Oldalak

2025. január 15., szerda




ANYAG , KÁPRÁZAT  VAGY VALÓSÁG  ? ( 4. )


AZ ORÁKULUM 


Kapcsolat a szellemvilággal - azonfelül akár  a Jóistennel , ...
Belátás a spirituális mezőkbe , a lélek világába , ...

Max Planck , ( 1858 - 1947 ) , Nobel díjas német fizikus , a kvantummechanika megalapítója . A Nobel díj átvételén tartott beszéde ( 1919 ) alkalmával mondta : " ... 50 évig  az anyagot kutattam , de rá kellett jönnöm hogy a hagyományos értelemben vett anyag nem is létezik , mert minden anyag egy rezgés , ... egy rezgő mozgás , de azt a rezgést egy információ határozza meg hogy ... mi legyen belőle . Feltételeznünk kell hogy az anyagon és az energián túl , létezik egy tudat , aki mindezt létrehozza . "

Az orákulumok világa hétköznapi tudattal nem megközelíthető , de a tudatkinyílás lehetősége adott és rendelkezésünkre áll .

Tarr Bence , kultúrantropológus :
Ezotéria , görög kifejezés , azt jelenti hogy a szentélyeknek az a legbelső része ahova publikum , a széles közönség nem léphetett be csak a beavatott papok , akik az Isten szolgái voltak . Ezzel szemben volt az exotér ahová viszont mindenki beléphetett és itt mutatták be az áldozatokat , rítusokat , ... Ezzel az egészet kiterjesztették arra hogy azt sugallták hogy az egész világ is ilyen : kétosztatú  , két részre osztható . Van egy látszatvilág , amely minden ember számára megismerhető , de van egy rejtettvilág , amely a látszat mögött megbújik és amely kizárólag csak a bölcsességet keresőknek és maguknak a bölcseknek tárul fel . Okkult tudományoknak , vagy okkult filozófiáknak is nevezték az ezoterikus tudományokat - ezek a mai nap is nehezen hozzáférhetőek , de nem azért mert ezek elzártak vagy elrejtettek lennének - ezek nagyon komoly munka , komoly fáradságot igénylő kutatás nyomán lehet ezekben jártasságot szerezni . És hát ebből következik hogy a tudás az megvédi önmagát , ... a törekvés az volt hogy a tudományos gondolkodás alapjait lefektessék , hogy feltárják a természet láthatatlan arcát , amely a jelenségek mögött meghúzódik , ... Aki ezeket az összefüggéseket megismerte , többek között a csillagok vizsgálatán keresztül , azokat a periodikus mozgásokat és az alapján meg tudtak jósolni különböző napfogyatkozásokat . Ez már csodának számított és ezoterikus tudás , okkult tudás , rejtett tudás , mert számukra megmagyarázhatatlan volt , ...hogyan tudta valaki előre jelezni ezeknek a jelenségeknek a megtörténését . ... A vezető tudományágak , az asztrofizika , a kvantumfizika sokkal ezoterikusabb , mint sok ezoterikusnak bélyegzett tudományág vagy művészeti ág , mert a hétköznapi ember már csak azt a gondolati horizontot se képes felfogni ahol ezek a fizikai elméletek vagy megismerések születnek . ... Ma már van egy alapvető különbség a mai modern tudományok és a klasszikusan ezoterikusnak bélyegzett tudományok között , mégpedig az irányvétele ezeknek a tudományoknak . A mai modern tudományok megszületéséig nem volt ilyen szétválasztás , amit ma ezoterikusnak nevezünk mint pl. az asztrológia , ez volt a középkor és az ókor csillagászata , és teljesen más volt a tér , a naprendszer felépítésének a felrajzolása . Az ebből következő rendszerek , az Isteni akarat , vagy az Isteni természet és ezeknek a feltárása . A modern tudományok profanizálódtak , tehát más az irányvételük , pusztán diagnosztikus tudományok , ezek a jelenségek vizsgálatára korlátozódnak és ezen nem lépnek túl , nem vizsgálják hogy ezek miért vannak így ? ... A nagy titok , az mindig nyílt titok , ... a világot a maga teljes egészében meg kell tudni ismerni - az ezotéria nagyon nagy súllyal bír a 21. század embere számára is mert azt a láthatatlan területet ami kívül esik a hagyományos és modern tudományok látóterén , megpróbálja láthatóvá tenni , ... feltérképezni és gyakorlatilag is alkalmazhatóvá tenni minden ember számára . ... 
Vannak praktikus eszközök amelyek kimondottan arra irányulnak hogy valami útmutatást adjanak a jövőre nézve , ezeket divinációnak , vagy orákulum rendszereknek nevezzük .
A modern ember nem hisz a világ rendjében , nem hisz abban hogy a világot valamiféle felső erő irányítja , függetlenül attól hogy a természeti törvényekben vakon megbízik . ... Az archaikus ember viszont úgy véli hogy a világ nem csupán egy halott és személytelen rendszer , amelyet a véletlen és a próbálkozások alakítanak , egyfajta szerencsés küzdelem a fennmaradásért , hanem hisz abban hogy van egy magasabb értelem , amely áthatja a kozmosz egészét és amelyikhez közvetlen kapcsolatot létesítve maga az ember is egy magasabb megismerésre , bölcsességre jut . Tehát ezek nem tisztán jós eszközök , hanem a magasabb rendű Isteni bölcsességgel való kapcsolatteremtésnek az eszközei . ... A mai oktatás csak a szocializációra tanít , de nem ad lehetőséget arra hogy az ember megismerje önmagát , mint egyedet , mint saját magát .
A divinációs rendszerek , elsősorban pszichológiai rendszerek , amelyek lehetővé teszik az egyén számára hogy önmagára ismerjen . A cél nem csak az hogy a világ örökkön változó természetét megértsük , hanem ezen keresztül magunkat átváltoztassuk , olyan emberré aki már összhangban tud élni az ég akaratával . Ez a típusú tökélesedés vágy az összes emberi törekvésben tetten érhető , legyen ez vallás , filozófia , művészet vagy tudomány . Ezeket nem szembe kell állítani egymással , sem a hagyományos gondolkodást sem az alternatív tudományokat , akár az ezoterikus tudományokat , hanem együttesen kell művelni őket , mert más , más területre vonatkoznak . ... 
A világ tökéletes megértéséhez mindenki a maga tudásával járul hozzá .
Ezt bizonyítja a számtalanszor félreértett asztrológia , amely mezopotámiai gyökereiből táplálkozva a mai napig bizonyítja életképességét . Az asztrológia nem a bolygók fizikai hatásával dolgozik , hanem a makrokozmoszt analógiák révén kapcsolja össze az emberi mikrokozmosszal .  

Mireisz László : Az ég maga szimbolikus , szimbolikusan jelenti talán az emberben lévő szellemi szintet . ... Ezek az utóbbi időkben nagyon érdekesen összegződtek . Amig a korábbi időkben , minden népnek , ... megvolt a maga vonulata , a maga hagyománya és azt őrizte , mostanában kialakulóban van , vagy már ki is alakult , egy egyetemes hagyomány , egyetemes tradíció , ami magába foglalja mindazt amit az egyes társadalmak  hosszú évszázadokon keresztül hoztak magukkal . Amikor az asztrológiát , a jikinget vagy jicsinget , illetve a tarót egy csoportban említjük , akkor nagyon távoli tradíciókat említünk egy csoportban . Hiszen mi az asztrológia alatt általában a nyugati asztrológiát értjük , a taró az a kabalához tartozik . Egyébként a yiking pedig a taoista hagyományhoz tartozik , tehát egy egészen más vonulat , egy egészen más szimbólumrendszer , teljesen más megközelítések és mégis összetudjuk hozni őket . Éppen azért mert megtörtént a hagyomány összefoglalása , nem különbözik mögötte a szellemi tartalom , azokra a szférákra utal amelyeket a hétköznapi világunkban nem élünk meg , nincs vele kapcsolatunk . ... Az alapokat tisztáznunk kell , ... kétfelé kell választanunk azt hogy miként csináljuk  ezeket az orákulumokat , hogyan bánunk velük , mi a technikája , mit kell tenni ahhoz hogy megnyilatkozzanak ezek az égi szellemi dolgok . A technika része , ... a mai világban jól ismert , ismert hogy hogyan kell kirakni a jicsinget , pálcikával , érmével , ismert asztrológiai programokat lehet kapni , mindenki tudja mostmár hogy hol van az aszcendense , tarókártyája mindenkinek van otthon . De a szellemi része az nem , a metafizikai háttere - az a világkép amiben az működik - , az nem ismert sajnos , és ez nagy baj , ... mert ha ez hiányzik akkor az egész nem más mint egy játék . Ugyanis ez olyan mint amikor valaki fel akar menni a hegyre de ugyanakkor  nem szeretne csak sétálni . 
Az egyetemes hagyomány lényegében egy világkép , ugyanolyan mint pl. a materialista világkép , vagy egy más vallásos világkép , ami a maga tartalmait szeretné az emberhez eljuttatni , illetve , ... egy olyan létszemléletet nyújt ami alapján az ember az életét vezetni tudja . Egy materialisztikus világképben élő ember számára az anyag a világkép középpontjából álló principium . Azok az emberek akik a tradíció világképében élnek , a világot , a szellemiségből vezetik le . Tehát a világ az nem egy anyagi struktúrákból álló anyagi képződmény , hanem szellemi struktúrákból álló képződmény , ... azt is mondhatjuk hogy megfagyott szellemiség , a szellemiségnek a leképeződése . Vagyis bennünk van egy olyan világ , olyan indíttatások összessége , készsége , képességek összessége , amely alszik akkor ha az anyagi világban élünk és felébred akkor hogyha a szellemi világ felé fordulunk . Vegyük alapul a nyugati kultúrkör szellemi tradícióját , ami egyértelműen a hermetikus világképre vezethető vissza . A hermetikus világképnek az alapszövege , ... amiből táplálkozik , az a un. smaragd tábla , - az elviekben a Kheopsz piramisban talált smaragdból készült tábla - , amire ráfaragták azokat az axiómákat amelyekre a hermetikus világkép épül . A hagyomány azt mondja hogy a nagyon ősi időkben Hermész * , - a görög mitológiából is ismert - volt az aki kinyilatkoztatta ezt a tanítást . Következésképpen a hétköznapi emberi értelmen túli szférákból nyilatkozik meg ez a szöveg . Maga a hermetika az egy vallás - ha a vallás alatt olyan világképet értünk amelyben a hit dominál - , de mivel ma az ember általában a vallás alatt azt érti hogy valamit el kell hinni amit nem tapasztal , ezért mégsem mondhatjuk a hermetikára hogy vallás , vagy csak avval a megszorítással hogy gnosztikus vallás . Tehát megismerésre épülő vallás , ... de olyan erősen , világképként megfogalmazható , egységes rendszerről van szó ,  mint a nagy világvallások , vagy a nagy filozófiák , amelyekre ma éppen felépül a világ . 
Hermész Triszmegisztosz az ezoterikus irodalom egyik legvitatottabb alakja, aki valószínûleg Thot (Theuth), a bölcsesség egyiptomi istenének személyével azonos. Thot volt az írás és a tudomány megalapozója, az istenek írnoka, akit egyesek első Hermészként emlegetnek, s aki a legenda szerint az időszámításunk előtti 12. évezredben bekövetkezett világkatasztrófa közeledtekor személyesen készített feljegyzéseket az emberiség számára. Ezt a szent nyelven megfogalmazott művet fordították le a vízözön elmúltával a hieroglifák nyelvére, s így szolgálhatott alapjául a későbbi (második?) Hermész törvényeket, tudományt és teológiát magukba foglaló szent könyveinek, melyek minden bizonnyal az Óbirodalom kialakulása és Menes hatalomra jutása előtt lettek összeállítva, tehát legalább háromezer évvel Krisztust megelőzően. A négy könyv további felbontással negyvenkét kötetet tett ki, ami megegyezik a Védák könyveinek számával, de ezenkívül a két mű között számos tartalmi hasonlóság is felfedezhető. Hermész szent könyveit a templomok legbelső szentélyeiben tartották, és a legmagasabb rangú papok kivételével senki sem olvashatta azokat. Tíz kötet az istenek kinyilatkoztatásairól, a világ keletkezéséről és a papság rendszabályaival kapcsolatban kihirdetett mennyei törvényekről szólt, további négy csillagászatról és asztrológiáról, kettő pedig az istenekhez intézett himnuszokat és az uralkodói vezetés alapelveit tartalmazta. Ezenfelül tíz kötet az imádságok formáit, a felajánlások, ünnepek és körmenetek szabályait foglalta magába, a többi részben pedig Hermész a filozófiáról, orvoslásról, anatómiáról és más tudományokról írt.

Nagy Sándor idejében találták meg Hermész Triszmegisztosz sírját, a hagyományok szerint múmiájának kezében a híres Tabula Smaragdinával, melyen a bölcsek kövének titka olvasható jelképes megfogalmazásban. Mivel a titkos tanítások alkimista célokat is szolgáltak, Severus római császár minden misztikus írást összegyűjtött, és Nagy Sándor sírkamrájába temettetett, Diocletianus pedig elpusztította valamennyi, Egyiptomból származó alkimista könyvet. Így az egykor híres Hermész Könyvek évszázadokra eltűntek.
Ami fennmaradt az eredeti egyiptomi szövegekből, azt a végleges formájukban az időszámításunk szerinti II-III. században felbukkanó, Alexandriából származó hermetikus írások olvasztották magukba. Az újpythagoreus és újplatonikus eszmerendszerrel rokonságot mutató, tizennyolc fejezetből álló gyűjtemény görög, valamint arab közvetítéssel terjedt el, s első fejezetének címe után gyakran Poimandrész (A Jó Pásztor) néven említették. Később görögről latinra, németre, franciára, angolra és számos más nyelvre is lefordították. A mű szerzőjeként ismert Hermész Triszmegisztosz neve "háromszor legnagyobb Hermész"-t jelent – mert állítása szerint az egyetemes bölcsesség mindhárom része birtokában volt –, de Thot-nak szintén hasonló neve volt a fennmaradt egyiptomi szövegekben, amit "nagyon nagy-nagy"-nak fordíthatnánk. Hermész a görög mitológiából is ismert Zeusz és Maia fiaként, mint az istenek hírnöke, a leleményesség és ügyesség pártfogója, a holt lelkek vezetôje. Római neve Mercurius volt, melyet gyakran a Hermész név után csatolnak, egyúttal utalván a beavatottak származását képviselő Merkúr bolygóra.
Hermész Triszmegisztoszra hivatkozásokat találhatunk néhány igen jelentős, filozófiával, teológiával és alkímiával foglalkozó műben. Platón a szent könyvek himnuszairól azt írta, hogy azokat az egyiptomiak személyesen Ízisznek tulajdonították, és tízezer évesnek hitték. Phaidrosz című művében pedig maga Theuth (Thot) szólal meg: "Ez a tudomány bölcsebbé és tartósabb emlékezetűvé teszi az egyiptomiakat; mert az emlékezet és a tudomány varázseszközét találtam itt fel". Ugyancsak szoros kapcsolatot mutat a hermetikus filozófiával Platón Timaiosza, mely természetbölcseletének foglalatát adja mitikus elemekkel átszőve. Lactantius a következőket mondta: "Hermész – nem tudni, hogyan, de – csaknem a teljes igazságot felfedte". A hermetikus iratokban foglaltakat később is az alkímia legősibb forrásműveként tartották számon, és felhasználták a bölcsek kövének, a lapis philosophorumnak az előállítása során, hogy a legvégső ismeret (Gnózis) birtokában a teljes átalakulást (transzmutációt) ne csak az anyagi világban, de szellemi tapasztalatként (ill. fiziológiai értelemben) is átéljék. Így Henricus Cornelius Agrippa De Occulta Philosophia című műve erőteljes hermetikus hatást tükröz, kortársa, Theophrastus Paracelsus gondolatvilágához hasonlóan. Később, a XVII-XVIII. században kialakuló rózsakeresztes irányzat szintén igen nagy jelentőséget tulajdonított Hermész Triszmegisztosz írásainak. ... - Hornok Sándor: Történeti áttekintés, in: Hermész Triszmegisztosz összegyűjtött tanításai, Farkas Lőrinc Imre Könyvkiadó, 1997
Ez nagyon fontos mert jelzi hogy ahhoz hogy valaki az asztrológiában tényleg lássa a jövőt , ahhoz az kell hogy ebben a világképben éljen . Tehát az nem működik hogy valaki egy materialista világképben él és látja a jövőt , ez így nem megy . Valójában ez a világkép nem arra épül hogy jósoljunk , de azokkal a képességekkel amelyek felébrednek ebbe a világba , együtt jár az hogy az illető belelát az idők mélységeibe , megismeri a jeleket , mert egy egységes világban él  ahol azok megmutatkoznak számára .
Az asztrológia , az alkímia ,  a kabala és a mágia , ezek az un. okkult tudományok , amit ugye a középkorban még tanítottak és mindnek a hermetikus létszemlélet az alapja . Ezt a nagyon magas szintet , az emberiség általánosan birtokolta - ez elveszett , párhuzamosan avval ahogy az ember egyre kijjebb fordulva egyre nagyobb bizalmat helyezett az anyagi valóságba . A hermetikának egy fontos tanítása van : változtasd át a gondolkodásmódodat filozófikus gondolkodás móddá . Ezek a régi birodalmak , társadalmak , sokkal magasabb szinten látták azokat az összefüggéseket amelyekben pl. az asztrológia meg tud szólalni . Hogy miért volt ezekben a birodalmakban az asztrológiának ilyen nagy súlya ? Azt mondhatjuk hogy olyan analógiákat tételeztek fel amely éppen úgy működött a társadalomban , működött a természetben és működött az emberben . Teljesen természetes volt az hogy az ősi társadalomban , a bolygók és a belső folyamataink összefüggnek ,vagy a bolygók és a fémek , vagy a fémek és a növények , ezek szükségszerűen összefüggnek , ez egy nagy egész , ezt nem lehet elválasztani egymástól . Egy ilyen világképben nem merül fel az hogy objektív , vagy szubjektív . Egyszerűen nem merül fel , nincs objektív vagy szubjektív , ez egy egész és az egy egészben látjuk az összefüggéseket . Pl. látjuk azt hogy a háború az összefügg a Mars bolygóval , a gondolkodás összefügg a Merkúrral , az érzelemvilágunk összefügg a Vénusszal , nem ugyanaz , nem determinálják egymást , hanem  egyszerűen csak analógiában vannak egymással . Igazzá akkor válnak hogyha egy olyan világképben kezdik el ezeket működtetni amelyik az egység felé gondolkodik . Ami pl. abban gondolkodik hogy az ami kint van és az ami bent van , az nem két különböző dolog , hanem egy dolognak két aspektusa . Ott az egység élmény folytán az ellentétek összetartoznak , megszólalnak , rámutatnak egymásnak , az analógiák felélednek , egészen másképp tapasztal mindent mint aki szeparál és szétválaszt és egymással szembeállít és meghasít tulajdonképpen az életében . Az analógiát pedig látni kell , a látáshoz viszont az kell hogy önmagunkat átalakítsuk , nem feltétlen kell ezt látni , nem véletlen  hogy a hermetikus tanítások , titkos tanítások . Maga az asztrológia nem arra való hogy olyan emberek akik éretlenek a saját sorsuk befogadására , ezek megtudják hogy milyen drámák várnak rájuk . Az asztrológia ahhoz kell hogy valaki elkezdjen egy belső utat járni , amiben átalakítja önmagát , azért mert az embernek el kell kezdenie gondolkodni hogy mi a fontos számára ? ; hogy mit akar az életben ? ; hogy merre akar menni ? ; hogy mit akar megtudni ? ; vagy egyáltalán akar-e valamit ? ; Vagy  ha nem akar megtudni semmit , az nagyon egyszerű dolog , mert akkor semmi más dolga nincs mint elvegetálnia a haláláig . Viszont ha meg akar tudni valamit , akkor bizony el kell kezdeni keresni , hogy mi a valóság ? ; mi nem a valóság , milyen összefüggések élnek ; melyek nem .  Ezen az úton egyszer csak eljöhet az a pillanat amikor az asztrológia is egyre világosabban fogja közvetíteni feléje azt a tudást ami benne rejlik . Hogy az asztrológia determinációs rendszer lenne , ezt azok mondják akik nem ismerik , mert szó sincs determinációról . Van egy pálya amit az embernek be kell futnia , ezt a pályát minden ember szükségszerűen befutja , ez leírható akkor is ha nincs asztrológia . Ez a pálya röviden pl. él egy ember , felnő , adott esetben családot alapít , dolgozik , utána megöregszik , meghal és kész . Nem az asztrológia határozza meg az életünket , az asztrológia megmutatja nekünk hogy mik azok amik meghatározzák az életünket , és ez nagy különbség . Pl. rámutat arra hogy valakinek csupa tüzes bolygója van  , aki még ráadásul állandóan mérges és mindenkivel veszekszik és lehet tudni hogy agresszív és irigy és minden egyéb , ami a tüzes jellegű emberekre jellemző . Erről az asztrológia nem tehet , erről az asztrológus látja hogy a négy elem közül valamelyik túldominál . Innen tovább nem mutat semmit csak rámutat erre , következésképpen ha valaki a hermetika útján jár , tehát akkor megpróbálja önmagában ezt az eltorzult helyzetet kiegyensúlyozni , az már a szellemi út , az már egy másik út . Tehát itt két dolog keveredik össze és ilyen értelemben az hogy jóslás az önmagában , nincs , nincs értéke , nem annak van értéke , hanem annak a szemléletnek van értéke aki látja a sorsot . Van egy analógia rendszer amivel rá tudunk látni a jelenlegi helyzetünkre . Az asztrológia , ami megmutatja hogy hol vagyunk meghatározva , természetesen tovább  le lehet vezetni hogy az egyes meghatározottságaink milyen drámába fognak minket vinni szükségszerűen . Tehát az a törvény , az nem az asztrológia törvénye , az a sors törvénye . Az összefüggésrendszert beláthatja az aki egy szellemi fejlődés során felemelkedik abba a világképbe , abba létszemléletbe ahol az egység megmutatkozik . És az az ember fogja látni hogy tulajdonképpen a szabadságát hozza néki az asztrológia és nem a determinációs összefüggésrendszert .

Az orákulumok használata párbeszéd a tudatalattinkkal , párbeszéd az univerzummal .
Az alkímia feladata a transzmutáció , hogy előállítsák a prima materiát , a tökéletes anyagot , másnéven a lapis philosoforum-ot vagyis a bölcsek kövét , mellyel arannyá lehet változtatni a közönséges ércet , valamint általa készíthető el az örök élet elixírje . Erről szól Szepes Mária : A vörös oroszlán című könyve . Azonban a transzmutáció fő célja nem az anyag arannyá változtatása hanem az ember transzmutálása . Az alkímia és az asztrológia a hermetika gyakorlati ágát képezik míg a  corpus hermeticum - Asclépius , Liber  Hermetis - , az elméletit . 
A hermetikust = elzárt , azonosítják az okkult tudományokkal , ami rejtettet jelent , vagy a titkossal azonosítják , nehéz eldönteni hogy hol a határ a spirituális és egy konkrét értelmezés között .



A gnózis , a megismerés egy speciális fajtája > az önmegismerés és Isten megismerésének eszköze .











Hermész föltárta a pogányok számára az igazság egy részét :  a  triszmegisztosz-i jelző utal a szentháromságra , az egyistenhitre , az isteni igére .

Hermész Triszmegisztosz (Háromszor magasztos vagy Háromszor nagy Hermész), minden bizonnyal mitikus alak, feltehetőleg Hermész és az egyiptomi Thot isten (az írás feltalálója) hellenisztikus összevonásából jött létre. Az ókori hagyomány szerint számos alkimista és hermetikus szöveg szerzője, állítólag az ő múmiájának kezében találták meg egykor a híres Tabula Smaragdinát (Smaragdtábla), amely az alkímia egyik alapszövegének számít , a Hermész Triszmegisztosz pedig nem név, hanem egy ún. beavatási fokozat. Thot a leviták magas kasztja, mint az iráni Zarathustra, vagy az indiai risi; mai szóhasználattal mesterek kasztja.


Hermész Triszmegisztosz mozaikja a Sziéna katedrálisban 

Born Gergely , művészettörténész :  Mint látjuk egyáltalán nem egy egyiptomi alakról van szó , akárhogy vizsgáljuk , alakja nem illeszthető be az egyiptomi hagyományba . Az öröktől fogva emlékezetes hagyomány megnevezi az ő mesterét . Itt két irány van visszafelé , mert a metafizikai hagyomány megnevezi a földi mestert , akitől az ő tudása mint forrás indul és megnevezi az égi forrást , az isteni forrást , ahonnan ő egyébként kapta a tudását .
Ezt úgy kell érteni hogy Ő egy bizonyos istenségnek a földi testet öltése . 
A földi forrás neve : Kámosistár - Kicsoda ő ? ; - egyrészt a pálos misztériumok nyomvonalán találkozhatunk vele , másrészt  rá hivatkozik Jézus Krisztus is az apokrif hagyományban - nevezetesen Jézus Krisztus azért járt fel az olajfák hegyére imádkozni mert egyrészt ez volt a természetes imahelye , ... másrészt volt ott egy templomrom , ... és ez a templom Kamosistár temploma volt , megfordítva Ister Kám , merthogy ez ugyanaz a név , és akkor itt vagyunk Esztergomnál . De hogy azonosíthattuk be ? ; a történelem színpadán van egy olyan szereplő akinek van két uralkodói attribútuma , a keresztbe tett egyik kezében van egy ostor a másikban pedig egy pásztorbot , egy kampó - ez összeolvasva magyarul : ostor - gamu , vagyis ister - gám , de kicsoda ő ? ; ... Osirisnek a feltámadott alakja  , mert Osirist látjuk így ábrázolva a trónszéken , - a szétszakadt Egyiptomból az egyik részt Szét örökli , a másikat pedig Oziris , egy összecsapást követően Hórus / aki Ozirisnek a feltámadott alakja / ,  egyesítette  felső és alsó Egyiptomot .


Hórust lehetett azonosítani a szkíta hagyományban is - Herodotos hívja fel erre a figyelmünket . Ő az első szkíta király , az bizonyos szkíta király akinek a mitikus időkbe terjed az uralkodása , ... nem tudjuk beazonosítani uralkodásának idejét . De Herodotos szerint a szkíta nép a legősibb nép , ... a szkíták királya pedig , egymás után , sok ... Targetaus , vagy Targetaos , vagy Hagitaos , vagy Hargita , ...- na hát ő Kámoszisztár .
Fölsejlik a nem egyiptomi hanem a szkíta hagyomány , tehát Thot-ot szkíta hagyomány mentén találjuk meg , ... A Kufu piramis /amelynek semmi köze Kufu fáraóhoz / az özönvíz idején épült ,- onnan lehet tudni hogy eróziós nyomok vannak a felületén és a Sfinx felületén is , komoly esőzésnek a nyomai , nem 40 napos eső , ... ami akár több száz éves eső is lehetett , ... mindent összevetve ez Krisztus előtt 12000 - ,  Ide vezet vissza a zarándoklata ennek anépnek , kik ezek ? ; ... ezek a szabírok , más nevükön mandeusok , ... A mandeusok utolsó nagy , az üdvtörténetben is szamon tartott képviselője , Keresztelő Szent János , akinek a fejét veszik , és éppen a fejvesztés okán , a szabeusok elmenekülnek a szent földről , vissza a Kaukázus előterébe , ahonnan egyébként ezeket a zarándoklatokat folytatták , ... akik az alkímiának és a csillagbölcseletnek a legmagasabb képviselői a Földön , ... évente elzarándokolnak Hermész Triszmegisztosz piramissírjához . A nagy piramis a Hermész Triszmegisztosz sírja , itt van bezárva az általa képviselt esszenciális bölcsesség . Ott van a bölcsek köve , ... csak csalódás fog érni ha feltöröm a bejáratot , bejutok a királykamrába  és nem fogom megtalálni ezt a bizonyos követ . Mert a bölcsek köve az egy szellemi tanítás , ... amit egyébként még a reneszánsz idején  számon tartották . Egy Cosimo de' Medici , - egy ízig-vérig szabadkőműves családi vonulat , ... akik befészkelik magukat minden nagyon fontos irányzatba , így többek között a Vatikánba is , ... hiszen X. Leo pápa nem más mint Lorenzo de' Medici , ... - aki megtudja hogy Konstantinápolyban a feketepiacon meg lehet szerezni egy könyvet , ami az uralomnak a kérdéséről szól . Arról szól hogy hogyan lehet megszerezni a világ fölötti uralmat , ... melyik könyvről van szó ? ; ... ez szó szerint benne van az egyik mondatban : a világ fölött az uralmat így nyered el ! Ez a Tabula Smaragdina , ... egyik mondatának a vége , ... " 8. Ascendit a terra in coleum, iterumque descendit in terram et recipit vim superiorum et inferiorum. Sic habebis gloriam totius mundi. Ideo fugiat a te omnis obscuritas. A földről az égbe emelkedik, aztán ismét a földre leszáll, a felső és az alsó erőket magába szívja. Az uralmat az egész világ felett így nyered el. E perctől fogva előled minden sötétség kitér."
Medici elküldi egy segédjét , bizonyos Pisztolyos Leonardot - Leonardo da Pistola - , megszerzi ezt a könyvet , irdatlan összegért , - ez görögül van írva - , és elhozza . Cosimo de' Medici lefordíttatja ezt a könyvet saját számára , - majd emlékezve Platón tettére aki alapított egy akadémiát - , ő is alapít egy akadémiát mert be akarja írni magát a történelembe , ez pedig az Academia della Nova  , ez a reneszánsznak a hivatalos kezdete . Ezen az akadémián összesereglenek , - úgy mint Alexandriában  ...  ahol van az Alexandriai könyvtár amiben fellelhető a Corpus Hermeticum , amit az arabok majd felgyújtanak azzal a jelszóval hogy . valami vagy benne van a Koránban és akkor ott elolvassuk , vagy nincs benne , de akkor teljesen felesleges és akkor Omár kalifa felégeti a könyvtárat , tulajdonképpen ez az első könyvégetés - , ... összesereglenek a kornak az összes okkult tudósai és elkezdik fordítgatni a hozzáférhető szövegeket és elkezdenek foglalkozni , csillagbölcselettel , alkímiával , mágiával . Igy lesz a kor Firenzéje a kiindulópontja annak a szellemi megújulásnak ami a Platóni és a Platón előtti szellemiséget hordozta . Ez már nem fehér mágiaként fog megjelenni , hanem kemény hatalmi fekete mágiaként és innentől kezdve az alkímiát kisajátítva kizárólagosan a sötét körök fogják ezt használni , és már nem lehet az akadémiai tudáshoz hozzáférni mert kisajátították , eltiltottak mert a legmélyebb tudást az alkímia szolgáltatta és ennek a tudásnak a forrása Hermész Triszmegisztosz , vagy mostmár tudjuk hogy nem egyiptomiasan Thot . Ez a földi vonulat , de  ez nem a vége , ... a kezdettől fogva emlékezetes hagyomány , amire Rudolf Steiner is hivatkozik , ennek a bizonyos Kámosistárnak , vagy Kámos Zarathrustának - ez ugyanaz a név - , van két tanítványa , és ezután szinte pálos nyomvonalon haladunk .
Ez a bizonyos Kámosistár vagy Kámos Zarathrusta , olyan szintre jutott a szellemiség megvalósításában , hogy katarzis alá tudta vonni a végtagjait - nem az összeset , de az úgynevezett élettestet és az úgynevezett asztráltestet katarzis alá tudta vonni . Mit jelent ez ? ; azt jelenti hogy megtisztítani , tehát át tudta szellemíteni , meg tudta tisztítani . Milyen erővel ? ; ... fény erővel tudta megtisztítani , ... alkímiai nyelvezetben az első Napnak a fényességével tudta megtisztítani . Ezt az első Napot úgy nevezik az üdvtörténetben hogy az igazság Napja , megkülönböztetésűl az igazság Napja utána jövő másolataira tekintettel , amely másolat a mi Napunk is . Tehát az igazság Napjának a második másolata - van agy első Nap és van egy második Nap és van egy nulladik Nap - ez az igazságnak a Napja - így hivatkoznak rá , vagy a győzedelmes Nap , Sol Invicti - ez mind ugyanaz a fogalom . Ennek a Napnak a mágikus és alkímiai erejével ő meg tudta tisztítani az élettestét és az asztráltestét .
 Mi van az élettestben ? ; ... emlékezés , ... ha valaki rendelkezik egy megtisztított élettesttel az mindenre emlékezik , ... a nagyvárosi vulgáris  ezotériában ezt úgy mondják hogy : ... hát olvass az Akasa krónikában , ... ez egy közhelyes megfogalmazás , ... tehát hozzáfér a teljes emlékezethez . Milyen emlékezethez ? ; ... az összes emlékezethez , tehát nemcsak a saját emlékeihez fér hozzá , hanem a teljes kozmikus emlékezethez . Ez a cosmos intelligibilis - latinul -  , a metafizikai hagyományban az intelligens kozmosznak a teljes emlékezet gyűjteményé , ami megtalálható - ez egyébként kapcsolatba hozható a bölcsek kövével - . Tehát aki örökli ennek a tanítónak a megtisztított élettestét , az rendelkezni fog ezzel a képességgel . 
Mit jelent az ha valaki a megtisztított  asztráltestet örökli ? ; ... nemcsak emlékezettel fog rendelkezni - mint a halál utáni , vagy a halálközeli állapotban , három napig az emlékek könyve megnyílik , először csak a személyes , annál magasabb szintek is megnyílnak hogy milyen szellemi inspirációhoz jutott - de a saját életét azt mindenképpen tablószerűen egyben fogja látni - . Ebből  következik hogy három nap elteltével bejut az un . tisztítótűzbe , a vágyak leszokásáról való helyre , ami egy asztrális birodalom , és ott ugyanezekeket az emlékeket fogom újra látni csak immáron érzelmi töltéssel együtt . Ezért hívják tisztítótűznek vagy vágyak leszokási helyének , mert itt fordított állapotban , saját emlékeit , érzelmi töltéssel úgy éli meg , ahogy emlékei szerint megjelenő saját cselekedeteiben okozott érzelmeket és hatásokat mások számára . Hát ezt most megtapasztalja , ha egész életében rútul viselkedve , csupa - csupa önzésből kiindulva , csupa negatívumokat okozott mások számára , ezt most sűrítve meg fogja élni , újra átfogja élni , ha pedig ennek az ellentétét cselekedte , akkor fölszabadul benne az öröm - ezért nevezik tisztító tűznek vagy vágyak leszokásának . Mindez a harmadik nap után történik ez a belépés , ... vagyis aki a megtisztított asztráltestet örökli az megkapja annak a tanítónak , annak a beavatottnak a teljes akarati lényét , vagyis rendelkezni fog azzal az erővel amely őt tovább fogja ezen az úton vinni . Aki az élettestet örökli nem biztos hogy tovább lép , mert ott csak emlékek lesznek , de akiben az akarati tényező is megjelenik , az nem is tud mást tenni , ... tovább fogja építeni ennek a mesternek az életművét . Mivel meg tudta tisztítani mindkét testét , az élettestét és az asztráltestét is ez azt jelenti hogy nem bomlik föl - az élettest az éteri birodalomban nem bomlik föl , az asztráltest pedig az asztrális birodalomban nem . Azért nem bomlik föl mert nincs már alávetve az entrópia törvényének , nincs már alávetve az időnek . Ezt a megmaradt bizonyos megtisztított élettestet és a megmaradt megtisztított  asztáltestet , ezt át lehet adni a tanítványnak . ... - már lehet sejteni hogy a pálosok milyen magas misztériumokat gyakoroltak , amikor három napra koporsóba zárták saját magukat , illetve koporsóba zárták őket mások . ... Ugyanígy van képes nyelvezete hogy milyen körülmények között történik az asztralitásnak az átadása , az egyik feltétel a piramisokhoz fűződik . Azért mert a piramisok tűzerőművek , - nem úgy kell elképzelni mint ha egy tábortűznek az erejét működteti a piramis , hanem szó szerint a Tűz elemnek az erőművei , ugyanis az asztralitásnak a működtetése a Tűz elemhez van kötve . Miért , mert akarat ! ; az akarat micsoda ? ; ... tűz .  Ahhoz hogy én átvegyem valakinek az akaratát és hordozzam ahhoz a Tűz elemre van szükség . A későbbi időkben amikor már nem működnek ezek a rendszerek , villámcsapásról olvasunk . Valakit megcsap a villám , nem hal meg , de onnantól teljesen megváltozik az élete , mintha kicserélték volna . Nem ismerünk rá , olyan mint a 12 éves Jézus amikor kijön a templomból , hát nem az a Jézus ment be mint aki kijött , hát nem ismerik meg a szülei - ez hasonló történet , életben marad és valami egészen más életet fog elkezdeni . Miért ? ; ... mert a saját asztráltestét kiszorították belőle és kapott egy magasabb asztrál entitást , és innentől kezdve akarati szinten folytatja ezt az életet . Annak az életét akit megkapott , de egyébként ez fizikai szinten is működik . Már orvosok dokumentálják hogy amikor idegen szerveket beültetnek egy emberbe , kiderül hogy annak az embernek a szervét beültették , bizonyos tulajdonságai , magatartás mintái , gondolkodásbeli mintái , megjelennek annak az illetőnek az életében , ... hiszen a fizikai az csak levetülése a szelleminek , - ez a földi vonulat .
Hermész Triszmegisztosz már egy újjászületett alakja annak a tanítványnak aki megkapja Kámosistárnak , Isterkamnak , vagy Kámos Zarathrustának az asztráltestét , a megtisztított asztráltestét . Most ilyenkor az is nyer aki átad , sőt emlékeztetünk rá hogy igazán szellemi értelemben felnőtté akkor válik egy lény a világegyetemben , amikor már nem kap , hanem ad , - ez a nagy átfordulás , ... és ez mindig az én-nel kapcsolatos . Tehát amikor egy szellemi hierarchia eljut oda hogy megkapja az én-séget , az én tudatot , onnantól kezdve - gondoljunk az emberi egyedi fejlődésre , megkapjuk az én tudatot , és innentől kezdve már rendelkezünk az énséggel és a szabad akarattal , elindulhatunk azon az úton hogy mostmár nem kapni akarunk , - mert nincs már szükségünk semmire , hiszen mindent megkaptunk - , innentől kezdve az öntudat teljes birtokában adni kell másoknak . Ugyanez a szabály van , amit egyedi lényekre levetítettünk , ugyanez van a hierarchia összes fokozatán , - most kapta meg az emberiség az én - tudatot , ezután az alattunk lévő lények , ... meg fogják kapni az én tudatukat . De ők csak úgy tudják megkapni az öntudatukat ha mi is előre lépünk , mert őnekik be kell lépniük a mi helyünkre , ... ez rajtunk is múlik , ... a legutolsó az ásványvilág , aki megkapja az én-séget , ... de csak általunk , ... ez a nagy feladat áll előttünk , ... ez az amiről az alkímia beszél folyamatosan .
A másik vonal , aki az égből jön és Hermész Triszmegisztosz-ként testet ölt , Ámon . - ő az egyik legősibb isten , tulajdonságai : egyetlen és rejtett , valamint nap természetű ... - ezért megjelenik a nevében a Rá , vagy Ré , - itt bontakozik ki az a hármasság amelynek ő a tagja . - ez a Rá-hoz kapcsolódó , ... fordított olvasatban Úr , ez a minősítés a Nap istenhez kötődik . Egy hármasságban bontakozik ki , akinek az első képviselője : Átum - Ré Kapara , az ő kultuszközpontja alsó Egyiptomban , Kemében található , ... amit mi úgy ismerünk a Bibliából hogy ON , a görög neve Heliopolis  és az egyiptomi neve pedig Junu . ... 
Van egy PTáh - Ré , az ő kultuszközpontja kettős , az egyik neve : Memphis , - aki egy istennő volt , a legelső fáraónak volt a felesége, a görög hagyomány alapján Ió , Zeusz szeretője és > tulajdonképpen Zeusz fia : Epaphosz , felesége volt Memphis .  
A másik központ Hermopolis , - ez azért fontos mert Hermész nevét viseli . 
Van egy harmadik képviselője a hármasságnak , ő Ámon Ré , és az ő kultuszközpontja : Théba 
A Brenner papirusz szerint Átum - Ré Kapara , története : egy piramidion -on - egy háromszög alakú kövön , leszállt az égből , Héliopolisz helyére , ott ahol emelkedett az ősdomb , amely az első föld volt az egyiptomi hagyományban , oda szállt le és ember alakot öltött és megteremtette a fizikai világegyetemet - így szól a Brenner papirusz .*
* Ez egyike a két jól ismert matematikai papirusznak, a moszkvai matematikai papirusz mellett . A Rhind Papyrus a nagyobb, de fiatalabb a kettő közül. ...Ezt a könyvet a 33. uralkodási évében, Akhet 4. hónapjában másolták , Awserre felső- és alsó-egyiptom királyának fensége alatt, életet adott egy ősi másolatról, amelyet Nimaatre felső- és alsó-egyiptom királya idejében készítettek. Ahmose írnok írja ezt a példányt.
Átum - Ré Kapara , a sötétségből , a káoszból kikaparja magát és tolja maga előtt a Napot , ő a manicheista szövegezésben a primordiális ember , vagyis az első ember , akit az Atya leküldött hogy a sötétségbe bevigye a fényt és ezáltal elkezdődjön a megváltásnak a története . 
Átum - Ré Kapara az első ember , ő hozza létre a fizikai kozmoszt , először is mit ? ; - elemekből kivont fény a palástja , ez az amire a démonok ráragadnak és innentől kezdve elemek , fényelemek bekerülnek a káosz világába és innentől kezdve a káosz működése alá , vagyis az idő alá vont elemek , vagyis egy időben manifesztálódó tűz , egy időben manifesztálódó levegő , egy időben manifesztálódó víz és egy időben manifesztálódó föld , ezek a természeti elemek . Mi jött létre ? ; ... a fizikai kozmosz alapja , bázisa , mert minden ebből fog fölépülni . Külön a tűzből , jön a szétválasztás , szeparáció , ... még műveletekről beszélünk , jön a szétválasztás , külön a tűz elem meg fog nyilvánulni , külön a levegő , külön a föld és külön a víz - így lesz négy lénytagja az embernek . Mert az egyik lénytagja a tűzhöz tartozik , az egyik lénytagja a vízhez tartozik , az egyik lénytagja a levegőhöz tartozik , és az egyik lénytagja pedig a földhöz tartozik . Igy van neki , mentálteste , asztrálteste , életteste és fizikai teste , úgy hogy szétválasztódnak az elemek . Mi lesz a feladat ? ; ha valaki följebb akar ezen a szinten lépni , el kell kezdeni egyesíteni , hogy nevezik ezt az egyesítést ? > alkímiai menyegző - ennek van egy hosszú folyamata , ... a fényt el kell indítani , ... föl kell szabadítani , ... hogy újra egyesülni tudjanak az elemek , ...  , ez a megvilágosodás
PTáh - Ré , az élő lélek , ez kell a világ megváltásához , mert a tudás önmagában kevés , ... sz élő lélek el kezdi működtetni a világot , ami nem más mint egy szellemi díszlet , ... ezért kulcs az ember , mert az ember lelkes lény , ... legfontosabb princípiuma a mozgató lélek , mert ettől fog akarni , vagy ettől tud éppen nem akarni , ... a szabad akarat .Isten és az ember szabad akarattal rendelkezik , ... és van egy törekvése , fel kell ismernie hogy mire törekszik , ... a démonoknak nincs törekvése . A démonok személytelek , - ezért fontos nekik az ember , - mert a démonok csak embereken keresztül tudnak cselekedni . Ezért meg kell szállják az embereket , ahhoz hogy cselekvőképesek tudjanak lenni , egyébként meg , csak ismételni tudnak , ... Onnan lehet felismerni őket hogy mindig az ismétlés világát képviselik , amikor nem tudok az ismétlésből kilépni , biztos hogy démoni uralom alatt álok . ... mindig ugyanazt ismétlem értelem nélkül , ... nem azért ismétlem mert valamit begyakorlok , hanem azért ismétlem mert önkéntelenül ismétlem ismét mert megszállás alatt vagyok . És mindenki megszállható akinek még vannak vágyaik , ez a baj , ezért kell a vágyakról leszokni , ... a vágyak azok kiszolgáltatottá teszik az embert , ...
A legfelsőbb én , az emberi éntudat , ... azért rejtett ,  - ez volt az egyik olvasata - , egyetlen és rejtett , ...rejtett ,  mert ez belül van , Jézus szavaival : a Menyország ti bennetek van , ... ez a belső Nap , ... a fénynek a forrása ,a belső fénynek a forrása ami átlényegít mindent , ... és akkor jogosan mondhatjuk hogy ha ezt megvalósítottuk , ... hogy Ámen . Igen , mert a nagy mű befejeződött . Ő nem a mindenkori Nap , a mindenkori Nap képviseli az Igazság Napját , és akkor meg kell nézni Ámon-nak mindig mi van a fején ? ; ... Máatnak a két tolla , Máat az igazság istennője , ... ezek az igazság tollai , ... ez az egyetlen ami számít a holtak könyvének a legendáriumában .

Eljut a lélek a Menyországba jutás pillanatáig , kiséri Hórusz , ... ott van már Osiris-nak a kapujában , ... és elkezdik mérlegelni a lelkét , mert csak a lelke van ott ,  ... és ott van a kezében a végső eredmény , ... mert minden esetben Ámonnak az egyik attribútuma a Napkerszt = az örök életnek a jelképe , ... tehát Ámonon keresztül lehet bejutni az örök élet világába , ... Ámonon keresztül lehet bejutni a am...menny , a Menyországba . Az ... Ámon szó , az Thébában kerül háttérbe , ahol a kultuszközpont van és ide kötődtek a pálosok is , - thébai Szt. Pál , ... helyben vagyunk . ...
Hermész Triszmegisztosz > Tabula Smaragdina > ehhez van egy kötődés aki Tianai Apollóniosz , ő Triszmegisztosz görög ábrázolásban 


Tiana , az ókorban hívták így , az Kapadókiában van , ma Bor a neve , ez egy török város . Tianai Apollóniosz , - ez egy felvett név , miért ? ; mert - , ... Apollón fiának a tanítványára építi rá tanításait . Apollón fia Orfeusz , az ő tanítványa pedig Püthagorasz , ... ezek a tények nem kihagyhatóak a pálosok okán , ... érdekes hogy Pszeudo Káliszenisz azt írja hogy Apollón nem más mint Ámon . Tianai Apollón ugyanabban az idősávban élt mint Jézus , kicsoda ő ? ; mit csinált ? ; ... vándorolt , kézrátétellel gyógyított , tanít , holtakat támaszt fel , majd kereszthalálra ítélik , van egy kisérője , egy bizonyos : Damisz - ami Dumuzinak a névváltozata , ami ugyanaz mint Ozirisz - , ... szétszaggatják , bekerül az alvilágba , ... és amikor föltámad az egész vegetációt megújítja , éppen úgy mint Ozirisz  . Tehát a Földközi tenget keleti mellékében Damisz - ami Dumuzinak a névváltozata , ami ugyanaz mint Ozirisz , nyilván a Dumuzi az ősi képlet és az került át Egyiptomba . Különben az Ámon kultuszt az Ozirisz -Isis kultusz szorítja ki , ... igen ám de ki adja a parancsot ? ; ... Thot , - egy kb. ie. 1200 előtt  élt föníciai történetíró leírja a papok vegyék át egy korábbi misztérium követését , ... átveszik a kabir misztériumokat és itt jelenik meg Ámon neve . Kik a kabirok ? ; ... égből jöttek - ennyit lehet tudni , ... de nevezik kabaroknak is őket , de nevezik habiruknak is őket , ... és mi meg úgy hívjuk hogy héberek . De ezek nem a zsidók , pontosan lehet tudni hogy abban az idősávban , ie.1800 , amikor Mózesnek a könyve azt említi hogy a zsidók kijönnek Egyiptomból , nem is jönnek ki a zsidók Egyiptomból - mert az Ószövetségen kívül ez sehol  ... az árva világon nincsen leírva . Ennél sokkal nagyobb baj hogy egyetlen egy régészeti bizonyitéka sincs Egyiptomban hogy ott zsidók voltak és kijöttek , sem a Sinai félszigeten , Kánaánban már vannak . Azok a zsidók akik Kánaánba bemennek azok Arábia déli részéről jönnek , és ott hemzsegnek a régészeti bizonyítékok , a zsidó vándorlásról , egy 40 éves zsidó vándorlásról , nem Egyiptomból . Egyiptomból hüxoszok mennek ki , de ők nem zsidók , soha nem is voltak azok , mert a hüxoszok szkíták .  Látszik hogy valamit rátelepítettek valamire , ez az első nagy szkíta kivonulás Egyiptomból , és a város amit alapítanak : Jeruzsálem , ez az a város amit a hüxoszok alapítanak amkor kivonulnak Egyiptomból , egyébként más forrásokban hikusoknak hívják őket , tehát ők kusok . Erre jön rá aztán II. Ramszesz idején a pártusok kivonulása és lesz majd később egy harmadik nagy kivonulás , de mind szkítafajú népek kivonulása , ez utóbbi a Nékó fáraó idejében már egészen közel Jézus idejéhez , ie. VI. század , ez a Genezáreti tó környéki építkezések ideje , amikor fölépül pl. Szkítopolis , és akkor ez lezáródik . 
Tianai Apollón , fiatal korában , Tiana városában felfedez egy titkos bejáratot , és ezen lejut egy földalatti alagút rendszerbe , - mintha a thébai Szt. Pál és thébai Szt. Antal története elevenedne itt meg a thébai sivatagban - és bejut egy terembe ahol van egy szobor egy aranytalapzaton és oda van írva a neve a szobornak : Thot , Hermész Triszmegisztosz és a Smaragd Táblát tartja a kezében . Apollón azonnal felismeri , és megnyílik számára a bölcsességnek a lehetősége és annak megvalósítása és elindul ezen az úton . ... 
Tabula Smaragdina ,  Corpus Hermeticum - ez 16 dokumentum , 16 szöveg , - nem összefüggő , mindegyik más témájú , ... - ehhez kapcsolódik egy  Asclépius*-nak a latin szövege és bizonyos asztrológiai tanokat taglaló irat is ide tartozik .
*Asclepius, Aesculapius (gör. Aszklépiosz): a görög mitológiában a gyógyítás istene. Szent  helyein kígyókat tenyésztettek, s ezekkel gyógyítottak. Gyógyító célzatú volt az incubatio: a beteg a templomban aludt, hogy álmában Asclépiustól megtudja a gyógyulás útját. Aki meggyógyult, fogadalmi táblát függesztett föl a templomban, melyen föltüntette betegségét és a gyógyulást hozó orvosságot.
1. dok. Poimandrész , a jó pásztor . Az emberiség pásztora , itt a szellem tanításáról , egy isteni tanításról van szó
2.  dok. itt nem foglalkozunk 
3. dok. ez Hermész szent tanítása címen szerepel a szöveggyűjteményben 
4. dok . Hermész Tathoz , -Tat , Hermésznek a fia , - A vegyítőedény , az egység , ... látható módon teológiai jellegű , metafizikai jellegű és alkímiai jellegű tanítások vannak benne .
5. dok . Hermész tanítása a fiához Tathoz arról hogy az érzékelés elől rejtett Isten , valójában a legnyilvánvalóbb 
6. dok . Arról hogy a jó csak Istenben van , máshol sehol sincs meg 
7. dok . Arról hogy az emberek számára a legnagyobb rossz , az Istenről való tudatlanság 
8. dok . Arról hogy a létezők közül egy sem pusztul el , és az emberek tévedésből nevezik a változást pusztulásnak és halálnak , már a címek mint mondatok és nagyon nagy bölcsességet fednek .
9. dok . A megismerésről és az érzékelésről , arról hogy a jó csak az Istenben van , máshol sehol sincs meg 
10. dok . A kulcs 
11. dok . Az értelem Hermészhez , tehát itt Hermész magát avatja be ez a szöveg - tehát Hermész  a beavatandó és Nuosz az értelem az Isteni értelem , a beavató aki közvetlenül beszél Hermészhez
12. dok . Hermész Triszmegisztosz tanítása Tathoz a közös értelemről
13. dok . Hermész Triszmegisztosz titkos tanítása a hegyen fiához , Tathoz  az újjászületésről  , - ez tökéletes párhuzamba állítható Jézus hegyibeszédével , tehát mint egy előzménye annak , - külön fejezet van a hallgatásról , a hallgatás parancsa , különösen megszívlelendő azoknak akik metafizikai hagyománnyal foglalkoznak , ugyanis nem lehet mindent elmondani , az emberek elé tárni - nagyon óvatosnak kell lenni ,hogy mikor , mennyit mond el , mert ez a tudás megnyomoríthatja az embereket ha ideje korán érkezik , ... Jézus amikor azt mondja : legyen a hitetek szerint , ... - ezt azért mondja mert elfedi evvel az igazságot , aminek még nem jött el az ideje a számukra , legyen a hitetek szerint
14. dok . Hermész Triszmegisztosz titkos tanítása Aszklépiosz : Élj boldogan , - József Attila : ... nincs alku , én hadd legyek boldog , másként akárki meggyaláz , ... ez ugyanaz 
15. dok . - ... ezt a mai kutatás nem tartja Triszmegisztosz munkájának mert nem is hermetikus szemléletű ,...
16. dok . Aszklépiosz , Ámon királyhoz , meghatározások , Istenről , az anyagról , a rosszról , a végzetről , a Napról , az intelligibilis szubsztanciáról , az Isteni szubsztanciáról , az emberről , a pléróma * elrendezéséről , a hét égitestről , a képmásra teremtett emberről , ... 
17. dok . - ... töredék , ...
18. dok . - ... ezt a mai kutatás nem tartja Triszmegisztosz munkájának , ... A test szenvedélyeitől akadályozott lélekről , ... - egyébként ez áll legközelebb a mai keresztén teológiához , szellemiségében .

A legszűkebben vett Hermész Triszmegisztosz munkásságához kapcsolódó szövegek mellett , Sztobaiosznál ,aki egy V. sz. író volt , fennmaradt a Koré Kozmo / Κόρη κόσμου – A világ leánya  */  c. írás - hermetikus töredék - , amely nagyon sok áthallással rendelkezik a gnosztikus hagyomány szerint , ...
 - , ...és van egy asztrológiai munka , ... amely olyan asztrológiai fogalmakat és asztrológiai eljárásokat vonultat fel amelyet általában nem szoktak az asztrológiai iskolákban tanítani , ... - ez a bizonyos Liber Hermetis - , ezenkívül szintén fennmaradt még örmény nyelven egy Definíciók c. dokumentum , ... összeségében ezt tekintik a hermetikus hagyomány dokumentumainak .

A TABULA SMARAGDINA ELEMZÉSEK : 

vezetőnk : Hamvas Béla , fordítása latinból : 

1. mondat : 
1 . Verum, sine mendatio, certum et verissimum.            Való, hazugság nélkül, biztos és igaz.
2 . mondat :
2. Quod est inferius, est sicut quod est superius, et quod est superius est sicut quod est inferius ad perpetranda miracula rei unis.
    Ami fenn van, ugyanaz, mint ami lenn van, és ami lenn van, ugyanaz, mint ami fenn van, ( így érted meg az egy varázslatát ) , hogy az egyetlen varázslatának műveletét végrehajtsd . - tehát ez egy felszólító mondat !
3 . mondat :
3. Et sicut omnes res fuerunt ab uno, meditatione unis: sic omnes res natae fuerunt ab hac una re, adaptatione.
   És ahogy minden dolog az egyből származik, az egyetlen gondolatból, a természetben minden dolog átvitellel az egyből keletkezett .
4 . mondat :
4. Pater eiust est Sol, mater eius Luna, portavit illud ventus in ventre suo, nutrix eius terra est.
  Atyja a Nap, anyja a Hold, a Szél hordozta méhében, a Föld táplálta.
5 . mondat :
5. Pater omnis thelesmi totius mundi est hic.
    Ő a theleszma, az egész világ nemzője.
6 . mondat :
6. Vis eius integra est, si versa fuerit in terram.
    Ereje tökéletes, ha a földbe visszafordul.
7 . mondat :
7. Separabis terram ab igne, subtile a spisso, sauviter, cum magno ingenio.
   Válaszd el a Tüzet a Földtől, a könnyűt a                nehéztől, tudással, szenvedéllyel.
8 . mondat :
8. Ascendit a terra in coleum, iterumque descendit in terram et recipit vim superiorum et inferiorum.    Sic habebis gloriam totius mundi. Ideo fugiat a te omnis obscuritas.
  A földről az égbe emelkedik, aztán ismét a földre leszáll, a felső és az alsó erőket magába szívja. Az uralmat az egész világ felett így nyered el. - (... ez az a mondat amiért Cosima de' Medici a könyvet megszerezte , ... mekkora csalódás volt mikor ideért a 8. mondathoz , mert valószínűleg az első hetet nem pontosan értette ) , E perctől fogva előled minden sötétség kitér. 
9. mondat :
9. Hic est totius fortitudinis fortitudo fortis. Quia vincit omnem rem subtilem, omnemque solidam penetrabit.
    Minden erőben ez az erő ereje, mert a finomat      és a nehezet áthatja.
10 . mondat :
10. Sic mundus cratus est.
      A világot így teremtették.
11 . mondat :
11. Hic adaptationes erunt mirabiles, quarum modus est hic.
      Ez az átvitel varázslata, és ennek ez a módja.
12 . mondat :
12.  ... taque vocatus sum Hermes Trismegistos, habens tres partes philosophiae totius mundi.
  Ezért hívnak Hermész Triszmegisztosznak, mert a világegyetem tudásának mindhárom része az enyém.
13 . mondat :
13. Completum est quod dixi de operatio solis.
    Amit a Nap műveletiről mondtam, befejeztem.

Az arab változat : 
1. Való , való , nincs benne kétség , megbízható
2. Ime ami fent van alulról jön , ami lent van , felülről , az egy műve a varázslat 
3. Ebből az egyből , egyetlen művelettel minden létező így keletkezett 
4. Apja  a Nap , anyja a Hold , a szél hordozta méhében , a Föld táplálta 
5. Ő a varázslat nemzője ,őrzője , ereje tökéletes , a fények élesztője 
6. Tűz , amely Földdé válik 
7. Válaszd el a Tüzet a Földtől , a könnyűt , a nehéztől , vigyázva , mesteri kézzel
8. A Földről az Égbe száll , úrra lesz a Föld fölött , ismét leszáll a Földre , megszerzi a felső és az alsó erőket , így lesz úrrá afölött ami fent van , s ami lent , mert veled van a fények fénye , s ezért a sötétség előled kitér . 
9. Az erők erejével leszel úrrá a finom fölött és hatolsz be a nehézbe 
10. Olyan ez mint a világ teremtése 
11. Az ilyen tett varázslat és ez a módja
12. Ezért neveztek háromszor nagy Hermésznek 
13 . Amit a Nap műveleteiről mondtam befejeztem .

EGYETLEN EGY MONDAT EGYEZIK , A 13 .

 - vajon melyik a teljesebb szöveg , mélységében , jelentésében ? ; ...- az első , így ezt használjuk .

1. Való, hazugság nélkül, biztos és igaz.

Kezdjük hátulról a mondatot : IGaZSáG  - mitől igaz ami igaz ? ; ... A transztendencia mint teljesség amikor elkezd manifesztálódni / megnyilatkozni , akkor kapjuk meg Istenek a neveit , és amikor az összes neve kimondatik akkor megyünk vissza a forrásba , ... - kabalisztikus hagyományok szerint ekkor szűnik meg a teremtés - , ... a bölcsesség és az akarat szintézise az igazság . 

Az Isteni akarat amely a bölcsességen keresztül formát ölt , azt nevezzük igazságnak . Az igazságnak mindig van alapja is , nemcsak nyers akarat , ami tombol , hanem formát öltött ,mert átszülődött az anyának a női princípiumnak a  bölcsessége . Hol jelenik ez meg ? ; ... a Tűzben mert ő az egyetlen olyan elem aki egyszerre tud belső é s külső lenni , ... belső hő , ami hőssé tesz és külső hő ami tűzként , materiális tűzként meg tud nyilvánulni és mind a kettő tisztít - Ez a legfontosabb tulajdonsága , mind a kettő fölfele árad , tehát visszafele visz a forráshoz , sohasem lefele visz , a teremtett világ felé , hanem visszafelé a forráshoz , minden esetben . Hol találkozom a Tűzzel , vagy az Isteni akarattal ? ; ... a régiek mondták hogy :  az Isten szerelmére ... ez az a fokozat ahol az Isteni szerelemmel találkozom , - ez azt jelenti hogy hangolódj rá az Isteni akaratra , ... az első szándék ami az akarat , ha van akarat akkor megtudom valósítani . Az első szándék az az első ember , ... ki az első ember ? ; ... a Fiú , az Atya képében , ő hol helyezkedik el ? ; ... a transzcendencia alatt lévő megnyilvánult Szentháromságnak a jobb oldalán . Mi van alatta ? ; ... ott lépünk be a megnyilvánult világba , ott már bolygói princípiumokat fogunk kapni , ... A platóni filozófia szerint az ideák világába , ... az ideák Isten akaratai , egy-egy idea , egy-egy Isteni akarat , amire rá kell hangolódni . A ráhangolódásnál a Tűz elemmel találkozunk , ... a belső Tűz , ... Isten belülről teremti a világot , ... úgyhogy mindent kihelyez magából , ... miért ? ; ... mert Isten meg akarta nézni magát kívülről , ... Miért akarta megnézni magát kívülről ? ; ... mert csak így értheti meg hogy , Ő ki ? ; ... mert mindig egy külvilághoz viszonyított rendszerben tudom magamat megérteni . Ha egyedül lennék a világban , nem lenne , ... mihez vonatkoztassam a létezésemet . Mivel Isten előtt nincs még világ , ... meg kellett teremtenie a világot hogy tudjon valamihez vonatkoztatni , amelyben megtudja magát határozni a külvilágra vonatkoztatva . Ezt egyetlen módon tudta megtenni , mégpedig : amiben van , megsebzésre kitette , mert ki kellet vetíteni , tehát meg kellet szabadulni attól ami eddig önmagával volt azonos önmaga , és az kihelyezte . Innentől már kettőségben létezett , mert már volt egy olyan része ami már nem önmaga volt , mert kívül volt és mégis önmaga volt , és láttá hogy jó , visszahúzódik  és láttá hogy jó , és ebben a látásmódban van az összemérés lehetősége . Igy megtudom határozni magamat hogy ki vagyok ? ; és ennek a legmagasabb foka az ember . Tehát az emberben látja a legmagasabb fokon önmagát az Isten , és ahogy Isten látja magát az emberben , úgy látja magát az ember Istenben . Másképpen : minden népnek és minden kornak olyan az Istene , amilyennek az ember önmagát látja , ... ha egy szenvedő Isten , akkor az ember szenved a világban , ha egy boldog Isten , ... az Olimposzi Istenek világa , akkor ott még az ember boldog . Nagy kérdés : miért lett boldogtalan ? ; ... ezt a kérdést úgy is fel lehet tenni hogy : Akkor a Kereszténység a boldogtalan embernek az üdvtörténete ? ; a Buddhizmus pedig a szenvedő embernek az üdvtörténete ? ; ... mert a buddhizmus bázisa a szenvedés , hát abból sarjadzik az egész buddhista tanítás . Na és akkor mi történik az Olimposzi Istenek világa után ? ; ... miért taszítódik az emberiség szenvedésbe ? ; ... miért ismeri föl a szenvedést ? ; ... miért kell szenvedjen ? ; ... szükséges-e az üdvösséghez a szenvedés ? ; ... vagy nem , de akkor a görögöknek miért nem volt szüksége rá ? ; ...
Ott van a Tűz fönt , tehát ahol a Tűz megnyilvánul , az a tüzes akarat , az a Fiútól jön , ... az első embertől , és ahol én átfordítva tapasztalom a tüzes akaratot , ez közvetlen a Szentháromság világa alatt , ... 
Ez a hierarchia , ... ez a Saturnus , ... az Igazságnak az akarati arca , ... itt  parancsok vannak és akarat van , amivel szembesülünk . 
A Saturnus a bolygója a közönséges asztrológiában is , a szigornak , a karmának , a megpróbáltatásoknak , a megszorításoknak , miért ? ; ... mert így szembesülök az Isteni akarattal . És ha nem vagyok ráhangolódva az Isteni akaratra , akkor ezt fogom karmának hívni , állandóan megpróbálok alóla szépen kievickélni és , ... egyébként itt a válasz hogy a görögök miért éltek boldogságban ? ; ... a görög tragédia viszont már nem , mert az arról szól hogy az ember hogy próbál folyton , folyvást szembe menni az Isteni akarattal , és egyszer csak a szenvedésnek és az erőszaknak a világában találja magát . ... - Itt már nincs több parancs , mert végállapotban vagyunk , azt kell megismételni legalulról amit legfelül Ő megcsinált . Ha Ő megsebzéssel hozta létre a teremtést , akkor nekünk az újrateremtést megsebzéssel kell , ... öt seb , öt elem , alkímia , tehát ...
Mi van a másik oldalt ? ; ... itt lesz a Víz , ... ez a kegyelem , Jupiter a kegyelem , a jóindulat bolygója , úgy nevezik hogy jó páter , miért ? ; ... mert ő a kegyelmes Atya , Ő mindig azt nézi hogy hol emelheti az embert és hogy milyen finoman és kedvesen . Amikor a szigor van , és a büntetés van és vele szemben a kegyelem van , amikor ez a kettő egyesül  a kapott eredmény az Igazság Napja . ... ez első megnyilvánulásában az első nap , és őt a keresztény hagyományban , angyalként Szent Mihály-nak hívják , milyen angyal ? ; ... hát , tüzes angyal , mivel van dolga ? ; ... a tüzes sárkánnyal , ... itt vagyunk a tűzprincipiumban , ... Másik oldalon , itt pedig ki van ? ; ... Gábriel , ő vizes angyal , a kegyelemnek az angyala , a jó hírnek az angyala , a megbocsájtásnak az angyala , az örömnek az angyala , a bölcsességnek az angyala . Ránézünk a magyar Szent Koronára , mit látunk ? ; ... Pantokrátor , Jézus Krisztus , a világ világossága , egyik oldalán Szent Mihály , másik oldalán Gábriel ,  voltaképpen szembenézve a Szent koronával ezt a hierarchiát látjuk , tehát a teremtő világfának a hierarchiáját , zománc képesítve .  

Hát ez az Igaz . Ez naptermészetű , ... az egyiptomi hieroglifákban az isten nevet egy függőleges vonallal jelzik , I  , ez a sugárzás jele - még gyerekrajzokon is - , egyetlen egy princípiumot polarizálunk két irányba : egyik oldalon van az IGaZSáG , a másik oldalon van a GaZSáG - egyik oldalon az Isten , a másik oldalon a Sárkány ,  

Már az első mondatban ilyen mélységek vannak , Na most itt nincs helye a hazugságnak ,ahol az Igazság Napja sugároz , az mindent átvilágít . 
Pál apostol ezt nevezi színről színre látásnak , tehát tudni kell hogy az Igazság Napja a színről színre látást hozza el . H a én az Igazság Napja előtt állok , tehát fönn vagyok a hierarchiának a felső fokán , egyébként ez a Szentháromság lába  , tehát Isten lábánál vagyunk , akkor egyszerűen már nem tudunk hazudni , ... Azért nem , mert minden azonnal megnyilvánul és azonnal látszik , tehát ha valaki ott fent hazudni akar , ... már lebukott , ki se kellett mondja , már a gondolat is látszik és már arról tudják hogy hazugság . Mit jelent ez ? ; ... erre a fokra csak az mehet föl akit megmérnek az igazság tollával , Maát , Ámen , Hermész Triszmegisztosz , ... Tehát itt vagyunk , a szkíta magyarok legfőbb értéke , ... hordozta az igazságot , nem kellet leírni , nem kellet rá hivatkozni , mindenki tudta hogyha a szkíta ember - Herodotus ezt leírta - , ... a szkíta ember nem hazudik , a szkíták arról híresek hogy úgy van ahogy mondták , és nem kell számonkérni őket , nem volt jog , ... nem volt szükség jogra , és ez egészen hosszú ideig így volt . Emellett még a szabadság is főérték volt , meg a szerelem volt főérték - ennek a háromnak élt a magyar ember mindig is , - az igazságnak , a szerelemnek és a szabadságnak . Ha bármelyiket elveszik , akkor a magyarságunkat csorbították , ... ki amagyar ? ; ... ezt a három értéket kell megnézni , ha ezt képviseli , magyar , ha nem akkor akármit mond , és akármilyen neve van és akármilyen hangosan kiabálja és mutogatja a magyar címert , és a Szent Koronát és megy lovagolni és ijjászkodni , ha ezt a három értéket nem képviseli , akkor nem magyar .
Ezek nem külsőségekben nyilvánulnak meg , hanem belső értékekről van szó ! ; ... sajnos manapság nagyon nagy divat a szkíta ősökre hivatkozni , ...

Folyt. következik .







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése