Oldalak

2016. április 8., péntek

  / embed>

  Juhtúrós laska ,

  avagy a sógoréknál , Schafskäse spätzle /sajtos galuska /

  a tótoknál pedig  bryndzové halušky

 

        Ez az egyszerű étel igen emblematikus szereplője a kárpátmedencei konyháknak , mert majd minden szomszédunknál előfordul változatos formákban és összetevőkből .  Nem reklámozni akarom , de ahogy bóklásztam a boltban /karfiolt keresve , de nem találva / ráakadtam egy akciós spätzle-re , kiváló német minőség , ráadásul durum tésztából , hát ezt nem hagyhadtam ott .

                                                 kép:http://www.buzzle.com

 Kell még hozzá jófajta húsos szalonna , ha lehet kolozsvári , a múlthéten kaptam jófajta juhtúrót a szatmári rokonaimtól ezzel készítjük majd és kell még minőségi tejfel is és mivel most szezonja van még teszünk rá egy kis medvehagymát .

Miután a kifőtt tésztát összekevertük a kisült szalonnával és a zsíron egy kicsit megfuttatott medvehagymával , rátesszük a juhtúróval összekevert tejfelt és az egészet a forró sütőbe tesszük egy kevés időre .

kép:http://m.cdn.blog.hu/zs/zsirosbodon/

2 megjegyzés:

  1. Én ezt az ételt sima nokedlivel szoktam készíteni, amikor mindent összekeverek akkor egy tepsibe simítom és még összesütöm egy kicsit, aztán tejfölözzük, egyszerűen imádjuk :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen , nagy a diverzitás ebben a témában - a sztrapacska is ilyen ! :-)

      Törlés