagy önismereti munkában használjuk , vagy a misztikus technikának egy része az imagináció , tehát nagyon sokrétűen használható . Az imagináció is egy kapcsolatteremtés , csak egy kicsit más mint az előzőek . Itt a belső képek teremtése által kapcsolatba lépünk pl. a saját tudatalattinkkal és a saját tudattalan tartalmainkkal , vagy a csittánkkal . Tehát kapcsolatba lépünk valami olyannal amivel normál hétköznapi tudatállapotunkban nem tudunk összekapcsolódni . Az imagináció egy másik misztikus formájával is kapcsolatot teremtünk , mégpedig a saját élő gondolatainkkal is , és ezáltal  Világmindenség tudatával , az u.n. Nous-al , az egytudattal , az egyelmével , ahogy a hermetika mondja . Tehát a saját teremtő gondolataink révén mi egy világelmével is összetudunk kapcsolódni és az imagináció erre képes . Az imagináció eredete is visszanyúlik az ókorba a misztérium iskolához , de ehhez azt kell tudni hogy az ókoriak idealista módon szemlélték a világot . Sokkal fejlettebb volt a képzelőerejük mint a gondolkodásra való képességük , ... nekünk ez meg pont fordítva van . Magát az idealizmust Platón alkotta meg , - egyébként az idealizmus az alapja az egész nyugati ezotériának - , tehát minket ez teljesen áthat , és a hermetika az idealizmust egy olyan tudatformának tekinti amiben az ember nem kérdezi meg sem az ideáknak sem a létezését , sem hogy ugyanolyan valóságosak mint az anyag . Az idealizmus univerzumában , nemcsak hogy az Isteni tudatból vált ki az anyag , - és ez az egész anyagi teremtés -  , hanem mindez azzal a céllal jött létre hogy a feltételeket biztosítsa ahhoz hogy az emberi tudat is fejlődjön , kifejlődjön , egy evolúción menjen át . Az emberi tudat mindvégig ebben az anyagi teremtésben , kapcsolatba tud állni a kozmikus tudattal , ami az egész mögött áll , táplálja és reagál az igényeire . Ezért van az hogy az ember is a gondolatai révén , valamilyen módon képes uralmat szerezni az anyag fölött , nem totális uralmat , úgy mint az Isteni , vagy a kozmikus tudat , de valamilyen uralomra képes . Manapság , - a mai kor változása hogy - , a gondolatainkat alábecsüljük , és túlságosan hétköznapi módon viszonyulunk hozzájuk . Tehát úgy gondoljuk hogy a gondolatok azok szavak , vagy az érzéseknek a kivetülései, de a régi misztika szerint , - elsősorban a hermetika , alkímia úgy gondolta hogy , a gondolatok élő dolgok és sosem statikusak , - nincs statikus gondolat - , hanem  mindig valamiféle mozgásban , átalakulásban , fejlődésben vannak és kifejlesztették azokat a technikákat hogy hogyan lehet együttműködni ezekkel az élő gondolatokkal , amik bennünk vannak , illetve amik a Világmindenségben vannak . 
Az utolsó pedig a relaxáció , ez is egy kapcsolatteremtés , talán a legegyszerűbb , mert itt nincsenek mély misztikus dolgok .  A relaxációnál egyszerűen nem megyünk a lényünknek ebbe a mélységébe , sőt pont ez a feladat hogy ne forduljunk a mély tudatszintek felé , hanem a figyelmünket tartsuk rajta az elménken , a saját testünkön . annak a működésén , az izmokon , az izmok feszülésén , elernyedésén . És ezzel hogy kívül tartjuk , nem fordulunk befelé , hanem a testre figyelünk , elérünk egy ellazulást és egy relaxált , egy ellazult állapotot . Az élet során másképp figyelünk a testünkre , azt is mondhatnánk hogy szinte sehogy , tehát akkor érzed magad jól , és szinte természetes hogyha nem kell a testedre figyelni . Tehát ha ülsz és megérzed hogy van szíved , az azért van mert valahogy nem úgy dobbant , vagy valami történt . Ha ülsz és rádöbbensz arra hogy van veséd , akkor baj van , mert akkor azért érzed ezt a szervet , mert ott valami megfájdult , meghúzódott , ... Tulajdonképpen mi a figyelmünket nagyon kevéssé szenteljük neki a testünknek , általában csak akkor ha megbetegszik , megrándul , megfájdul , valami gond van . A relaxáció során pedig nagyon intenzív kapcsolatot teremtünk a saját fizikai testünkkel és ezáltal hogy a figyelmet ráirányítjuk és megpróbáljuk ellazítani az egyes testrészeket , szerveket , - attól függ hogy milyen típusú relaxáció - , elérünk egy feszültségmentes , szorongásmentes állapotot . Éppen ezért a relaxáció az így hozzácsapódik az imaginációhoz , ... - ez nem volt régen külön , önálló dolog , mert ez jó dolog hogy felfedezték hogy ez így külön működik  - , annak egy kis bevezetője volt . Mert a relaxációnak van egy olyan fantasztikus misztikus hatalma hogy ebben az ellazult állapotban , viszont sokkal könnyebben megy a tudati munka . Tehát a relaxáció az mindegyik technika előtt meg tud ágyazni , alapot tud teremteni hogy a szellemi technika jobban menjen , önállóan pedig tényleg egy gyógyászati módszer . 
Na de vajon miért van az hogy a meditáció körül van a legnagyobb köd ? ; és hogy ezek a dolgok annyira összekeverhetőek ?  ... - Hát ez azért van mert a meditáció egy komplex folyamat , ... ugye a jógik azt mondták hogy egy létra és ez már utal arra hogy tulajdonképpen több fokozat , több lépcsőfok , juttat el minket oda hogy azt mondhassuk hogy mi valóban meditálunk . Ebben benne van az elmének a koncentráltsága , egy csomó minden benne van , de ezek mind eljuttatnak aztán a meditációhoz és még az sem az utolsó létrafok , mert onnét is van még eggyel tovább . A meditáció egy nagyon ősi komplex szellemi gyakorlat , - ez a lényeges benne hogy nem egy egyszerű dolog - , ami jelen van a jógában , a buddhizmusban , de a magát a meditáció módszerét jóval Buddha előtt , nagyon régen már felfedezte és kikísérletezte a védikus civilizáció . Tény hogy legyőzhetetlen formájában Patandzsáli * jegyezte le ,  és összefoglal egy korábbi hagyományt .
*  más néven GÓNARDÍJA vagy GÓNIKÁPUTRA (műk. Kr. e. II. sz. vagy Kr. u. V. sz.), fontos klasszikus hindu mű szerzője vagy társszerzője. A Jóga-szútra négy könyvében - „Lelkierő”, „A jóga gyakorlata”, „Szamádhi” (önkívület okozta transzcendentális állapot), „Kaivalja” (megszabadulás) - a jógarendszert kategorizálja;
Ezt a Patandzsáli- féle jóga rendszert szokták nyolcfokú misztikus jógának nevezni , astanga jógának , illetve ennek egy részét , van ahol ezt nevezik rádzsa jógának , vagy csak ennek egy részét , vagy ennek egy változatát nevezik rádzsa jógának .
Rádzsa azt jelenti hogy királyi , azért királyi mert ezen az úton egy alacsonyrendű ént legyőzi az ember és a felső én rátalál a saját transzcendens anyagfeletti énjére . És ezáltal mint egy király uralkodik , onnantól kezdve a saját tudatának az alacsonyabb rétegei , meg a létezésnek ezeken a formáin , s ezzel az énrésszel egyesülhet akár a Brahmannal is . Ahhoz hogy ezt megvalósítsák , - ők azt mondták hogy - , ennek a módszere a dhjána* , azaz a meditáció , és ezt kikísérleteztek .
*A dhjána (szanszkrit: ध्यान) szó jelentése szemlélődés, mély meditáció . A jógában a hetedik lépcső, a meditáció és a Mantra-jógában az utolsó fokozat volt, amelyből a végső átélés ered .
Namost ez a nyolc lépcsőfoknak , ... ennek négy foka kívül van , jól látszik , négy foka meg már olyan belső szellemi munka amit már kevésbé észlelsz . Az első négy lépcsőfok a test szintjén kezdi a munkát és az elme szintjén , ugye ez a Jáma , Nijáma * , ezek eléggé közismertek 
* - az első két lépcsőfok a jógában 
A Jáma elvekkel az ember etikussá teszi magát , a Nijáma elvekkel pedig kifejleszt magában jó tulajdonságokat . Olyan mintha a Jáma lenne a gyomlálás , - kigyomláljuk magunkból az erőszakot , a hazugságot , a lopást , a mohóságot , a harácsolást , az önzést , ... A Nijáma pedig , mint amikor már jól kigyomláltuk azt a földet és tiszta , ... olyan mint a magvetés , jó magokat ültetünk el a személyiségünkben , önfegyelmet , tisztaságot , önnevelést , megelégedettséget , tiszteletet , odaadást , hálát , ... ezeket a jó tulajdonságokat elültetjük .  A jóga , illetve a meditáció úgy indul hogy ezt a munkát elvégezzük magunkon , amikor ez zajlik , ezzel párhuzamosan van az Ászana / a harmadik lépcsőfok / , - többnyire nyugaton a testkultúra szalonokban elterjedt - , ezek a testtartások . Az ősi jóga ezeket nem azért fejlesztette ki hogy az izmok , ízületek lazák legyenek , - mert akkor még senki nem ült a computer előtt napi nyolc órát , meg nem a telefonját nézte egész nap és nem is székben ültek  - , messze nem így használtuk a testet , ... Ezek a rendhagyó testtartások az Ászanák * , ... 
Az ászana szanszkrit szó (आसन), jelentése: elhelyezkedés, kitartás, testtartás, illetve stabil, kényelmes póz, ülésmód. A pózokhoz tartozó kéztartásokat, kézmozdulatokat mudráknak nevezik, de a mudrát rendesen a pózzal együtt szokták általában ászanának mondani. Az ászana a klasszikus nyolctagú (astánga) Rádzsa jóga rendszerének a harmadik lépcsőfoka.

Padmászana vagy másképp a Lótuszülés

Az ászanák (ülések, testtartások) letisztult formájukban olyan testhelyzetet jelentenek, amelyek a tökéletes testi-tudati egyensúly megteremtésével készítenek elő a mély meditációra.

... azt a célt szolgálták hogy ezek a furcsa testkapcsolódásokban elszorulnak helyek , föl és kinyílnak utak a testen belül , a prána * áramoltatást befolyásolták . ... itt felgyűlik , itt megszakad , ha itt megszorítom akkor itt elakad , vagy átterelődik ide , tehát a testen belüli életerőnek az áramoltatását szolgálják ezek a testtartások és előkészítenek arra hogy utána ülni tudjunk a meditációban .
A prána (szanszkrit: प्राण, átírva prāṇa, jelentése: szél, az élet lehelete) a hinduizmusban életerőt vagy életenergiát jelent. Az élőket a holtaktól megkülönböztető életerő. Hasonló fogalom mint a kínai filozófiában a csi (氣).
A következő fokozat ami még kívülről látszik a pránajáma * / közvetlen értelme : uralom a prána felett / , sokszor lélegzetszabályozásnak fordítják , nyugaton . ...
*A pránájámát rendesen „lélegzetszabályozás"-nak vagy „lélegzőgyakorlatok"-nak fogják fel . A lélegzés szabályozása csupán eszköz e cél eléréséhez, hiszen tudjuk, hogy a prána közvetlen hordozója a levegő, tehát a lélegzés útján jutunk kapcsolatba vele, amíg a sűrű-test szervi működéseihez kell alkalmazkodnunk.
... Amikor már a légzésszabályozás jól megy , akkor jön az ami a valódi cél , hogy a pránalégzés során pránát tudjunk befogadni , és ez az aszanával együtt működik ez a kettő és efölött a prána fölött uralmat szerezzünk . Tehát a prána feletti uralom megszerzése és ... nem egyszerűen csak 8-at be és 8-at ki , azt is csinálni kell hogy utána ez összejöjjön . 
Tehát ez a négy fokozat felkészítette az embert arra a munkára ami utána belül zajlik . Amikor erre a munkára nem vagyunk jól felkészítve és azt mondjuk hogy üljünk napi x órát és meditáljunk akkor mindenünk fáj , ... leszakad a derekam , ez van , az van , mindenféle probléma van , ... de hát a módszer mégcsak ezután jön . Itt már gyakorlatilag nem lehet kívülről látni hogy mit csinál az aki gyakorolja a dolgot , mert az első lépés a Pratjáhára*  során befelé tekint az ember , és ennek a során , ...
A pratjáhára (szanszkrit: प्रत्याहार ; tibeti: སོ་སོར་སྡུད་པ) az elmeműködés befelé fordítását, a tudatos magunkba tekintést, elmélyedést jelent. Az ötödik elem az astánga (rádzsa) jóga rendszerében.

... megpróbálja az érzékeket visszahúzni a felfogható világtól , - a zajoktól , ... mindenféle érzéki benyomástól - , befelé vonul , ez az első lépcsőfok , a pratjáhára állapota .  
A következő fokozat a dháraná * , ez a koncentráció , ...
A dhárana (szanszkrit: धारणा, kiejtve: dháraná) a jógában használt fogalom, jelentése: koncentráció. "A tudat egy pontban való megrögzítése a dháraná" A sok téves magyarázattal szemben a koncentráció nem a tekintetnek, a figyelemnek vagy a gondolkodásnak az irányítását jelenti, hanem magának a tudatnak a megnyugvását, még pontosabban a tudat önmagában honoló szakrális "ürességének" megtartását, amely állapot mentes minden külső, vagy belső zavaró tényezőtől
... a csapongó figyelmemet befelé tudtam fordítani , lepattantam az érzékszervi dolgokról , tehát már nem vagyok rájuk ragadva és koncentrációval egy pontra küldöm a jelet . ... 
Mindig csak egy dologra gondolok , ... ha másra gondoltam akkor visszatérek , ... ez a koncentráció . Amikor ezt , ezt a szaggatott dolgot , egy folyamatos áramlássá tudom tenni , akkor az a meditáció , a mély meditáció , ez a dhjána .
Klasszikus értelemben most érkeztünk el a meditációhoz , ... az egy dolgon való folyamatos rajtatartása , ... elmerülés és ott az elme megváltozik . ... Hogy mi az az egy ? ; ... - alapvetően a saját önvaló felé , ... az anyagfeletti önvaló felé irányul ez a figyelem , és azután így kinyílik és akkor jön el a nyolcadik fokozat , ami már nem gyakorlat , ami már bekövetkezik , ez a szamádhi* , ami egy olyan abszolút transz ahol belekerülsz a transzcendens önvalódba és eggyé válsz ezzel a kozmikus tudattal .
*A szamádhi (szanszkrit: समाधि) vagy szamápatti egy tudat feletti spirituális tapasztalat, tudatállapot, elragadtatás A szamádhiban a tudat megnyugszik és egy dologra koncentrál míg a gyakorlatot végző személy tudatánál marad.

Ha kivesszük a hátteréből , a kontextusából a meditációt , ... akkor ezt a fajta komplexitását elveszítjük .  Ha egybe vesszük az imaginációt , a kontemplációt , relaxációt , ... akkor tudnunk kell hogy ezek is a nevüket a XIX. század körül kapták , de valójában az ókori misztikáról van szó , az ókori misztérium iskolák gyakorlatairól , ahol ezeket nem nevezték még meg ilyen analitikusan nem álltak készen , hanem ezek egymással keveredve egy organikus rendszert alkotva alkalmazták ezeket a technikákat . Tehát a meditáció az egy klasszikus , nagyon tudatos út , míg ez a három dolog , az imagináció , kontempláció , relaxáció , így együtt , egymásba keveredően , éles határok nélkül zajlik , ... Egy igazán jó szellemi gyakorlatban ezeket nem igazán tudod ezeket az éles határokat úgy megérezni . Keleten inkább egy intellektuális önfegyelmezésen alapuló módszer alakult ki , ennek fókuszában áll a meditáció és ennek a formái fejlődtek aztán később , ... ma már több iskola van . De mindegyik az elme  lecsendesítésén keresztül juttat el egy belső középpontba , ahol találkozhatunk a transzcendenssel . Nyugaton pedig inkább egy intuitív , élményszerű , érzelmekkel dolgozó , katarzis felé , epifánia felé vivő , rendszer alakult ki . Egy komplex módszer , ami egy sajátos elegye ennek a három dolognak , az imagináció , kontempláció , relaxáció , és a hipnózis technikák is , és ezek főként az emberi érzelmeken keresztül működtek .  Mind a két út nemes és értékes és mindakettő olyan mint egy drágakő amelyiket megcsiszolnak és akkor több ilyen felülete lesz , de mind egy pontba mutat . Ma már igazán választani se kell , bármelyikkel élhetsz , gyakorolhatod és bármelyiket beépítheted a saját spirituális utadba . ...

Az új alkímia ingyenes videói között nem találtam gyakorlati példát , ...
Ezt a példát találtam a relaxáció technikájára dr. Daubner Béla videói között :

dr. Daubner Béla szerint : Azért meditálunk hogy önmagunkat / az Átman* , megismerjük , ami bennünk van , ...
*Az átman jelentheti a testet, az elmét, az értelmet és a Legfelsőbb Önvalót is, de általában az egyéni lélekre utal. Az átman az advaita védánta értelmezésében azonos a Brahmannal, az egyetemes Valóval.
... Nem lehet relaxálni megtanulni és azt mondani hogy meditálok , ez nem működik . ... Ha a szútrákhoz visszamegyünk , akkor úgy van hogy Jáma , Nijáma  , ... na most ezt felejtsük el mert ezt meg kell tanulni és az egy nagyon hosszú önismereti folyamat hogy megtanuld és ez nem elhatározás kérdése . ... Ezért az Asana*- val kezdjük , vagy inkább a rávezető gyakorlatoknál , ...
Az ászana ( szanszkrit : आसन ) egy testtartás, eredetileg és mind a mai napig az ülő meditációs póz általános elnevezése . 
... meg kell tanulni koncentrálni , ...  fontos hogy az a folyamat amiben benne vagyok , abban tudatosan legyek benne . Mit kell megtanulni ? ; ... - nem azt hogy ne halld a hangot , hanem hogy ne arra figyelj . ... A koncentrációt ha kihagyjuk , akkor meg kell azt nézni hogy miért nem tudok koncentrálni ? ; - lehet hogy azért mert nem tudok ülni . Nem az az érdekes hogy keresztbe tett lábbal üljek , ... nyugodtan székben ülve is lehet meditálni , csak legyen a gerincem egyenes és ne kelljen megmozdulnom , mert abban a pillanatban ha megmozdulok akkor a testemre figyelek , a test-tudatba kerülök és az nem meditáció . Utána jön az hogy a légzésbe is szabad legyek , ezt se lehet kihagyni . Tehát akinek nincs egy olyan rekeszizom légzése ami történik és szabályosan tud lélegezni és nem kell vele foglalkoznia , annak ezt meg kell tanulni , nem lehet kihagyni . ... lehet hogy ez sokáig tart . A koncentráció készíti elő a meditációt , ... de miért ? ; ... - Azért készíti elő hogy a racionális tudatból át lépjél egy tágabb tudatba , de ha álandóan a gondolataidban vagy , akkor nem tudsz átlépni . Az átlagember az a gondolataival azonosul , de ha ezt teszed akkor nem tudsz meditálni .  Tehát el kell hagyni ezt , méghozzá nem úgy hogy ne legyen gondolat , ... az nem fog menni . Hanem úgy hogy ne a gondolatra figyelj , ... ezt hogy tudja megcsinálni az elme ? ; ... - egyféleképp , ha másra figyel . A mantra meditációban a mantrára figyelsz , közbe jön a gondolat de nem figyelsz rá , elenged , a mantrára figyelsz és ezt mindaddig gyakorolom amig ezt nem tudom megcsinálni , - az hogy ne legyen gondolat az irrealitás , az nem fog menni . Ahhoz hogy ne legyen gondolat , ahhoz olyan tág tudatba kell kerülni , ahol túl léptél a gondolaton . Ez pedig azt jelenti hogy túl kell lépni a személyiség korlátjain , ez a kauzális szint , ... de oda el kell jutni .  Az hogy továbbra is jönnek a gondolatok , az hogy zavaróak , azt te éled meg úgy . Miért lennének zavaróak a gondolataim , kb. 80 valahány ezer van egy nap alatt ? ; ... - nem zavaróak , te teszed zavaróvá , mert zavarnak téged .  Tehát el kell fogadni hogy van gondolat , mondom a mantrát , ... vagy gondolom később , és utána ezek majd lassan elmúlnak , kevésbé zavarnak . Amire törekedjél az az hogy lehetőleg ne gondold tovább a gondolatot , mert sosem a gondolat zavar , hanem a gondolattal való beakadás és foglalkozás , de még ez se baj , hanem vedd tudomásul és engedd el és térjél vissza a mantrához , - s ez nagyon sokáig így tart . És ha már benne vagyunk a mantrában akkor két dolgot kell említeni : 
1. A mantra óriási teremtő energiával rendelkezik . ... Aum  , ... hangtalanul , majd hangot kap , vagyis formát és ez az : a , u , m , az m aza rezgés amiben az összes hang benne van ami keletkezik . Nem véletlen hogy a bija / kiejtése : bidzsa , jelentése : mag / mantrák mind m-re végződnek , pl. Ham , Iam , Ram , Lam , Vam , ...
... És ez a teremtő energia , az egész Univerzumot megteremti , az benne van ebben a hangban . Na de ha te azt mondod hogy Om , ... miért nem működik ? ; ... - ezt kell megérteni . Ez az energia elkezdi megteremteni a Világot , ... megteremti a Világot szellemi szinten , de megteremti a Világot anyagi szinten is mindent ő teremt , de ez mindig tudatállapothoz kötődik . Ezt úgy lehet elképzelni hogy elindul ez a mantra , elér hozzád , belép az elmédbe , méghozzá a buddhi-ba lép be , ... és a buddhin keresztül elér a manasz-odba , ahol megszerveződik a beszéd . 
Tehát a manasz * az kiadja a parancsot , és minden az M hangból keletkezik , ...
*a manasz , „érzékelő vagy feldolgozó elmét” jelent
...Tehát elkezd a hangszálad rezegni , és akkor annyit fogsz erről tudni hogy: OM , vagy AUM , ... semmi nem fog történni , ... mondhatod reggeltől estig , vagy kimondhatod 1-szer , pontosan ugyanaz a hatása lesz mind a kettőnek . Mikor fog megváltozni ? ; ... - akkor ha elindulsz fordított irányba . A mantra meditációnak ez a lényege : először mondom , úgy hogy halljam , mondjuk : 

Akhaṇḍa-maṇḍalākāram vyāptam yena carācaram
Tat padam darśitam yena, tasmai śrī gurave namah

A magyar kiejtés:
Akhandamandalákáram vjáptam jéna csarácsaram
Tat padam darsitam jéna taszmai srí guravé namaha

Szó szerinti fordítás:
(Amely) szakadatlan áthatja az egész (teremtés) összes mozgó, illetve mozdulatlan formáját
Annak a gyönyörű, jóságos és szeretetteljes Gurunak, aki felfedte (előttem) ezt az állapotot (az összes formát átható tudat megismerésének állapotát), köszöntés és hála .


... Ez egy alapmantra , ... nincs hatás , legfeljebb annyi lesz hogy akkor arra figyelek és  - ez nagyon fontos - , ez akkor a zavaró gondolatok elkezdenek csökkenni . Ahhoz hogy ez a mantra elkezdjen neked a guru mantrádat * aktivizálni ahhoz az kell hogy olyan tudatállapotba kerülj hogy a guru mantráddal kapcsolatba kerüljön a mantra . ...
... Ez úgy van hogy először mondjuk , aztán gondoljuk , de igenám amikor gondolod , itt - a nyakon ha tennének elvezetőket , akkor észlelnék hogy , - még működnek a hangszalagok , a hangképző szerveid , ezek többnyire izmok és idegszálak . Tehát hiába te nem mondod ki hogy : Akhandamandalákáram ... , azok még működnek . És akkor a tudatod még mindig a testi szinten van , mert működő izmok vannak benned . Egy idő után ez lecsendesedik és akkor lesz az hogy a mantra elhalkul , rendszerint fölgyorsul , elkezdi elveszteni a formáját , és elkezd benned szólni . Na ilyenkor már van hatása , - most az hogy ki mikor ér el ide ? ; ... az két dologtól függ csak : 1. a karmikus terheltségedtől , amit te hoztál létre eddig , 2. mennyit gyakorolsz ? ; ... nincs harmadik dolog , ... ha mégis az csak kifogás , kitaláció !  Egy idő múlva azt veszed észre hogy szól benned a mantra , tehát befejezted a meditációt , mész dolgozni , ... szól benned , ... Aztán persze történik hogy a piroslámpánál meg kell állni , akkor arra figyelsz , ... akkor eltűnik , mész tovább , ...visszajön . Ez már egy nagyon jó szint , ... de gondolkozol mellette , mert két féle tudat egyszerre tud egymás mellett lenni , tehát ez nem zárja ki egyike a másikat , ... . Gyakoroljunk tovább , ... az fog történni hogy egyszercsak azt éled meg hogy nem mondod a mantrát , már nem is szól benned , ... te vagy a mantra . Bármikor szól benned és bármit csinálsz , szól benned . Ezt nagyon nehéz elképzelni , mindaddig , amig nincs egy olyan tanítód aki már elérte ezt a szintet , mondjuk melletted ül  akkor benne vagy ebben az energiában . Aztán ez még emel tovább és a legmagasabb szint amit 
Turiyatita * -nak mondunk , ...
Turiyatita a végső állapot, a tökéletes egység, ahol a tanú (turiya) mindenben feloldódik, és csak egy tiszta, nem-duális egység marad .
... Ott eltűnik a mantra is , de már nincs rá szükség , mert benne vagy az abszolútba , teljesen megvilágosodtál , addig visz a mantra . És mi történik ha meghalsz ? ; ... - Hát ha mahászamádhi*-t csinálsz akkor az fog történni hogy mantrázva halsz meg , ...
*A mahāsamādhi (महासमाधि) a 10. századi Ḍākārṇava-tantra szerint „nagy meditatív állapotra” utal; A mahaszamádhi egy személy intelligens energiájának tudatos kilépése a halandó testéből. Ez a képesség a haladó meditálók számára lehetővé teszi, hogy tetszés szerint belépjenek a szamádhi-ba, és ez különösen igaz a teljesen felébredett emberekre. Az ébredt emberek gyakrabban mindenféle felhajtás nélkül elhunynak.


 ... ráülsz a mantrára és mint eszköz visz téged  , .. Szvámi Ráma így halt meg , és még nagyon sok más is így halt meg , Sankarácsárja (788-820) is így halt meg , ... Mert a mantra ezt is tudja csinálni , csak addig el kell tudni jutni , hogy összetudj vele kapcsolódni , ezt hívják mahászamádhi-nak . 
A következő az az hogy mik tudják megakadályozni ezt a fejlődést ? Az egyik az hogy , milyen jelentőséget tulajdonítasz annak ami történik veled ? Mit szeretnél elérni ? Úgy nem érdemes  mantrázni hogy hogy leülsz és elakarsz érni valamit mert hallottad hogy , ... vagy azt , ... vagy azt olvastad hogy , ... mert akkor nem mantrázni fogsz hanem azon próbálkozol hogy elérd azt , ... és a meditáció pedig az Átman elérése . Minden ami nem azért történik az nem meditáció , tehát érdemes úgy leülni hogy benne vagy abba a jelenbe , beállítod a testtartást , beállítod a légzést , beállítod azt hogy kiüríted magadat és akkor teszel a legtöbbet azért hogy fejlődjél és ne akarj semmit ! Amikor eléred pl. az ékagráta *-t az egységnyi tudatot , ...
*Az "ékagráta" egy szanszkrit szó, ami "egyhegyűség", "összehangoltság" vagy "egy pontra összpontosítás" jelentést hordoz . Az ékagráta a joga gyakorlatokban az elmét egyetlen tárgyra vagy érzékelésre irányítja, például a légzésre vagy egy mantrára.

... akkor fogod tudni hogy ékagráta -ba vagy , nem kell tudni róla se olvasni se meghallgatni másokat , ... fogod tudni . És amikor felmész egy kauzális szintre , mondjuk egy szamádhi szintre , akkor fogod tudni . De akkor is úgy tudsz oda eljutni hogy szabaddá teszed magad és a Van-ba vagy . Ha elakarsz valamit érni akkor nem a Van-ba vagy , hanem egy jövőbe kerülsz , és nem fogsz tudni meditálni . Ezt nagyon nehéz elengedni mert mindannyiunknak céljai vannak , persze csak pont ezzel akadályozzuk meg hogy az Átmanhoz elérjünk . A másik ilyen gyakorlati akadály ami zajlik , - nézzük meg a hirdetéseket , mindenhol meditációót hirdetnek , na és mit csinálnak , hát nem meditálnak az biztos ! Hogy lehet meditációt hirdetni ? , ha nem azt csinálják , ... Ezen nagyon el kéne gondolkodni , mert Patandzsali pontosan leírta hogy , hogy kell oda eljutni . Az azért elég nagy bátorság , ha a jógában , valaki Patandzsalit nem veszi figyelembe . Miért nem veszik figyelembe ? ; miért nem azt mondják hogy megtanulsz relaxálni , megtanulsz koncentrálni , megtanulod azt hogy az érzékszervi észleléseid ne zavarják a meditációdat , - ezek nagyon fontos célok . Miért mindjárt meditálni akarnak ? ; - ... ezt meg kell önmagadban vizsgálnod . Miért akarsz meditálni ? Tényleg az Átmant szeretnéd elérni ? ... Ezt javaslom mindenkinek , ... 
Ezzel a dologgal , a másik oldal pl. a módosult tudatállapot terápia , ugyanúgy módosult tudattal dolgozik . Nincs különbség , a terapeuta az ahhoz hasonlít , - nem ugyanaz mint egy igazi guru , akit körbe vesznek a tanítványok . Itt van egy tanítvány , azaz páciens , és van egy tanító , azaz a terapeuta , ha módosultban dolgoznak , akkor ott van a módosult tudat , ... Abban nincs különbség hogy keleten vagy nyugaton , vagy délen , vagy északon használják , az ugyanúgy módosult tudat . A kulturális minőségben és amit hisznek róla , van különbség , de pl. a hullámtevékenységben nincs különbség . Ott ugyanúgy delta lesz vagy téta lesz , vagy alfa lesz , vagy pedig csak gondolkoznak róla , ... béta lesz , nincs különbség . És a különféle meditációs irányzatoknak a végeredményében megint nincs különbség , mindenki az Átmant akarja elérni csak hogy azt hogy hívják ? ; abban viszont vannak különbségek . Különféle utak vannak de az utaknak bizonyos állomásai ugyanúgy mindegyikben megtalálhatóak , ... az elérésükben esetleg lehetnek különféle utak . ... Egy nagyon nagy dolog történt , ... nagyon ketté vált a világ . Az egyik oldal aki a felébredést dolgozza , aki felébredni szeretne és hatalmas eredményeket értek el , ... A másik pedig felnőni akar , érteni önmagát , ... és ez a kettő egymás mellett megy , nem egymással ellen . Nagyon fontos az , hogy ezt , hogy éljük meg . A felébredés meditációval érhető el , ... tehát az hogy valaki szamádiba kerüljön , az meditációval érhető el , ... azt hogy ezt hogy hívják , meg hogyan gyakorolják abban vannak különbségek . Akkor lehet elérkezni ha az Átman tudatod van . Nyugaton az 1800-as évek utolsó éveiben jelent meg Freud és elkezdte a tudattalant feltérképezni , ezzel együtt elindult egy fejlődéslélektan , hogy , ... hogy fejlődött oda fel , ez a felnövés . Ezt nyugaton sokkal jobban tudják mint keleten . Na de ha van ez a két dolog miértne lehetne összekapcsolni ? ; Ez nem egymás ellen van , az emberért van mind a kettő . És hát Willber ezt megpróbálta , ő zen meditációt  * követ , nagyon komoly szintje van , tartósan tud tétában lenni , leellenőrzötten úgy hogy közben bármilyen tudati tevékenységet végez , - tehát akár könyvet ír - , ez megfelel az álmatlan alvás tudatállapotának , de ő közben teljesen tudatos ebbe , ... ez le van kontrollálva . ...
*a zen meditáció (坐禅 zazen) pszichológiai és fiziológiai vizsgálata épphogy csak elkezdődött , noha minden zen tapasztalatnak ez az elsődleges forrása. A meditáció – kényszerűségből használjuk ezt a szót, – nem elmélkedést jelent itt, hanem egyfajta pszichoszomatikus gyakorlatrendszert, pszichoterápiát.
... Tehát egy nagyon magas szintre ért fel és felrakta bölcsészeti rendszereket ami megjelent eddig a világba , nagyon sokat kontemplált rajta , ... ugye a meditáció , kontempláció között megint van egy nagy különbség , és kitalálta az összefüggéseket . Tehát nem abban gondolkozott hogy mibe különböznek , hanem azt nézte meg hogy miben azonosak és ez az integrál megközelítés , ez azóta is működik . 2006-ban tette ezt a kettőt egymás mellé , és eljutott odáig hogy a felébredés , - ez a meditáció útja - , az nagyon pontosan , bármilyen rendszert követünk , ugyanazokból az állapotokból áll . 1. - éber tudat , 2. - álmodó tudat , 3. - állomtalan alvó tudat , 4. - a tiszta tudat . Ezek közötti átmeneti állapotokat úgy hívjuk hogy módosult tudatállapot . Pl . a relaxáció egy ilyen , mert az történik hogy bétából átmész alfa hullámba ugye , ... minden elalvás előtt alfában vagy , - az egyszerűen létrejön - , nem tudsz elaludni másképp . Ezek az átmenetek az autogén tréningtől kezdve , minden relaxációs technika , ide tartozik a módosult tudatállapoti hipnózis . Igenám de ha belekerülsz egy olyan módosultba ahol a gondolataid szimbolikus képekben jelennek meg , ez hajszálpontosan megfelel annak mint a megszületett gyerek a beszédkorszak ellőtti korszakában hogy gondolkozik , csak nem emlékszel rá . ... Tehát ha olyan betegséget kezelünk ami korai , a  1,5 - 3 év előtti gyökérrel rendelkezik , akkor bizony ki kell a tudatot tágítani , le kell tudni menni szimbolikus szintre , mert az egészségesig kell eljutni , hogy a beteg részt átalakítsuk . ... Ez másképp nem fog működni , de ha ezt a tudatot tovább tágítjuk , nézzél mögé , mit találsz ott ? ;  ... lehet hogy fontosabb ennél is , akkor belefutsz egy olyanba , amikor átléped az álomtudat határát és az álomtalan alvóba vagy , ... és ezt úgy hívjuk hogy analógiás gondolkozás . Ez olyan képeket hoz amilyeneket soha se láttál , sose tudsz róla , olyan összefüggéseket hoz amilyeneket sose halottál , sose ismertél , ... csak azért nem vagy pszichózisba mert ez rendezett . A pszichózis ugyanilyen csak rendezetlen . Tehát ez elérhető , ezt terápiában rendszeresen használják , ... aki képes arra hogy segítsen a páciensnek hogy ide eljusson , ... és ugyanezt csináljuk meditációban . Hogy van a meditációban ? ; ... - először a racionális tudat , utána jön a finom tudat . A finomtudatnak három takarója van , ... ugye a durva tudat után : Prána maja kósa , a Manna maja kósa , a Vidnyána maja kósa , ez a finomtudat  .https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B3sa_(filoz%C3%B3fia)
Mindegyik egy kicsit mást tud , a Prána maja kósa az a pránikus energiákkal való kapcsolat , az a természettel való nagyon mély kapcsolat , ez a sámán misztika , a sámánok itt dolgoznak . 
A következő szint az intuíció birodalma , belelépsz az intuitív szintbe , itt már komoly fényjelenségeket , nagy boldogságérzést , nagy szeretetérzést , ... érzel meg , és kapcsolatba kerülsz az istenségekkel , tehát ezt istenségmisztikának is lehet hívni . Pl. tud kapcsolódni egy hinduként , mondjuk az elefántistenhez , ... és akkor vele kommunikálsz és megjelenik neked , vagy a majomisten is megtud jelenni . ... Természetes , ez olyan egyértelmű lesz ott , mintha itt találkozol a barátoddal az utcán . 
Ha ez tovább nyílik és ez még mindig a finomtudatnak a fölső része , akkor már a nagy Istenségek és akkor Brahma , Vishnu és Siva , vagy Atya , Fiú , Szentlélek , ... ugyanaz . Ezekkel kommunikálhatsz , mert a tudatod kitágult ennyire , ... ez a lehetőség mindannyiunkban megvan . Nem véletlen hogy ezek lecsapódásai a vallások és a kultúrák , de ez mindenkiben ott van . 
Namost mi történik itt ? ; ... - az  történik hogy a személyiség megszokott korlátai még benne vannak . A következő szint , mikor a finomtudatból átlépsz a kauzálisba , ... ez azt jelenti hogy elkezd a személyiséged lebomlani , vagyis már nem úgy vagy ebbe a tudatállapotba hogy a személyiséged van benne , hanem transzcendáltál , meghaladtad azt és egy transzcendens tudatban vagy . Erre az jellemző hogy a személyiség leolvad , ... és teljesen le tud olvadni . De ez nem azt jelenti hogy ha visszajössz a meditációból akkor nincs személyiséged , ... ugyanúgy megvan , csak kevésbé fog korlátozni . Tehát nem tűnik el ,csak meghaladott , - ez egy nagyon fontos része a kauzálisnak , ezek már szamádhi állapotok . És ha tovább dolgozol és tovább tágulsz bele lépsz a turiyá *-ba .  ...
a turiya ( szanszkritul : तुरीय, jelentése „a negyedik”) , a három gyakori tudatállapoton (ébrenlét, álmodás és álomtalan mélyalvás) túli valódi én ,  átman .
... A turiyába megszűnik  a már minden , azonkívül hogy van tér - idő , - nem a megszokott értelemben - , és a turiyatitá * ba minden megszűnik , mert az abszolútban vagy . ...
*  a turiyatita (a negyedik állapoton túli állapot)
... de ha visszajössz belőle és kimész az utcára , azért a piros lámpánál megfogsz állni . Mert az összeset magába foglalja , tehát ezek úgy épülnek föl , hogy mindig az alatta levőt birtokolják és viszik tovább , ... Mi a veszélye ? ; ... - az hogy az építkezés valahol zavart szenved , ... Két veszélye van csak összesen , az egyik a fixáció , - hogy egy előző állapot fixálódik és megy veled tovább és akkor hiába meditálsz elkezdel ugyanúgy a problémáidon problémázni , - az azt jelenti hogy még itt tartasz . A másik hogy leválasztod magadról , disszociálod , de akkor egy hiányt viszel tovább és ha a külső világ hat rád és a világ aktivizálódik , akkor eltúlzott reakciókat adsz , - ezek az allergiák , ... ami nemcsak a pollenre van , bármire . ... Van egy olyan betegség hogy : anorexia nervóza . Egy anorexia nervózában szenvedő , az evéssel nem tud beazonosulni , ... leválasztja magáról az evést , ez egy allergia ,  ... ebbe bele is haltak . De ugyanerről az étkezési szintről van fixáció , ... ha valaki valamilyen ételre fixálódik , akkor egy ilyen kevert képbe , lehet allergia is és lehet az is hogy ehhez van egy kötődése. Mindakettőnek az a megoldása hogy integrálni kell és tovább kell vinni a fejlődésbe , ami persze hát nem olyan egyszerű dolog .
Tehát nagyon sok veszélye van ennek , - az agykontroll azt mondja hogy teljesen veszélytelen , ... Csak egy példa : teljesen jóindulatúan 8 ember összeül és a közös ismerősükért meditálnak , ... vagyis amit ők meditációnak hívnak , de mondjuk imaginálnak , arra hogy gyógyuljon meg a mellrákja , és az illető megéli hogy gyógyul a mellrákja , és 4-5 hónap múlva meghal benne . De hát akkor nem veszélyes az agykontrol ? ... Mert elhitték hogy ezt megtudják oldani és át is élték , és imaginatív szinten meg is jelent a kép , az illető tapogatta és még azt is érezte hogy kezd kisebb lenni . De ez egy elszabadult dolog volt már a szervezetében , valószínűleg már áttétei voltak . Nem ez a megoldás , az lett volna a megoldás hogy időben azt a kis csomót ki kellett volna venni és attól még lehetett volna relaxálni és meditálni és imaginálni , mindent lehetett volna , csak azt az első lépést nem szabad lett volna kihagyni . Tehát itt nagyon fontos az hogy a megélt élmény és a realitás kapcsolódjon össze . Ha ez nem történik meg akkor elszáll , és erre nagyon kell vigyázni . Ugye keleten a komoly iskoláknál , guru vezetésével dolgoztak , mindig volt egy kontrol , mostmár ez nagyon fölhígult , ... A terápiás oldalról is fölhígult , ha elmegy valaki kéthetes képzésre és már hirdeti is magát hogy ő mindenkit meggyógyít , hát , ...

A kontempláció és a meditáció közti különbség , ... 
Tehát el lehet gondolkozni dolgokon , azt mondjuk hívjuk ábrándozásnak . De azt is lehet csinálni , hogy bemész egy kitágult tudatba , és oda behozol valami fogalmat , és elkezded a fogalomról lehántani a keretét , a fogalmat és elkezdel csak a tartalmával foglalkozni , mikor a tartalmával beazonosulsz , az a kontempláció ... A kontemplációhoz kell egy tudatállapot , a meditáció eljuttat téged ebbe a tudatállapotba , ... a kontemplációt pedig használod ebben a tudatállapotban , ... és ez a kettő , egymást erősíti , ... Ha Willber-i módon közelítünk , akkor a felébredés a meditáció és a kontempláció a felnövés , vagyis a személyiség fejlődés , vagy a fejlődés lélektan oldala , ... a másik oldal pedig a tudattágítás , és a kontemplációnak itt van helye . 
Pl. ha van előttem egy probléma és gondolkozni akarok rajta , akkor elérek egy bizonyos állapotot , - ezt én mondjuk jóga nidrá *-ban szoktam csinálni , ...
A Yoga Nidra egy szanszkrit kifejezés, jelentése "jóga alvás", és egy mély relaxációs technika és egyfajta meditáció. Ez az alvás és az ébrenlét közötti állapot. A Jóga Nidra fekvésben, ellazult állapotban történik , ami elősegíti a mélyebb relaxációt , ellentétben a rendszeres meditációval amit ülő testhelyzetben gyakorolnak .
... a jóga nidrá-ban behozom ezt a problémát és elengedem azt hogy kezdjek rajta gondolkozni , hanem csak hagyom hogy az ott legyen , akkor az elkezd egyszerűen tartalmilag megjelenni és formát ölt . És ez a formát öltés a tartalmából lesz , mikor gondolkozol róla , akkor pedig a formáról gondolkozol a tartalomba . Egyébként a kauzálisra nem csak az jellemző hogy a személyiség föloldódik , hanem az is hogy a jelenségek elvesztik a formáikat és a tartalmukat éled meg és ezt egyre inkább a Vanba vagy , tehát elkezd az idő és a tér kikapcsolódni , és egyszerre te vagy önmagad és egyszerre az egész Univerzum ,  - ezek ilyen tudatállapotok csak nem képzelhetők el . Még van egy nagyon fontos dolog , - amig valamiről gondolkozol , addig a racionális tudatba vagy , tehát azok az ismeretek találnak meg amik a racionális tudathoz tartoznak , amik tágabb tudatállapothoz tartoznak abban másképp kell és akkor nem a gondolat fog meghatározni , hanem a gondolat , a gondolat után jön - egy nagyon fontos dolog - a tudatosság és aztán jön a többi . Tehát a gondolat és a tudatosság elválik egymástól már a finomtudat állapotban , a racionálistudatban a kettő együtt van , összevan keveredve . 

Hogy kapunk személyes mantrát ? ; ... Először is ez feltételekhez kötött , ami ma már sokkal lazább , mondjuk mint 2000 évvel ezelőtt . Aki adja a mantrát az szamádhiban van , te mellette ülsz ellazulva , ő a hiranyagarbhá*-val kapcsolódik össze , ... az arany anyaméhvel , ...
A Hiranyagarbha ( szanszkritul : हिरण्यगर्भ , szó szerint  „aranyméh”,  a védikus filozófiában az univerzum vagy a megnyilvánult kozmosz teremtésének forrása .
... onnan kapja a mantrát , tehát ő egy postázó , közvetíti a füledbe , belemondja a füledbe , ... nálunk ötször , majd ötször elmondja veled , majd leírja és megkapod hogy gyakorold . ...  ... Ha egy hangfelvétel alapján gyakorolsz , akkor a mantra betanulását az ő hangján keresztül tudod , és ilyenkor téged is megemel szamádhi-ba , egy felszínes szamádhiba kerülsz , ami azért fontos mert afelé haladsz, kap a mantrád egy nagyon komoly irányt , de persze ezt elronthatod . A mantra egy életre szól , de a mantra megtudja azt csinálni hogy átalakul , ... akkor hagyni kell , mert a mantra jobban tudja . ... Ha valaki mond neked valamit , pl. : pl. gyakorold a Mahá-mritjundzsaja-mantrát , ... 
*Mahá-mritjundzsaja-mantra a lélek ( átman ) erejét , érinthetetlenségét , örökkévalóságát , és határtalanságát hirdeti , az örök időben , a mantra nevének jelentése "A halál legyőzésének nagy mantrája"
... ok. csak a Mahá-mritjundzsaja-mantra tud olyan dolgokat , amit nem lehet előre bejósolni , ... 
Vagy azt mondja csináld a gayatri *-t , ...
A gayatri mantra a tudatosság mantrája , az egyik leghatékonyabb védikus mantra ,  a legősibb imaformulák (mantrák) egyike .
... hát a gayatri elkezdi a szamszkáráidat aktivizálni , és ez nem biztos hogy jó , ... de lehet hogy igen , ... 
Vagy pedig van valami betegséged és a mritjundzsajá-t arra használd hogy gyógyuljál , ...vagy idős vagy és készülsz a halálodra és mritjundzsajá-t használd . Tehát valamilyen vezetés , szerencsés ha van , ... igazából ha már az Átmannal kapcsolódsz akkor már nincs szükség vezetésre , de addig igen , na és ha ez nincs meg abból lehet baj . 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése