Oldalak

2024. november 25., hétfő



 



Aktualizálás - summa summarum -XL - JERUZSÁLEM


Történelmi áttekintés 4


A keresztényekkel kapcsolatos további vonatkozások 1



Templomok a Szent-Sír templomán kívül:

- A Nemzetek temploma , mely a Gecsemáné kertben az Agónia sziklájánál  épült ,
Katolikus ferences templom, 1924-ben épült számos nemzet adományaiból (innen az egyik elnevezése). Ez az egyik legcsodálatosabb templom, amely a Kidron-völgy keleti partján, az Olajfák hegyének lábánál található . A templom homlokzatát a templomhegyre néző nagyméretű mozaikkép fedi. Az Újszövetség szerint ez volt az a hely, ahol Jézus utolsó imáját tartotta, mielőtt a rómaiak elárulták és letartóztatták.


A templom az Olajfák hegyének alsó nyugati lábánál épült, Jeruzsálem óvárosával szemben, a Kidron-völgy keleti oldalán. Neve (Gat Shemanim – jelentése héberül: olajprés) az olajbogyó feldolgozására használt olívaprésről származik.
A templom 3 út találkozásánál található – a Lions kapun keresztül az óvárosba, az Olajfák hegyére vezető út és a Jerikóba vezető út.


   
A 4. században ezen a helyen templomot építettek, de a perzsák 614-ben elpusztították. A 12. században a keresztesek újjáépítették, de 1187-ben az arabok ismét elpusztították.
1666-ban a ferencesek megvásárolták a telket ezen a helyen, de a romos templomot csak a brit hódításig építhették újjá.
1919-1924 között a ferences rend a keresztesek templomának romjai fölé építette a katolikus templomot. Tervezője a híres olasz templomépítész, Antonio Barluzzi, aki a Boldogság-bazilikát és a közelebbi Dominus Flevitet is . A modern templom a Keresztesek templomán alapult, és maradványait a modern bazilikába ágyazták be. A templom világméretű adományokból épült, ezért egyik neve „minden nemzet egyháza”.




 Oltárát Magyarország , Muzsinszki Nagy Endre   készítette , ( nagybányai szabadiskola növendéke )  .



A csarnok padlóján lapos szikla hever. A hagyomány szerint ez a gyötrelem szent sziklája, ahol Jézus imádkozott.



A templom északi oldalán egy kert található, ahol több ősrégi és nagy olajfák találhatók, talán az eredeti, Jézus korából származó olajfák leszármazottai.




- Szent Anna templom

 A Szent Anna templomot a keresztény hagyomány szerint Szűz Mária születési helyén építette a  12. században az első keresztes lovag király, I. Balduin.  A  román stílusban épült templom a Via Dolorosa elején található, az Oroszlános kapu mellett. Olyan szép hogy még Szaladin szultánnak is megtetszett, nem engedte lerombolni, hanem Korán-iskolát rendezett be benne. A templom ezzel a "menlevéllel" vészelte át a szentföldi háborúskodást, és áll ma is.

 
 
A Szent Anna-templom kívülről nem sokat ígér


Belül azonban egyszerű, természetes és gyönyörű

 *  Itt kell megjegyeznünk hogy Szűz Mária születésének sem helyét sem idejét nem ismerjük ! Csak apokrif iratokból tudjuk hogy Szűz Mária Názáretben született , ... 3-4 éves korától - mivel az Úr szolgálatára szánta az apja és az anyja a késői fogantatás révén , amit ajándéknak tekintettek   - , Jeruzsálemben a Templomban nevelkedett Zakariás felügyelete alatt majd későbben , - 14-16 éves korában , hogy a Templom tisztaságát be ne szennyezze - , a papi tanács Józsefre bízta megőrzés végett férjhez menésig , és visszatért Názáretbe . 
Tehát Názáretben és ott érte Gábriel arkangyal üzenete is és ott élt Józseffel .

Ide kapcsolódik a Lorettói szent ház története .

A hitetlen embernek nyilván képtelenség Isten angyalainak tulajdonítani a Názáreti Szent Ház tengeren át való átszállítását.
“A Szent Házat – mondja Loreto legendája - angyalok hozták Názáretből Marchiába. 1291-ben, amikor a keresztesek utolsó erődje is elesett a Szentföldön, és a hitetlenek elözönlötték a keresztény szentélyeket, az angyalok kiemelték a föléje épített, félig lerombolt Angyali Üdvözlet-bazilika romjai alól, és elhozták először Tersatóba (ma Trsat), a horvátországi Rijekától északra. De a horvátok nem voltak méltók erre az isteni ajándékra – mondja a legenda. Amikor kérkedni kezdtek vele, ez annyira nem tetszett az angyaloknak, hogy három és fél év múlva, 1294. december 9-én továbbvitték, át az Adria másik partjára, Recanati közelébe. A csoda emlékére és a néhány ottmaradt kő tiszteletére a horvátok fölépítették a Szent Ház pontos mását, mely a századok folyamán Horvátország legfontosabb Mária-kegyhelyévé vált.
Sokan tudósítottak erről a názáreti házról. “Assisi Szent Ferenc kifejezetten mondja, hogy 1219-ben szentföldi zarándoklatán elment Názáretbe, “hogy tisztelje a házat, melyben az Ige testté lett.” Az utolsó beszámoló Ricoldo di Montecruce domonkos misszionáriustól származik, aki 1288-ban, mielőtt Belső-Ázsis felé indult, fölkereste a Szentföldet. A keresztesek Angyali Üdvözlet-bazilikáját siralmas állapotban találta, mert 1263-ban Bibars szultán parancsára a katonái lerombolták. A muszlimok csak a Szent Házat kímélték meg, mert az Angyali Üdvözletet a korán is említi. Ricaldo atya arról tudósít, hogy “a korábbi templomépületből szinte semmi sem maradt, csak egy cella, ahol Mária fogadta az üdvözletet; az Úr ezt még megtartotta, hogy az alázatra és a szegénységre emlékeztessen.” Az itáliai Poggibonso által 1345-ben írt Libro d’Ultramare (“tengeren túli könyv’) úgy mondja “a templom le van rombolva, kivéve Szűzanyánk szobáját. E szoba nagyon kicsi és mozaikokkal díszített; és a ház sziklabarlanghoz kapcsolódott.” Egy német zarándok, Wilhelm von Baldensel 1332-ben járt Názáretben, ő is romokban találta a templomot, de elmondása szerint a Szűzanya háza vagy szobája helyett már csak egyetlen oszlop állt az angyali üdvözlet helyén. A szoba tehát 1288 és 1332 között tűnt el.
És itt merül fel a másik nagy kérdés, hogy miért volt a Szent Ház e több „állomásos” utaztatása, amikor Isten egyetlen szempillantás alatt "teleportálhatta" volna Loretóba?
Nos, Isten az utaztatás állomásain mindig számba vette az emberek szabad akaratát, a csoda rajtuk érvényesülő kegyelmi hatását, vagyis a „fogadtatást”! Bizonyára nem véletlenül érkezett az Angyali Üdvözlet Háza elsőként a Magyar Szent Korona területére, Mária Országába! Persze annyiban rosszkor, hogy a szívek-lelkek már kevéssé voltak alkalmasak a lélek-nemesítő CSODA befogadására! Ugyanis, nemcsak a Szent Építménynek nem volt alapja, de sajnálatosan már a szentistváni hit-örökségnek sem! Hiszen, nem csak az Árpád-ház halt ki lassacskán, de az emberek ajkán is elhalkult a napi Üdvözlégy bensőséges imája! Mert bizony – kedves Olvasó –, az egyéni és közösségi imádkozás a lélek- és a társadalom lelkületének tápláléka! Ahol ugyanis csökken az Istennel való párbeszéd, ott hamarosan felveti fejét az értékrendek eltorzulása! És ez, a Ház minden állomására igaz, / - a tersatói várhegy lejtője , az itáliai Recanati melletti babérerdő , a veszekedő  testvérek dombjára , aztán egy országútra , keresztbe tették le az angyalok , majd  a mostani helyére , amely Lorettó / kivéve az országútra való leeresztést! Akkor ennek mi volt az értelme? ‒ Az, hogy az emberek szembesüljenek a „képtelenséggel”! Ezért állta útjukat a „Kegyelmek Tárháza”, ám mégsem merítettek belőle, sőt még tévútjaikat sem módosították, hogy visszazökkenjenek a „rendes kerékvágásba”!
1921-ben tűzvész pusztított a Szent Ház belsejében és megsemmisítette drága Fekete Madonnáját – a vatikáni kertekből való cédrusfából faragott másolattal pótolták. Amikor a tűzvész után Frederico Manucchi építész megbízást kapott arra, hogy vizsgálja át az épületet és restaurálja a márványburkolatot, jelentésében csodálkozva állapította meg: “Az a tény, hogy a Szent Ház, jóllehet nincsenek alapfalai és a puha talajon megerősítés nélkül áll, melyre ha csak részben is a korábbi tetőzet helyére emelt boltozat súlya nehezedik, ennek ellenére a falakon a megsüllyedés vagy egyéb károsodás legkisebb jele sem látható – ez a tény meglepő és rendkívüli.”
“IX. Pius pápa 1857-ben megbízta a tudóst, D. Bartolini prelátust, hogy vizsgálja meg a Szent Ház építőanyagát. Ez a római tudós e célból követ és maltert hozatott Názáretből és Loretóból, s átadta F. Ratti vegyész professzornak a kéréssel, hogy elemezze összetevőiket és tulajdonságaikat. A professzor anélkül, hogy tudta volna, honnan származnak a minták, megállapította, hogy azonosak – mindkét minta vas-zárványos kalcium-karbonát. 2006 márciusában tette közzé Giorgio Nicoloni professzor egy új régészeti-geológiai kutatás eredményét, melyet Nanni Monelli építész a Szent Ház Kongregációjának megbízásából Loretóban végzett. Megállapította, hogy a Szent Ház “Apostol-oltára” ugyanabból a kőzetből való, mint Názáretben az Angyali Üdvözlet barlangja, építőanyaga kémiailag azonos.
A leginkább figyelemre méltó eredményt azonban már az 1960-as évek régészeti kutatásai hozták. Akkor a kutatók a Santa Casa kövei közötti mélyedésben öt vörös textilkeresztet találtak, s ez nagyon jelentős leletnek bizonyult. Ilyen textilkereszteket ugyanis, csak a hadjáratba menő keresztes lovagok ruhájára varrtak. Ők pedig fogadalmat tettek: ha sikeresen elérik céljukat, ezt a keresztet Jeruzsálem vagy Názáret valamelyik szent helyén hálából ott hagyják. Tehát ezek a keresztek önmagukban egyértelműen mutatják, hogy a Szent Ház Palesztínából való. (a keresztes háborúk kora a 8. hadjárattal 1270-72-ben zárult, amikor Loretóban még semmiféle kegyhely nem volt).
A tény az, hogy akár a hitismeretek-, akár a racionális tudomány szerint magyarázzuk az Angyali Üdvözlet Házának Loretóba kerülését, minden vitán felül OTT VAN! ‒ Kérdés, hogy mi olvasók –, hogyan fogadjuk ezt a „képtelen valóságot”? Mert ha elhisszük az angyali "tranzitust", akkor ez istenbizonyság és ennek – minden kétséget kizáróan –, meg kell mutatkoznia bensőséges hitéletünkön!


- Dominus Flevit templom , azt jelenti latinul: ahol az úr sírt. Úgy tartják ugyanis, hogy ezen a helyen jövendölte meg Jézus Jeruzsálem pusztulását, és a Második Templom lerombolását. (Lukács 19:37-42). 
 
 
Hogyha kitekintünk a templom ablakán, pontosan az Óváros városfalait láthatjuk, immáron a zsidó Templom nélkül.
 

A jelenlegi épületet nemrégiben a XX . Században (1955) építették , de egy ősi helyszínen helyezkedik el, amint azt az építkezés során végzett régészeti feltárások bizonyítják, amikor felfedeztek egy kánaáni sírt és egy Kr. e. 136 között használt nekropoliszt . És Kr. u. Állítólag ez a hely az, ahol Jézus , amikor tanítványaival visszatér Jeruzsálembe, a városba lépve sír. Így a Dominus flevit latin kifejezés azt jelenti, hogy "az Úr sírt". 




Ez a hely az Olajfák hegyétől a Szent sírig tartó keresztút útvonalán található . A kolostor  nagyon korán a V . században
alakult. Miután a Jeruzsálem ostroma után 1187-ben, a templomot elvették és majd később egy mecset romjaira épült a XVI . században . 
 

 
1891-től a ferencesek fel akarták építeni a templomot, és egy kis kápolna építésével kezdték a helyszín közelében. 1953-ban az építész Antonio Barluzzi , akinek köszönhetjük egyéb épületek, mint például a Church of All Nations , a Gecsemánéban épült új épület, míg a régészeti feltárásokat végezték.
 
- Mária elszenderülésének temploma ,

 a Sion hegyen , a Dormitio-ban , a bencés apátság templomában lévő magyar oltár  Zichy Gyula kalocsai érsek közreműködésével készítette szintén Muzsinszki Nagy Endre 1930-ban .
 
 
A helyi hagyomány szerint ezen a helyen, az utolsó vacsora helyszínének közelében halt meg a Boldogságos Szűz Mária , vagy legalábbis véget vetett világi létezésének. Mind az ortodoxiában , mind a katolicizmusban , csakúgy, mint a Szentírás nyelvén, a halált gyakran "elalvásnak" - vagy "elszenderülésnek" - nevezik, és ez adta az eredeti kolostor nevét. Magát a templomot Nagyboldogasszony - bazilikának hívják . Mária mennybemenetelének katolikus dogmája szerint Krisztus anyját testben és lélekben a mennybe vitték.
 

A harangtorony és a Dormition ólomborítású kupolája feltűnően emelkedik a Sion fölé, és különböző irányokból alakítja ki Jeruzsálem óvárosának látképét. Sok zarándok és helyi keresztény az egész ország egyik legfontosabb szent helyének tartja a német Mária-templomot.
Az alapkövet 1900. október 7-én helyezték el. Az építkezés mindössze tíz év alatt készült el; a bazilikát 1910. április 10-én szentelte fel a jeruzsálemi latin pátriárka . Az apátság egyházi, neoromán stílusban épült , amely az új birodalmi Németország államstílusává vált. 
 



A  Dormition Bazilika is viszonylag fiatal, közel száz éves. De ősi kövön áll és a keresztény hit szóbeli tanúi: Amikor a felső termet a római csapatok Jeruzsálem pusztítása során i.sz. 70-ben elpusztították. elveszett, Sionon zsidó-keresztény zsinagóga épül, amelyet később „Apostolok templomának” neveztek. A negyedik században egy kisebb templommal bővült. Az 5. század elején ezen a helyen épült egy nagy bizánci bazilika, a „Hagia Sion”, de 614-ben a perzsák bevonulásakor ismét elpusztult. Csak a keresztesek építettek új templomot a 12. században, amely nagyobb volt, mint az összes elődjük. Úgy hívják, hogy Santa Maria in Monte Sion. De amikor 1187-ben a muszlimok kifosztották a várost a keresztes lovagoktól, eltüntették a rövid keresztény korszak sok nyomát. A Santa Maria kőnyomai csak a mai Felsőszoba környékén és kolostorunk és templomunk alatt a föld mélyén találhatók. 
 


Amikor a 19. század végén a németek hozzáfogtak az ingatlan megszerzéséhez Sionon, az még egy rommező volt, amely mögött a Nebi Daoud komplexum húzódott. 




 

A jelenlegi templom egy kör alakú épület, több fülkével , oltárral és kórussal . Két csigalépcső vezet a kriptába , a Szűz Mária mennybemenetele helyére , valamint az orgonakarzatra és a karzatra, ahonnan a templom négy tornya közül kettő érhető el. Tekintettel a közeli zsidó és muzulmán szent helyre , Dávid sírjára , amely a Cenacle földszintjének egy részét foglalja el , ahol hagyományosan az utolsó vacsorát tartották, a harangtorony elég távol van ahhoz, hogy az árnyéka megtegye. ne érintse meg a sírt, ezért nem érhető el közvetlenül a templomból.
 
Az első szerzeteseket már 1906-ban küldték Jeruzsálembe a németországi Beuron Főapátságból . Első alkalommal 1918–1921-ben internálták őket , az I. világháború befejezése után . 1926 - ban a kolostort apátsággá emelték a Beuron Kongregáción belül . 1939 és 1945 között a német szerzeteseket másodszor, majd harmadszor is internálták az 1948-as arab-izraeli háború következtében . Az apátság az izraeliek által ellenőrzött területen, a Sion-hegyen volt, szemben a fallal körülvett városon belül a jordánok által ellenőrzött területtel. 

1951-ben az apátságot elválasztották a Beuron Kongregációtól , és a római bencések apátprímásának közvetlen felügyelete alá helyezték . A közösség 1979-ben választott először saját apátot .

A második világháború elején Radbod Commandeur szerzetes és művész a bencés Maria Laach apátságból készítette el azt a nagy apszismozaikot, amely a felső templom belsejét uralja. Az apszis alsó részét fedő márványlapokat a háború miatt már nem tudták Németországból Palesztinába szállítani, és a tárolásukra szolgáló kölni hajózási társaság bombázásai során elvesztek. Az apszismozaik befejezetlen és az is marad.
A helyi keresztények két követ tartottak szem előtt az évszázadok során: tisztelték azokat a köveket abból a házból, ahol Mária élt és halt meg. Ez a két kő a torony külső részének földszintjén találta meg a helyét, ahová ma is járnak keleti keresztények imádkozni.
A nagy apszismozaikhoz hasonlóan a kripta közepén látható Dormition-figura Radbod Commandeur OSB testvér (Maria Laach) alkotása . 


Napról napra zarándokok százai térdelnek a fekvő Szűz Mária szobra körül, aki haldokló fiát nézi: a fölötte lévő kupolamozaikról tárt karokkal várja, hogy testét-lelkét a mennybe vigye. Hat ószövetségi nő veszi körül, akik mindegyike a saját útját járta Istennel: Éva és Mirjam, Ruth és Eszter, Jael és Judit.

Eredetileg a Szűz Mária alak köntöse ezüstből készült és aranyozott. Az 1948-as háború és a templom elfoglalása után már csak a famag maradt meg. Az elefántcsont kezeket is ki kellett cserélni, és az elefántcsont arcon lévő orrot is meg kellett javítani.

A népháborúk és egymás elleni erőszakosságuk is rányomja bélyegét a szent arcára. – De az emberek sebeinek és szükségleteinek is megvan a helye a szenteknél. 
 

 Magyar Kápolna a Dormition Templom kriptájában

  A Jeruzsálemben található a Mária Elszenderülése templom magyar vonatkozású kápolnája az altemplomban. 
 

 
 Az oltár fölött látható magyar királyi szentek (balról jobbra):
Szent Imre herceg , I. Szent István , (Szűz és a Gyermek ), I. Szent László , Magyarországi Szent Erzsébet
Az oltáron található „ Magyarország kegyeletes hódolata ” felirat jelentése „ Magyarország jámbor tisztelete ” .

1998 és 2006 között a közösséget Hagia Maria Sion apátságnak hívták  a bizánci korban ezen a helyen álló Hagia Sion- bazilikára utalva , de a kolostor 2006-os ünnepei alkalmával visszavette az eredeti nevet , a centenáriumra . Hagia Maria Sion ma már az apátság épületeit, közösségi és tudományos munkáját támogató alapítvány neve. Az elmúlt években az egyház a szélsőséges nacionalista izraeliek vandalizmusának és megszentségtelenítésének célpontjává vált. 2012 októberében, valamint 2013 májusában és júniusában az apátságot keresztényellenes falfirkákkal és héber nyelvű sértésekkel rongálták meg.  A sértő szavak a keresztényeket majmokhoz hasonlították, és bosszúállásra szólítottak fel Jézus ellen. Két autót is falfirkák borítottak, és az összes gumit levágták. A közeli görög ortodox temető egyik kapuját is falfirkákkal jelölték. Ez állítólag egy "árcédula" támadás volt, amelyet nacionalista vallási szélsőségesek hajtottak végre egy illegális Havat Ma'on előőrs lebontásáért 2014. május 26-án egy fakeresztes dobozt gyújtottak fel a Dormition-apátságban. Feltételezhető, hogy ez valamiféle sikertelen gyújtogatási kísérlet volt. A gyújtogatási kísérlettel egyidőben Ferenc pápa istentiszteletet tartott a szomszédos, Dávid király sírja helyisége feletti Cenákulum épületében . Egy vandál 2014 decemberében egy kerítésen átugorva jutott be a helyiségbe, majd megrongált egy feszületet, egy padot és számos szobrot a temetőben, amelyek közül az egyik egy izraeli állampolgárságú szerzetes sírját jelölte. 2016 januárjában vandálok jelszavakat írtak az apátság falaira, mint például: "Halál a pogány keresztényekre, Izrael ellenségeire" és " Törüljön el a neve " (amelynek első betűi héberül Jézus nevét jelölik ).  Gregory Collins , aki akkoriban apát volt, a galileai béke érdekében tüntetők tömegéhez fordult, mondván: „Az egyház elleni támadás mindazok elleni támadás, akik hisznek a szeretet és az együttélés civilizációjában.”

*Miként keletkezett a legenda Mária jeruzsálemi haláláról és sírjáról?  

A nagy kérdés az újszövetségi exegéták (bibliamagyarázók) közt továbbra is fennállt, miszerint Szűz Mária valóban Efezus mellett élt-e? Azon meg végképp vita folyik máig is, hogy az Istenanya Efezusban szenderült-e el és innen vétetett a mennybe, vagy Jeruzsálemből?
Kétségkívűl zavart okoz, hogy Jézus Anyjának két sírja is van, jóllehet egyikben sem volt (ha egyáltalán)! A Szent Szűz mennybevételének pillanatait végső soron senki sem látta! A lényegi kérdés, hogyha Jézus Anyja Efezusban halt meg, akkor miért volt sírja már az első század elején a jeruzsálemi Getszemáné kertben, és miért épült rá végül a 6. században az Elszenderülés Temploma?
A válasz szomorúan egyszerű! A Szent Szűz szeretete nem élhetett Szent Fia megváltó szenvedésének állandó átelmélkedése nélkül. Különösen húsvéti időszakban végigjárta a Szenvedés Útját Jeruzsálemben. Mindannyiszor könnyek közt, az arca elsápadt a fájdalomtól. Gyakran összeesett, és már-már azt hitték, hogy meghalt! Ezért sírhelyet vásároltak Neki! (A Czensztochowai ikon ezt a fájdalmas Mária-arcot rögzíti, melyet feltételezések szerint Szent Lukács festhetett az Utolsó Vacsora asztallapjára!)
Boldog Emmerich Katalin leírása nyomán! Amikor már Jánossal Efezusba költözött, onnan kétszer is visszalátogatott Jeruzsálembe, hogy ott keresztutat járjon (mely áhítat-gyakorlatban Ő volt az első a világon)! Ilyenkor a benső átérzés olyannyira megviselte, hogy támolygott a szenvedéstől és többször össze is esett – mi több –, annyira súlyosan legyengült, hogy már azt hitték meg is halt!
„Itteni (efezusi) tartózkodása harmadik éve után Mária nagyon vágyakozott Jeruzsálembe. János és Péter kétszer is elvitte Őt oda.
Amikor megérkezett, láttam, hogy mielőtt a városba mentek, az esti szürkületben felkeresték az Olajfák hegyét, a Kálvária hegyet, a Szent Sírt és az összes Szent helyet Jeruzsálem körül.
Isten Anyja oly szomorú és a szánalomtól megindult volt, hogy alig tudott egyenesen állni. Péter és János a karja alá nyúlva támogatta.
Halála előtt másfél évvel még egyszer eljött ide Efezusból és láttam, hogy kendőjébe burkolózva az apostolokkal éjnek idején ismét fölkeresi a Szent helyeket. Kimondhatatlanul szomorú volt és mindig sóhajtozott: ,,Ó a fiam, a fiam!” Amikor annak a palotának a hátsó kapujához ért, ahol találkozott Jézussal, aki a kereszt alatt lerogyott, a Szent Szűz ájultan esett a földre a fájdalmas emlékezéstől megindultan, és a kísérői azt hitték, hogy meghal.
A Sionra vitték a cönákulumba (= az Utolsó Vacsora helyére), annak idején ennek egyik épületében lakott. Itt a Szent Szűz több napon keresztül annyira gyönge és beteg lett, többször az eszméletét vesztve, hogy azon gondolkodtak, elkészítik a sírját.
Ezt megbeszélték Vele és Ő az Olajfák hegye felé eső egyik barlangot választotta, s az apostolok pedig egy keresztény kőfaragóval elkészítették neki a szép sírt.Mire azonban a sír elkészült, Mária felgyógyult s elég erős volt ahhoz, hogy újra visszautazzon efezusi házába, ahol másfél év múlva valóban meg is halt. Az Olajfák hegyén számára készített sírt minden időben tiszteletben tartották, később templomot is építettek fölé. Később, többen írtak arról a mendemondáról, hogy Jézus Anyja Jeruzsálemben halt meg és ott temették el. Isten bizonyára megengedte, hogy a haláláról, sírjáról és mennybevételéről szóló hírek bizonytalanok legyenek, és csak a hagyományokra támaszkodjanak, hogy ne adjon semmi teret a kereszténységben az akkoriban még annyira pogány felfogásnak, mert könnyen úgy imádták volna Őt, mint valami istennőt.”
Nos tehát, a Szent Szűznek valóban volt saját sírhelye a Getszemáni kertben, de ezt „nem vette igénybe” SOHA!


- Karmelita kolostor a Miatyánk elhangzásának szent helyén ,  abban a templomban a nemzeti imánk magyarul olvasható .
 

 



Az ősi olajfákkal teli liget mellett ez a zárt kertben elhelyezkedő templom azon barlang fölé épült, ahol a hit szerint Jézus a jó és a rossz végső konfliktusáról prédikált, amely a világ végéhez vezet. A keresztes lovagok, mivel azt hitték, hogy ez az a hely, ahol Jézus az Úr imádságára tanította tanítványait, a templom jelenlegi nevét – „Pater Noster”, latinul „Miatyánk” – adták.

Az eredeti Eleona-bazilikát ("Olajbogyó-bazilikát"), amelyet Konstantin császár rendelt el i.sz. 326-ban, édesanyja, Szent Ilona felügyelete mellett, 300 évvel később a perzsák elpusztították. Míg romjait részben felújították, és a látogatók érdeklődésére számot tartanak, a jelenlegi épület a 19. század végére nyúlik vissza, amikor szemlélődő karmelita apácák felügyelték. 
 

 
Belül a nyitott udvar déli oldaláról egy rövid lépcsősor vezet a Princesse de la Tour d'Auvergne sírjához, aki 1868-ban szerezte meg az ingatlant, és 62 nyelven írták fel a Miatyánkot a bejárati burkolaton lévő gyönyörűen csempézett panelekre. és a kolostor (számuk azóta több mint kétszeresére nőtt, beleértve a különböző nyelvjárásokat is). 
 

 

 
- Angyali üdvözlet Szűzanya-székesegyház (melkita görögkatolikus) amely a keresztény negyedben található , Jeruzsálem óvárosában . Ez a jeruzsálemi melkita görögkatolikus patriarchálistől függő terület ( Archieparchia Hierosolymitana Melchitarum ) székhelye , amelynek pátriárkája 1772 óta a jeruzsálemi melkitákért felelős az Orientalium dignitas enciklika alapján a katolikus pápa alá tartozik .




A melkita elnevezés az asszír melk vagyis király szóból származik. Eredetileg az antikhalkédóni vagy miafizita hívők által használt, azon közel-keleti keresztényeknek a pejoratív értelmű elnevezése volt, akik elfogadták a 451. évi khalkédóni zsinat határozatát és elismerték a bizánci császár fennhatóságát.

A bizánci jelző a bizánci örökségű vallási rítusra utal, az keleti ortodox egyházak által használt liturgiára.

A katolikus elnevezés a pápának, azaz Róma püspökének egyházfőként való elismerésére utal, mint a katolikus egyház legfőbb pásztora.

Az egyház neve arabul ar-Rūm al-Kathūlīk (arabul: الروم الكاثوليك), ami szó szerint azt jelenti hogy "római katolikus". Az arab Rūm szó azonban jelentheti a bizánci birodalmat is (az úgynevezett "második Róma"). Így aztán az arab kifejezés úgy is fordítható, hogy "görögkatolikus".
A melkita katolikus egyház születésének ideje egyidős a kereszténység közel-keleti elterjedésének idejével. Ahogy a kereszténység mind szélesebb körökben vált ismertté Antiókhiában (a melkita katolikus pátriárchátus püspöki székhelyén) nevezték először a térségben az igét hirdető tanítványokat keresztényeknek. Az időszámításunk szerinti második századra a kereszténység teljesen elterjedt Antiókhiában és Szíriában. Az egyház növekedése nem állt meg a keresztényüldözések ideje alatt sem, és a negyedik században a kereszténység hivatalos államvallássá vált. 636 -ban a jarmúki csata után az arabok elüldözték a bizánciakat Szíriából és bevezették az iszlám hitet. Bár a görög nyelv és kultúra megmaradt a köztudatban, különösen a jeruzsálemi melkiták között, a melkita hagyományok fokozatosan összeolvadtak az arab nyelvvel és kultúrával. A melkita bizánci katolikus egyház pátriárkái Alexandria, Antiókhia és Jeruzsálem városok pátriárkái is egyben. 
 

- Jézus Szent Neve Társszékesegyháza (latin katolikus, jeruzsálemi latin patriarkátus)

 

 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/Latin_Patriarch_of_Jerusalem2900.JPG

A gótikus újjászületés székesegyházát 1862 és 1872 között építették a latin M gr Giuseppe Valerga (1813-1872) pátriárka kezdeményezésére,  és 11. 500 imádó befogadására képes.
Ez az egyházmegye anyatemploma , azaz a jeruzsálemi latin patriarchátus főtemploma , és a pátriárka székhelye . 
 

 



A pátriárkai székhelyen Giuseppe Valerga pátriárka végrendeletére épült templom a jeruzsálemi latin pátriárkátus helyreállításának huszonötödik évfordulóján készült el és szentelték fel 1872. február 11 -én . Belül a vatikáni Szent Péter-bazilikában tisztelt Szent Péter bronzszobor pontos másolata található . 


Három pápa látogatta meg a közelmúltban, Szentföldre tett zarándoklata során : VI . Pál 1964-ben, II . János Pál 2000-ben, a Szent Év nagy jubileumára , és XVI . Benedek .  A főoltár a Boldogságos Szentség oltárától jobbra, a Szent József oltárától balra, északon helyezkedik el. Az arany levéllel borított főoltár a párizsi Maison Poussielgue műve , Viollet-le-Duc diákjainak rajzai után . Ferenc József császár volt a fő adományozó. Désiré Froc-Robert szobrai  uralják az oltárt. Ők képviselik Saint Louis és a töviskorona, Saint Helena , Saint James és Szent János . III. Napóleon  felajánlotta a Szűz és a Gyermek Jézus képviseletét a bal oldalon.
 

 
- Megváltó temploma (evangélikus) Jeruzsálem
 
 Az  egyetlen evangélikus templom az óvárosban . Ezt a Megváltónak szentelt hieroszolymitán templomot, amelynek harangtornya uralja a várost, a német közösség építette II. Wilhelm császár kívánságainak megfelelően, és felszentelte az 1898. október 31, a reformáció évfordulója . A templom a rue Muristan  területén található, amely az óváros számára szokatlanul széles. A harangtorony tetejéről gyönyörű panoráma nyílik az óvárosra: muszlim negyed (észak-nyugat), zsidó negyed (dél-kelet), örmény negyed (dél-nyugat), keresztény negyed (észak-nyugat). A Prévôt-palota a templomtól délre található, csatlakozik a régi kolostorhoz. Az északi fal a templom néz a Via Dolorosa és a déli falon, a souk el-Lahhanin. 


A
német protestáns közösség modern kezdeteinek    dátuma Jeruzsálemben1841, amikor az angol-porosz püspökség jött létre, és 1871-ben, amikor egy német evangélikus egyházközség alakult az egykori keresztes kápolna (ma ez az úgynevezett kápolna Saint-Jean ), talán a bencés régi refektórium helyén . 1893-ban döntöttek úgy, hogy megépítik a  XI . Századi Latin Szent Mária templomot. A Kaiser , aki élvezte a török ​​szultán támogatását (a Szentföld oszmán fennhatóság alatt állt ), bekapcsolódik a projektbe, és zarándoklatra indul Palesztinába. Felszenteltetett, 1898. október 31, a reformáció napján az ő jelenlétében; hogy a császár lóháton léphessen be a városba, a Jaffa tornya mellett átfúródnak az óváros falai . A templom kulcsait a jogtudósra és teológusra, Friedrich-Wilhelm Barkausenre (1831-1903) bízzák. A templomot 1970 és 1973 között restaurálták, ahol a díszeket és a belső mozaikokat eltávolították.
A templom tulajdonosa a Deutsche Evangelische Jerusalemstiftung ( Jeruzsálemi Német Evangélikus Alapítvány), amelynek székhelye Hannoverben található . A szolgáltatások németül és arabul, a Szent János-kápolnában pedig angolul és dánul zajlanak. 

A Felemelkedési templom vagy a 

Mennybemenetel templom (Jeruzsálem)

 

A templom a Felemelkedés a jeruzsálemi , korábbi nevén Imbomon - bol arámi bama ( „magasság”) - származik ,  Krisztus mennybemenetele emlékére  negyven nappal azután, hogy feltámadt . Ez egy olyan segédeszköz, amely egy keresztény templomot és kolostort magában foglaló nagyobb komplexum része volt a keresztes háborúk idején, és amely ma a „Felemelkedési mecset” része, amelyet a Mount des Olive  tetején építettek a mennybemenetele emlékére. Jézus - Îsâ .

Az Olajfák hegyének tetején található , 818 m tengerszint feletti magasságban, a Hagyomány szerint Jézus lábának utolsó nyomát tartalmazza a földön, mielőtt a mennybe emelkedett volna. Ez a jeruzsálemi liturgia állomás helyeinek része .

Bár még mindig a jeruzsálemi Waqf fennhatósága alatt áll , ez a mecset jelenleg minden hitű látogató előtt nyitva áll, kis díj ellenében. Ez az egyetlen mecset a világon, ahol az Eucharisztia gyakorlását minden évben a Felemelkedés ünnepe alkalmával tartják .

Az első Felemelkedési templomot egy római keresztény arisztokrata, Pomenia vagy Poemenia építtette 388 és 392 között, valószínűleg Helena (Konstantin anyja) égisze alatt . Rokona volt I. Theodosius st .
Nem tévesztendő össze az Orosz Felemelkedési Egyházzal .

A VII th században , Iona Adomnan elbeszéli,  Arculf leírja hogy a rotunda alakú , nyílt, három ívelt porticos,  és oltárt borított keleti oldalán tető. Lehetetlen volt kikövezni azt a talajt, amelyből Krisztus felemelkedett - egy helyet, amelyet sárgaréz fal vesz körül -, sem az épületet nem lehet tetővel borítani. Úgy tűnik, hogy ez az építészet később számos keleti konstrukciót inspirált.

614-ben a szászánida perzsák II . Khoszró vezetésével elvették Jeruzsálemet a bizánciaktól. A jeruzsálemi templomok többségéhez ( Pater Noster bazilika stb.) Hasonlóan ez is megsemmisült, de Jeruzsálem szerény pátriárkája részt vett annak újjáépítésében.

Romjain a keresztesek 1152-ben egy új, nyolcszögletű épületet emeltek, amelyet kör alakú fal vesz körül, amelyen belül koncentrikus oszlopvonal támasztja alá a kupolát. Jeruzsálemet Saladin elvette 1187-ben, a templomot 1198-ban a ma látható mecsetté alakították át a kupolának bezárásával, minaret és Mihrab hozzáadásával .

Az épület alatt egy boltozat található, ahol egy ősi szarkofág található. Az egyik falon görög felirat van vésve: " Vegyél bizalmat, Dometila, senki sem halhatatlan ".

- Bethphage / az elszáradt fügefa

 

1. Bethphage jelentése "Éretlen Füge Háza". Ez helyénvaló, mert ezen a területen Jézus megátkozott egy gyümölcs nélküli fügefát , amely egy nap múlva elszáradt  (Mt 21:18-22).

 


 Közvetlenül a dombon áll egy görög ortodox templom, melynek udvara kilátást és elmélkedési lehetőséget kínál.


2. Ma egy ferences templom jelzi azt a helyet, ahol a hit szerint Jézus tanítványai megkapták azt a szamarat, amelyen Jézus belovagolt Jeruzsálembe az úgynevezett „diadalmi bejáraton”, amelyre keresztre feszítése előtti vasárnapon került sor. (Virágvasárnap). 

 




3. Az 1883-ban épült modern templom egy 12. századi keresztes kápolna alapjain nyugszik, az ősi Bethphage faluban.

 

4. A meredek út mellett épült, amely az Olajfák hegyétől keletre, el-Azariyeh (az ókori Betánia) falu felé vezet le
5. A keresztes lovagkori kápolna egy 4. századi bizánci szentély alapjaira épült, Lázár testvére, Márta és Jézus találkozásának emlékére.
6. 1867-ben egy ferences kolostor építésekor a telken egy kocka alakú, vakolattal borított követ fedeztek fel. Ez a kő, amelyet ma Bethphage sztélének hívnak, a 12. századi keresztes kápolna szerves része volt, és jelenleg a templom északi falának közelében fekszik.
7. A keresztesek díszítették a követ és latinul írták fel, valamint leírták a bibliai eseményeket, amelyek Jeruzsálem és Betfág területén történtek.
8. 1950-ben restaurálták a kő díszítését, majd öt évvel később, 1955-ben freskókat rajzoltak a szentély falaira és mennyezetére. Ma, akárcsak a 12. században, a zarándokok virágvasárnapi körmenetet tartanak, amely a Bethphage-templomtól kezdődik.

 

 

1. Bethphage körülbelül 1 mérföldre (2 km.) található Al-Azariya modern falujától.
2. Az Olajfák hegyének déli részén található Betánia és Jeruzsálem között. 
3. Eusebius (zsidó történész i.sz. 300 körül) az Olajfák hegyén helyezte el
4. Valószínűleg a Jeruzsálemből Jerikóba vezető úton volt
5. Jeruzsálemtől egy szombatnapi utazás határán belül volt (2000 könyök, 900 yard vagy méter).

Történelmi háttér


Bethphage ferences templomának belseje

A templomban az oltár felett egy falfestmény, amelyen Jézus szamáron látható, és az őt kísérő tömeg dicsőíti őt.



A kovácsoltvas ráccsal védett templomban egy nagy négyzet alakú szikla látható, amelyet a keresztes lovagok annak a sziklának tekintettek, amelyre Jézus a szamarat ültette.
A szikla oldalain középkori festmények láthatók, amelyeket 1950-ben restauráltak. Ezek a szamarat kapó tanítványokat, pálmaágakat tartó embereket, Lázár feltámadását a közeli Betániában, valamint a „Betphage” feliratot ábrázolják.



 
A kő mögött tükör található, így a látogatók mind a négy oldalról könnyen láthatják a rajzokat. A rajzok Jézus és Márta találkozását ábrázolják; két tanítvány egy szamarat és egy csikót hoz Jézusnak, Lázár feltámadt a halálból, az oltár felőli oldalon pedig egy tenyeret tartó embertömeg rajza.
A keresztes kápolna alapjai jól láthatók az apszis padlójának közelében.
Az oltár mögött egy freskó látható, amely Jézust ábrázolja, amint szamáron lovagol a templomba, tanítványai kíséretében. A templom mennyezetén virágok és levelek rajzai láthatók. A barna árnyalataival színezett falfreskók az újszövetségi korszakból a körmenetre készülő embereket ábrázolják.
A templom középpontjában a Bethphage-i sztélé áll, amelyet kovácsoltvas korlátok választanak el egymástól.

- Szentháromság-székesegyház (ortodox)
 az orosz ortodox egyházhoz tartozik
 
1847-ben küldték el az első egyházi missziót , amelyet az archimandrit porfír (Ouspensky) szervezett, de ezt Palesztinát igazgató Sublime Porte kormánya nem ismerte el hivatalosan . A krími háború idején visszatért Oroszországba , végül elismerte a török birodalom 1857 és megérkezett a Szentföldön a1858. január 31. A császári ortodox Palesztin Társaság 1860-ban építtette az orosz jeruzsálemi missziót . Tevékenysége gyorsan fejlődik az Antonim archimandrit (Kapoustine) (1817-1894) által vállalt felvásárlásoknak köszönhetően
.



A katedrálist a Szentháromság nevében 1860. augusztus 30-án alapították ünnepélyesen, közvetlenül azután, hogy az Orosz Spirituális Misszió telkeket szerzett a jeruzsálemi Meidam téren. A templom alapkövét a jeruzsálemi pátriárka, Meletius Petro-Arábiai metropolita és Kirill (Naumov) püspök első epitrópusa tette le az orosz és a görög papság közös szolgálatában. 
A projekt szerzője Martin Epinger orosz építész volt. Kezdetben Szent Sándor Nyevszkij ( II. Sándor patrónusa ) nevében szándékoztak felszentelni a templomot , de aztán úgy döntöttek, hogy a katedrálist a Szentháromság tiszteletére szentelik .
1863- ban fejeződött be a Szentháromság-székesegyház építése, de felszentelésére csak 1872. október 27-én  került sor . Az istentiszteletet II. Kirill jeruzsálemi pátriárka vezette, a jeruzsálemi ortodox egyház négy hierarchája és a misszió vezetője, Antonin (Kapustin) archimandrita .
1895-1897 - ben a katedrálist renoválták . Eljárása során a tetőt megjavították és a vak területet kijavították. A templom falairól és oszlopairól a ragasztófestéket lekaparták, a belső teret háromszor fehérre festették; majd a katedrálist szent képekkel festették ki. Az oltárról fedett vészkijáratot építettek . 


A katedrális egy fehér kőből készült, ötkupolás neobizánci stílusban épült templom . A faragott ikonosztáz 1869- ben készült Szentpéterváron . Szerzője, N. A. Leontyev. A királyi ajtók aranyozottak, és a Palesztinai Bizottság elnöke, Konsztantyin Nikolajevics nagyherceg adományozta .
Az orosz templomokat az oszmán hatóságok (a Német Birodalom szövetségesei) bezárták az első világháború kezdetén , a misszió személyzetét kiutasították és a török ​​katonák által elfoglalt épületeket. 



A brit mandátum ideje alatt a visszaszolgáltatott épületeket bérbe adták, és az ottani britek biztonsági zónát hoztak létre adminisztrációjuk elhelyezésére. A Sainte-Marie misszió börtönné alakul. Az orosz missziót a Haganah veszi át1948. május 15. A Szovjetunió , miután elismerte Izrael Állam függetlenségét, utóbbi tulajdonába adja az orosz épületeket. 
 


Mindezeket az épületeket a székesegyház és a Misszió háza kivételével tovább értékesítik 1964. október 17, a szovjet hatóságok részéről Izrael kormányának 3,5 millió dollárért . Ezt a műveletet az egyik oldalon Golda Meir, a másikon Mihail Bodrov nagykövet vezeti . Az eladás magában foglalja a Saint-Benjamin missziót, a názáreti orosz missziót és a földet Haifában , Afoulában , Ein Keremben és Kafr- Kannában . 
 
A régi orosz kórház ma


A Jeruzsálem misszió épületei : 
- Jeruzsálem Szentháromság-székesegyház
- A misszió épületei (1863), a hospice és a misszió központja: a jeruzsálemi békebíró foglalja el, a misszióra hagyva .
- Mission Saint-Nicolas (1903), egykori vendégház, amely 1200 zarándok befogadására alkalmas: ma a jeruzsálemi rendőrség foglalja el .
- Misszió Sainte-Élisabeth (1864), egykori férfi szálloda, amely 300 zarándok befogadására alkalmas: elszigetelő börtön foglalja el .
- Mission Sainte-Marie (1864), egykori női szálloda: a Haganah múzeum foglalja el .
- Orosz kórház: a jeruzsálemi városháza foglalja el ,
- Jeruzsálem Szent Sergius missziója , építették 1890-ben a palesztinai császári ortodox társaság, Serge orosz orosz nagyherceg adományainak köszönhetően .
Az épületet neoreneszánsz stílusban építette Franck Gia építész Szergej nagyherceg megrendelésére, hogy fogadja a minőségi orosz zarándokokat . Területe 36 000 m 2, és Jeruzsálem egyik legemlékezetesebb épülete.
Az orosz jeruzsálemi misszió személyzetét az első világháború kezdetén a német birodalommal és a török ​​hadsereg által elfoglalt épületekkel szövetséges oszmán hatóságok kiutasították . Az 1917-es forradalom miatt megszűnt zarándoklatokat a Saint-Sergius missziót 1948-ig, a kötelező Palesztina időszakában bérelték a brit hatóságok számára . Ez volt a bevándorlási hivatal. 
Vlagyimir Putyin látogatása és a tárgyalásai után , majd 2008-ban, ez lett az Izrael állam Mezőgazdasági Minisztériuma , és visszatért a Russia in2008. október, hatékony döntés 2009. február. Az izraeli adminisztráció utolsó irodái azonban csak 2011-ben távoznak véglegesen. Csak 2011-ben ünnepelhetik az orosz húsvétot az épület udvarán. 
 
 
Most az orosz ortodox társaság palesztinai irodáinak ad otthont , mivel a jeruzsálemi Szent Sándor Misszió korábbi helyiségei 1986-ban elszakadtak a hivatalos ortodox struktúráktól.
Az épület egy részének utolsó bérlői csak addig hagyták el a létesítményt 2012. augusztus. Az épületet teljesen felújított
Ennek a műveletnek a törvényességét továbbra is vitatják, és rendszeresen lépéseket tesznek ezen épületek Oroszországnak történő visszaszolgáltatása érdekében .
 
- Keresztelő Sz. János-templom (görög ortodox),

 Ein KaremAyn KārimA hagyomány szerint itt élt Zakariás pap és Erzsébet, akik Keresztelő Szt János szülei, és Erzsébet rokonai voltak.
 


A hagyomány szerint a 6. században a bizánci keresztények arra a barlangra építették rá a templomukat, ahol Keresztelő Szt. János megszületett. Ennek a templomnak a maradványa az a 5-6.századi mozaik, aminek görög felirata így hangzik: „Légy üdvözölve, Isten mártírja”. A templom alatti kriptába leérve egy márványlapon a következő felirat olvasható: „ Hic Praecursor Domini natus est” ( Itt született az Úr előhírnöke). Az előhírnök életének egyes eseményeit domborművek idézik. 
A keresztesek építettek itt először Szent Jánosnak szentelt templomot , amelyet a 17. században a ferencesek újjáépítettek, és amely ma is működik, és Moshe Sharon "szinte biztosnak" tartja, hogy a keresztesek voltak azok, akik elindították az azonosítás hagyományát. az a bizonyos hely, mint Szent János szülőháza. 
Miután 1187-ben meghódította Jeruzsálemet , Szaladin Ein Karem falut adományozta Abu Maydannak , egy híres sevillai , andalúziai szúfi tanárnak . Abu Madyan az 1187- es hattini csatában harcolt a keresztesek ellen . 1517-ben a falu Palesztina többi részével együtt bekerült az Oszmán Birodalomba , és az 1596-os adónyilvántartásban "
 A mostani templom a 17. századból származik, minthogy XIV László engedélyt kért az Ottomán uralkodótól, hogy a ferencesek részére kolostort építhessen. Az építkezés 1895-ben ért véget.
 
 
 
A jelenlegi szerkezet az olasz építész, Antonio Barluzzi irányítása alatt 1939-ben elkészült legutóbbi nagy építészeti beavatkozás eredményeként kapta meg megjelenését .

 
 
- Jézus színeváltozásának bazilikája, Tábor-hegy
 

A hagyomány szerint itt, a Tábor-hegyen került sor Krisztus színeváltozására és itt épült fel , Antonio Barluzzi fenséges építménye 1924-ben, egy 4-6. századi bizánci, illetve egy 12. századi keresztes templom romjain.
 

A látogatás temploma - Visitátió , Ein Karem

Az egyik hagyomány Ein Karem első templomának építését I. Konstantin anyjának , Heléna konstantinápolyi császárnőnek tulajdonítja , aki a helyet János apjának, Zakariásnak az otthonaként azonosította.


A régészek egy bizánci ciszternát találtak az udvarban, és ami még fontosabb, egy bizánci kápolna maradványait, amely fölé a későbbi templomokat emelték . A vizitációs templom helyén a keresztesek kétemeletes templomot emeltek Erzsébet és Mária találkozásának tiszteletére az itt talált ősi romok fölé. Amikor a kereszteseket kiszorították a Szentföldről, a templom fokozatosan leromlott. A 14. században egy ideig örmény szerzetesek felügyelete alatt állt, de 1480-ban Felix Fabri így számol be: "Ebben a kápolnában törött oltárok és romos boltozatok vannak, a falakon ókori festmények, felül és alul egyaránt. A boltozaton cserjék és füvek nőnek .
 
 

A Szentföld Ferences Kusztódiája 1679-ben vásárolta meg egy arab családtól a telket a lerombolt keresztes lovagkomplexummal . Csak 1862-ben kezdték meg a ferencesek a templom alsó szintjének újjáépítését.
 1937-ben a ferencesek feltárták a területet. Az építmény felső szintjének tervezése és kivitelezése 1938-ban kezdődött, és Antonio Barluzzi olasz építész 1955-ben fejezte be .
 
 

 
 

- Fájdalmas Boldogasszony temploma, Jeruzsálem

 A Via Dolorosa negyedik állomásán található , nem messze az Ecce Homo boltívtől és az utca túloldalán az osztrák hospice épületével Jeruzsálem óvárosának muzulmán negyedében . Jézus találkozásának emléket állít az anyjával a keresztre feszítés felé vezető úton. .  Az épületben található egy Szűz Mária tiszteletére szentelt kápolna , ezért Fájdalmas Szűzanya címmel neki szentelték .
 
 
 

 

Az örmény katolikus jeruzsálemi és ammani örmény patriarchális exarchátus székhelyeként , a római pápával teljes közösségben álló keleti katolikus részegyház és a katolikus egyház , a templom épületét 1881-ben emelték és az örmény katolikus egyház státuszát viseli . katedrális . A létesítmény egyben a jeruzsálemi örmény katolikus hospice is. 
 


- Szt. Tamás templom , Jeruzsálem 


6 Chaldean Street (Nablus Road), Jerusalem, Jerusalem 91197



A helyszín a város törökfürdőinek egyik bejárata volt. A 19. század közepén, amikor a fürdőt bezárták, egy örmény kápolnát hoztak létre itt, amelyben egy szobor mutatja, ahogy Jézus elesik a kereszttel.


Ezen a helyen található a lengyel templom,  jobb oldalon lent.


A harmadik állomás kápolnájának bejárata részletesen látható az alábbi képen. Ezt a kis kápolnát a 15. században építtette az örmény katolikus templom. 1947-48-ban a lengyel hadsereg anyagi támogatásával felújították.


A bejárattól áthaladunk egy ajándékbolton, lemászunk a lépcsőn, és elérjük a 3. állomás kápolnáját.


A kápolna valójában a  lengyel katolikus templom kriptájában található.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése