Aktualizálás - summa summarum -XL - JERUZSÁLEM
Történelmi áttekintés 4
A keresztényekkel kapcsolatos további vonatkozások 1

A jelenlegi épületet nemrégiben a XX . Században (1955) építették , de egy ősi helyszínen helyezkedik el, amint azt az építkezés során végzett régészeti feltárások bizonyítják, amikor felfedeztek egy kánaáni sírt és egy Kr. e. 136 között használt nekropoliszt . És Kr. u. Állítólag ez a hely az, ahol Jézus , amikor tanítványaival visszatér Jeruzsálembe, a városba lépve sír. Így a Dominus flevit latin kifejezés azt jelenti, hogy "az Úr sírt".
Ez a hely az Olajfák hegyétől a Szent sírig tartó keresztút útvonalán található . A kolostor nagyon korán a V . században alakult. Miután a Jeruzsálem ostroma után 1187-ben, a templomot elvették és majd később egy mecset romjaira épült a XVI . században .
A harangtorony és a Dormition ólomborítású kupolája feltűnően emelkedik a Sion fölé, és különböző irányokból alakítja ki Jeruzsálem óvárosának látképét. Sok zarándok és helyi keresztény az egész ország egyik legfontosabb szent helyének tartja a német Mária-templomot.
A Dormition Bazilika is viszonylag fiatal, közel száz éves. De ősi kövön áll és a keresztény hit szóbeli tanúi: Amikor a felső termet a római csapatok Jeruzsálem pusztítása során i.sz. 70-ben elpusztították. elveszett, Sionon zsidó-keresztény zsinagóga épül, amelyet később „Apostolok templomának” neveztek. A negyedik században egy kisebb templommal bővült. Az 5. század elején ezen a helyen épült egy nagy bizánci bazilika, a „Hagia Sion”, de 614-ben a perzsák bevonulásakor ismét elpusztult. Csak a keresztesek építettek új templomot a 12. században, amely nagyobb volt, mint az összes elődjük. Úgy hívják, hogy Santa Maria in Monte Sion. De amikor 1187-ben a muszlimok kifosztották a várost a keresztes lovagoktól, eltüntették a rövid keresztény korszak sok nyomát. A Santa Maria kőnyomai csak a mai Felsőszoba környékén és kolostorunk és templomunk alatt a föld mélyén találhatók.
Amikor a 19. század végén a németek hozzáfogtak az ingatlan megszerzéséhez Sionon, az még egy rommező volt, amely mögött a Nebi Daoud komplexum húzódott.
A jelenlegi templom egy kör alakú épület, több fülkével , oltárral és kórussal . Két csigalépcső vezet a kriptába , a Szűz Mária mennybemenetele helyére , valamint az orgonakarzatra és a karzatra, ahonnan a templom négy tornya közül kettő érhető el. Tekintettel a közeli zsidó és muzulmán szent helyre , Dávid sírjára , amely a Cenacle földszintjének egy részét foglalja el , ahol hagyományosan az utolsó vacsorát tartották, a harangtorony elég távol van ahhoz, hogy az árnyéka megtegye. ne érintse meg a sírt, ezért nem érhető el közvetlenül a templomból.
Napról napra zarándokok százai térdelnek a fekvő Szűz Mária szobra körül, aki haldokló fiát nézi: a fölötte lévő kupolamozaikról tárt karokkal várja, hogy testét-lelkét a mennybe vigye. Hat ószövetségi nő veszi körül, akik mindegyike a saját útját járta Istennel: Éva és Mirjam, Ruth és Eszter, Jael és Judit.
Eredetileg a Szűz Mária alak köntöse ezüstből készült és aranyozott. Az 1948-as háború és a templom elfoglalása után már csak a famag maradt meg. Az elefántcsont kezeket is ki kellett cserélni, és az elefántcsont arcon lévő orrot is meg kellett javítani.
A népháborúk és egymás elleni erőszakosságuk is rányomja bélyegét a szent arcára. – De az emberek sebeinek és szükségleteinek is megvan a helye a szenteknél.
Magyar Kápolna a Dormition Templom kriptájában

Szent Imre herceg , I. Szent István , (Szűz és a Gyermek ), I. Szent László , Magyarországi Szent Erzsébet
Az oltáron található „ Magyarország kegyeletes hódolata ” felirat jelentése „ Magyarország jámbor tisztelete ” .
Az eredeti Eleona-bazilikát ("Olajbogyó-bazilikát"), amelyet Konstantin császár rendelt el i.sz. 326-ban, édesanyja, Szent Ilona felügyelete mellett, 300 évvel később a perzsák elpusztították. Míg romjait részben felújították, és a látogatók érdeklődésére számot tartanak, a jelenlegi épület a 19. század végére nyúlik vissza, amikor szemlélődő karmelita apácák felügyelték.
A bizánci jelző a bizánci örökségű vallási rítusra utal, az keleti ortodox egyházak által használt liturgiára.
A katolikus elnevezés a pápának, azaz Róma püspökének egyházfőként való elismerésére utal, mint a katolikus egyház legfőbb pásztora.
Az egyház neve arabul ar-Rūm al-Kathūlīk (arabul: الروم الكاثوليك), ami szó szerint azt jelenti hogy "római katolikus". Az arab Rūm szó azonban jelentheti a bizánci birodalmat is (az úgynevezett "második Róma"). Így aztán az arab kifejezés úgy is fordítható, hogy "görögkatolikus".
- Jézus Szent Neve Társszékesegyháza (latin katolikus, jeruzsálemi latin patriarkátus)
Ez az egyházmegye anyatemploma , azaz a jeruzsálemi latin patriarchátus főtemploma , és a pátriárka székhelye .
A pátriárkai székhelyen Giuseppe Valerga pátriárka végrendeletére épült templom a jeruzsálemi latin pátriárkátus helyreállításának huszonötödik évfordulóján készült el és szentelték fel 1872. február 11 -én . Belül a vatikáni Szent Péter-bazilikában tisztelt Szent Péter bronzszobor pontos másolata található .
Három pápa látogatta meg a közelmúltban, Szentföldre tett zarándoklata során : VI . Pál 1964-ben, II . János Pál 2000-ben, a Szent Év nagy jubileumára , és XVI . Benedek . A főoltár a Boldogságos Szentség oltárától jobbra, a Szent József oltárától balra, északon helyezkedik el. Az arany levéllel borított főoltár a párizsi Maison Poussielgue műve , Viollet-le-Duc diákjainak rajzai után . Ferenc József császár volt a fő adományozó. Désiré Froc-Robert szobrai uralják az oltárt. Ők képviselik Saint Louis és a töviskorona, Saint Helena , Saint James és Szent János . III. Napóleon felajánlotta a Szűz és a Gyermek Jézus képviseletét a bal oldalon.
A német protestáns közösség modern kezdeteinek dátuma Jeruzsálemben1841, amikor az angol-porosz püspökség jött létre, és 1871-ben, amikor egy német evangélikus egyházközség alakult az egykori keresztes kápolna (ma ez az úgynevezett kápolna Saint-Jean ), talán a bencés régi refektórium helyén . 1893-ban döntöttek úgy, hogy megépítik a XI . Századi Latin Szent Mária templomot. A Kaiser , aki élvezte a török szultán támogatását (a Szentföld oszmán fennhatóság alatt állt ), bekapcsolódik a projektbe, és zarándoklatra indul Palesztinába. Felszenteltetett, 1898. október 31, a reformáció napján az ő jelenlétében; hogy a császár lóháton léphessen be a városba, a Jaffa tornya mellett átfúródnak az óváros falai . A templom kulcsait a jogtudósra és teológusra, Friedrich-Wilhelm Barkausenre (1831-1903) bízzák. A templomot 1970 és 1973 között restaurálták, ahol a díszeket és a belső mozaikokat eltávolították.
A templom tulajdonosa a Deutsche Evangelische Jerusalemstiftung ( Jeruzsálemi Német Evangélikus Alapítvány), amelynek székhelye Hannoverben található . A szolgáltatások németül és arabul, a Szent János-kápolnában pedig angolul és dánul zajlanak.
A Felemelkedési templom vagy a
Mennybemenetel templom (Jeruzsálem)
Az Olajfák hegyének tetején található , 818 m tengerszint feletti magasságban, a Hagyomány szerint Jézus lábának utolsó nyomát tartalmazza a földön, mielőtt a mennybe emelkedett volna. Ez a jeruzsálemi liturgia állomás helyeinek része .
Nem tévesztendő össze az Orosz Felemelkedési Egyházzal .
A VII th században , Iona Adomnan elbeszéli, Arculf leírja hogy a rotunda alakú , nyílt, három ívelt porticos, és oltárt borított keleti oldalán tető. Lehetetlen volt kikövezni azt a talajt, amelyből Krisztus felemelkedett - egy helyet, amelyet sárgaréz fal vesz körül -, sem az épületet nem lehet tetővel borítani. Úgy tűnik, hogy ez az építészet később számos keleti konstrukciót inspirált.
614-ben a szászánida perzsák II . Khoszró vezetésével elvették Jeruzsálemet a bizánciaktól. A jeruzsálemi templomok többségéhez ( Pater Noster bazilika stb.) Hasonlóan ez is megsemmisült, de Jeruzsálem szerény pátriárkája részt vett annak újjáépítésében.
Romjain a keresztesek 1152-ben egy új, nyolcszögletű épületet emeltek, amelyet kör alakú fal vesz körül, amelyen belül koncentrikus oszlopvonal támasztja alá a kupolát. Jeruzsálemet Saladin elvette 1187-ben, a templomot 1198-ban a ma látható mecsetté alakították át a kupolának bezárásával, minaret és Mihrab hozzáadásával .
Az épület alatt egy boltozat található, ahol egy ősi szarkofág található. Az egyik falon görög felirat van vésve: " Vegyél bizalmat, Dometila, senki sem halhatatlan ".
- Bethphage / az elszáradt fügefa
1. Bethphage jelentése "Éretlen Füge Háza". Ez helyénvaló, mert ezen a területen Jézus megátkozott egy gyümölcs nélküli fügefát , amely egy nap múlva elszáradt (Mt 21:18-22).
Közvetlenül a dombon áll egy görög ortodox templom, melynek udvara kilátást és elmélkedési lehetőséget kínál.
2. Ma egy ferences templom jelzi azt a helyet, ahol a hit szerint Jézus tanítványai megkapták azt a szamarat, amelyen Jézus belovagolt Jeruzsálembe az úgynevezett „diadalmi bejáraton”, amelyre keresztre feszítése előtti vasárnapon került sor. (Virágvasárnap).
3. Az 1883-ban épült modern templom egy 12. századi keresztes kápolna alapjain nyugszik, az ősi Bethphage faluban.
5. A keresztes lovagkori kápolna egy 4. századi bizánci szentély alapjaira épült, Lázár testvére, Márta és Jézus találkozásának emlékére.
6. 1867-ben egy ferences kolostor építésekor a telken egy kocka alakú, vakolattal borított követ fedeztek fel. Ez a kő, amelyet ma Bethphage sztélének hívnak, a 12. századi keresztes kápolna szerves része volt, és jelenleg a templom északi falának közelében fekszik.
7. A keresztesek díszítették a követ és latinul írták fel, valamint leírták a bibliai eseményeket, amelyek Jeruzsálem és Betfág területén történtek.
8. 1950-ben restaurálták a kő díszítését, majd öt évvel később, 1955-ben freskókat rajzoltak a szentély falaira és mennyezetére. Ma, akárcsak a 12. században, a zarándokok virágvasárnapi körmenetet tartanak, amely a Bethphage-templomtól kezdődik.
4. Valószínűleg a Jeruzsálemből Jerikóba vezető úton volt
5. Jeruzsálemtől egy szombatnapi utazás határán belül volt (2000 könyök, 900 yard vagy méter).
Történelmi háttér
A kovácsoltvas ráccsal védett templomban egy nagy négyzet alakú szikla látható, amelyet a keresztes lovagok annak a sziklának tekintettek, amelyre Jézus a szamarat ültette.
A szikla oldalain középkori festmények láthatók, amelyeket 1950-ben restauráltak. Ezek a szamarat kapó tanítványokat, pálmaágakat tartó embereket, Lázár feltámadását a közeli Betániában, valamint a „Betphage” feliratot ábrázolják.
A keresztes kápolna alapjai jól láthatók az apszis padlójának közelében.
Az oltár mögött egy freskó látható, amely Jézust ábrázolja, amint szamáron lovagol a templomba, tanítványai kíséretében. A templom mennyezetén virágok és levelek rajzai láthatók. A barna árnyalataival színezett falfreskók az újszövetségi korszakból a körmenetre készülő embereket ábrázolják.
A templom középpontjában a Bethphage-i sztélé áll, amelyet kovácsoltvas korlátok választanak el egymástól.
1847-ben küldték el az első egyházi missziót , amelyet az archimandrit porfír (Ouspensky) szervezett, de ezt Palesztinát igazgató Sublime Porte kormánya nem ismerte el hivatalosan . A krími háború idején visszatért Oroszországba , végül elismerte a török birodalom 1857 és megérkezett a Szentföldön a1858. január 31. A császári ortodox Palesztin Társaság 1860-ban építtette az orosz jeruzsálemi missziót . Tevékenysége gyorsan fejlődik az Antonim archimandrit (Kapoustine) (1817-1894) által vállalt felvásárlásoknak köszönhetően .
A katedrálist a Szentháromság nevében 1860. augusztus 30-án alapították ünnepélyesen, közvetlenül azután, hogy az Orosz Spirituális Misszió telkeket szerzett a jeruzsálemi Meidam téren. A templom alapkövét a jeruzsálemi pátriárka, Meletius Petro-Arábiai metropolita és Kirill (Naumov) püspök első epitrópusa tette le az orosz és a görög papság közös szolgálatában.
1863- ban fejeződött be a Szentháromság-székesegyház építése, de felszentelésére csak 1872. október 27-én került sor . Az istentiszteletet II. Kirill jeruzsálemi pátriárka vezette, a jeruzsálemi ortodox egyház négy hierarchája és a misszió vezetője, Antonin (Kapustin) archimandrita .
1895-1897 - ben a katedrálist renoválták . Eljárása során a tetőt megjavították és a vak területet kijavították. A templom falairól és oszlopairól a ragasztófestéket lekaparták, a belső teret háromszor fehérre festették; majd a katedrálist szent képekkel festették ki. Az oltárról fedett vészkijáratot építettek .
A brit mandátum ideje alatt a visszaszolgáltatott épületeket bérbe adták, és az ottani britek biztonsági zónát hoztak létre adminisztrációjuk elhelyezésére. A Sainte-Marie misszió börtönné alakul. Az orosz missziót a Haganah veszi át1948. május 15. A Szovjetunió , miután elismerte Izrael Állam függetlenségét, utóbbi tulajdonába adja az orosz épületeket.
- A misszió épületei (1863), a hospice és a misszió központja: a jeruzsálemi békebíró foglalja el, a misszióra hagyva .
- Mission Saint-Nicolas (1903), egykori vendégház, amely 1200 zarándok befogadására alkalmas: ma a jeruzsálemi rendőrség foglalja el .
- Misszió Sainte-Élisabeth (1864), egykori férfi szálloda, amely 300 zarándok befogadására alkalmas: elszigetelő börtön foglalja el .
- Mission Sainte-Marie (1864), egykori női szálloda: a Haganah múzeum foglalja el .
- Orosz kórház: a jeruzsálemi városháza foglalja el ,
Az épületet neoreneszánsz stílusban építette Franck Gia építész Szergej nagyherceg megrendelésére, hogy fogadja a minőségi orosz zarándokokat . Területe 36 000 m 2, és Jeruzsálem egyik legemlékezetesebb épülete.
Az orosz jeruzsálemi misszió személyzetét az első világháború kezdetén a német birodalommal és a török hadsereg által elfoglalt épületekkel szövetséges oszmán hatóságok kiutasították . Az 1917-es forradalom miatt megszűnt zarándoklatokat a Saint-Sergius missziót 1948-ig, a kötelező Palesztina időszakában bérelték a brit hatóságok számára . Ez volt a bevándorlási hivatal.
Az épület egy részének utolsó bérlői csak addig hagyták el a létesítményt 2012. augusztus. Az épületet teljesen felújított Ennek a műveletnek a törvényességét továbbra is vitatják, és rendszeresen lépéseket tesznek ezen épületek Oroszországnak történő visszaszolgáltatása érdekében .

A látogatás temploma - Visitátió , Ein Karem
Az egyik hagyomány Ein Karem első templomának építését I. Konstantin anyjának , Heléna konstantinápolyi császárnőnek tulajdonítja , aki a helyet János apjának, Zakariásnak az otthonaként azonosította.
A Szentföld Ferences Kusztódiája 1679-ben vásárolta meg egy arab családtól a telket a lerombolt keresztes lovagkomplexummal . Csak 1862-ben kezdték meg a ferencesek a templom alsó szintjének újjáépítését. 1937-ben a ferencesek feltárták a területet. Az építmény felső szintjének tervezése és kivitelezése 1938-ban kezdődött, és Antonio Barluzzi olasz építész 1955-ben fejezte be .
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése