Oldalak

2025. október 28., kedd


  Az óbégatást is befejezzük , ...




Továbbra is Pap Gábor előadására hagyatkozva , az ismereteinket gyarapítsuk a Szent Koronáról .
A Szent Korona esetében figyelmet érdemel, hogy tudományosnak éppen a nem hiteles vizsgálatok eredményeit, azaz a felszínes okoskodásokat tartják, míg a hiteles vizsgálatok eredményeit elhallgatják.

"A Szent Korona aranyműves szemmel :
A Világ dolgainak vitáiban tapasztaljuk , a Világ keletkezéstörténetéhez , a pogány világ viszonya a kereszténységhez , de bármely vallási felépítményhez : tökéletes igazság nem kapcsolható . Azért nem , mert az ember , a Világ dolgait , teremtett voltából látja és képzeli . Másodsorban , elképzelései útján felfedezett , elfogadható vagy elfogadott igazság , sokszor a sorok mögött rejtekezik . A sorokat sugallatokból írt próféciákból olvashatjuk . Aki a sorok között eligazodik , az Örökkévaló közelébe jut . ... Az Egy Istenben hívő keresztények juthatnak el a hitvallásukban , talán a legmesszebb , az Örökkévaló , a láthatatlan közelségébe . - Ez a hit , az elfogadás . Aki Istent megtalálja , az mindent megtalál , vele és benne . - Hamvas Béla , ...
A fenti gondolatokból kiindulva , a Magyar Szent Korona történetének ismerete is kérdéseket vet fel . Az ezer évet megelőző életével , még sok Európai és főleg Ázsiai könyvtárban rejtőzködő anyag feltárása szükséges és lehetséges . " ... 
A koronákat kétféle képen osztályozzák , az egyik az a funkció szerint , a másik pedig az alakítás szempontjából . A funkció szerint háromféle szintet különböztetünk meg : a házi korona , az országló korona és a beavató korona .


Ez tipikusan országló korona , minden országos esemény alkalmával ezt kellett viselni , ... Sőt már 1613-ban megjelent könyvében ,  Révay Péter leírja azt az esetet ,  hogy ti. ezzel a koronával a fején , saját trónján el lehetett fogni egy német-római császárt és le lehetett tenni a trónról . Namost ilyen a Magyar Szent Koronánál elképzelhetetlen , ... ennek a leírása olvasható a Korona kilenc évszázada  című forrás gyűjteményben , szerkesztette Katona Tamás . 
Alakilag van nyitott korona és zárt korona , ...


...ennek a felső része , ez tipikus kakastarély , ... ez nem becsmérlés , ... jelenleg a kakas világhónapjában vagyunk , ... ez keleten a halaknak felel meg , ...


... aki ezt felteszi , akár tudatosan vagy nem , azn azt jelenti hogy ő ennek a világhónapnak ura kiván lenni , ... a halál tengelyben . Ez másodlagosan került fel a koronára , ... pontosan lehet tudni a névből , amely fel van írva rá . Gyöngyfűzéssel van kirakva a név , ... CHONRADUS , ... ez az a Konrád aki megtámadta Szt. István Magyarországát és akit aztán csúfosan kivert az országból . Ez jóval későbbi mint a korona keletkezésének az időpontja , ... ezt I.Ottónak az idejére teszik , és általában összefüggésbe hozzák a 955-ös Lech mezei csatával /a Lech és a Wertach folyók között, Landsberg és Augsburg közt elnyúló, 40 kilométer hosszú síkság Bajorországban / , ... az ő számukra elsöprő győzelemmel végződött - a mai leírás szerint - akciójukkal (Meilenstein der deutschen GeschichteArchäologe findet Beweis für „Schlacht auf dem Lechfeld“, ) . De a krónikáink ezt egészen másképpen írják le ezt az eseményt , - árulásnak írják le , a magyarokat a németek hívták segítségül , de közben kiegyeztek egymással - , miután Lehel és Bulcsú egy aljas csel következtében közelharcra kényszerültek a német nehézpáncélos sereggel , fogságba estek és kivégezték őket . De közben Botond vezetésével hazáig kergették az Ottót . Tehát Ottó nemhogy nem használta ki a győzelmét , -mert akkor neki be kellett volna vonulnia a Kárpát medencébe - , ha ez tényleg elsöprő győzelem lett volna , nemhogy nem vonult be , de hosszú ideig nem mertek még a közelébe se jönni a Kárpát medencének , - hát ezt nevezik ők elsöprő győzelemnek ? ... el lehet ezen gondolkodni !
A lényeg az hogy ez egy másodlagos rátét , 955 utáni a koronatest , ennek tudatában kell azt a képírásban /ikonográfia/ megfogalmazott programot is értékelni , ... nyitott koronának készült . 
Melyik a magasabb rendű uralmi forma ? ; ... - amelyet nyitott vagy a zárt rendszerű korona képvisel ? ; ... - középkori források szerint : a zárt korona a magasabb rendű , miért ? Mert fölötte már magasabb világi hatalom elképzelhetetlen . ... Miért olyan fontos , betyár urainknak  a Magyar Szent Koronát , - ami láthatóan zárt korona , tehát szakrális korona , fölötte már csak a Teremtő diszponál - , miért olyan fontos hogy erről leszedjék a felső részt ? ; külön műhelyben , külön korban készíttessék ? ... Mert fontos nekik , ... - ez nem történeti kérdés ,  itt egészen más a cél , aljasabb , ami azt jelenti hogy földközelibb , de ennek megfelelően aljasabb is - ezen munkálkodnak hogy ne úgy ismerjük meg a Magyar Szent Koronát mint zárt koronát ,  holott erről semmilyen más tudósítás nincs róla . Se áttételes se közvetlen tudósítás nincs arról hogy a  Magyar Szent Korona két része , az egyik a másiktól függetlenül , máshol , más korban készült volna . 


Csak ebben az egységében ismerjük , ahogy itt látjuk . ... 
Minden esetre ha összevetjük a két koronát , a német-római császári korona egy hétköznapi uralomra , a mienk pedig egy szakrális uralom letéteményesévé avatja fel a királyt . ... Tehát a hétköznapi koronának , a primus inter pares - első az egyenlők között - , ez a funkciója , ... az más kérdés hogy ezt a méltóságot meddig lehet föltornászni ? ;  ... - ez könyök , tankok , vagy bankok kérdése , ... mert a középkor második felétől már egyértelmű bankuralom van Európában . A lényeg az hogy a képi rendjét érdemes összevetni a Magyar Szent Koronáéval . Lehet látni hogy akár elölről , akár oldalról vagy hátulról nézzük , lehet látni hogy az arany , a drágakő és a gyöngy a domináns hatás tényezője .



H a rátekintünk  a Magyar Szent Koronára , akkor láthatjuk hogy a domináns hatás tényezője a zománckép , akárhonnan nézzük , ... a mienkén 19 figurális zománckép van , a német-római császári koronán összesen 4 , ez azt jelenti hogy nagyságrendi a különbség , és se a főnézeten nincsen , se az oldalnézeten , - ez egy nyolcszög alapra szerkesztett , ... olyan mintha Mózes nyolc kőtábláját látnánk itt , ... egymáshoz kötve , ... Ez azt jelenti hogy se a magasabbakon se  a szembenézettin nincsen , se a hátnézetin  se az oldalnézeti kettőn , ezek a magasabb szintek , és a legalacsonyabb szinten , ami tulajdonképpen csak összeköt , ezeken van zománckép , az rögtön elárulja hogy másodlagos a szerepe . Volt ennek főszereplője , ... az hátuk volt , ... ma már nincs ott , ez egy drágakő volt . Jellemző hogy kő volt , ... - ismerős az a temetési szertartás ahol a kő van - , ... virág nincs , ... a lényeg az hogy nem a mi műveltségi körünkbe tartozik . Ezt a követ valamikor II. Rudolfnak , - az őrült császárnak - , az idején távolították el róla , ... nincs rajta . Ezt tartották a német-római császári koronának a hatás tényezőjének , ... egy szent kőnek . Ez nagyon jellemző hogy miben fejeződik ki a német-római császárságnak a számára ,  mint nemzetnek a ... - de nem lehet annak nevezni mert ez tulajdonképpen úgy volt összepofozva , tulajdonképpen hét választófejedelemség volt és ezek között volt egy királyság , három érsekség és a maradék meg fejedelemség , érezhetjük hogy még csak szintben sem volt azonos , a hét komponense , nyelvileg sem , mert az egyetlen királyság az ráadásul a cseh királyság volt , tehát nyelvileg is heterogén volt . Tehát ilyenről hogy német-római császárság mint nemzetről beszélni az abszolút dilettantizmus , vagy ... Mindenesetre a mellékhelyzetekben , de nem főszereplő képek , ... hát kik szerepelnek ?  Általában hátulról indítjuk az elemzést , mert akkor kapunk egy viszonylagos rendet .


Tehát jól lehet látni és értelmezni az egyik Dávid király a másik pedig Salamon király és akkor már elől vagyunk . Az alattvalók felé az egyik aki szól , az Salamon király , ... ezek nem Újszövetségi jelenségek , tehát ez Ószövetség . ... A 99. zsoltárból vették , ...


... latinul van írva , HONOR REGIS JUDICIUM DILIGIT , - a király dicsősége szereti a törvény kimondását , vagy az igazság kihirdetését  - , ez idézet a 99. zsoltárból , nem kétséges hogy a zsoltárok azok nem Újszövetségi könyvek , tehát ez kétszeresen igazolt . Nos Salamonnál is ez meglehetősen egyszerű , ez a Példabeszédek könyvéből való , ... Salamonnak tulajdonítják , ez a Példabeszédek 3;7 , ...


... ez meg így szól : TIME DOMINUM ETREGSEDO AMALO , tehát : dicsér , dicsőítsd , vagy féld - szó szerint abban az értelemben ahogy az Istent féljük - és óvakodjál , vagy kerüld el a gonoszt .


Eddig ugye 2:0 , az Ószövetség javára , ... ezt a hátsót fogjuk harmadikként megnézni , ...


... Tehát Ézsaiás 38;5 , a jelenet maga : ECCE ADICIAM  SUPE DIESTIOS 15 ANNOS , ... íme megnövelem 15 évvel a napjaid számát , miről van szó ? ...


... Ézsaiás próféta , vagy Jesajá / יְשַׁעְיָהוּ sztenderd: Yəšaʿyáhu, /... Hiszkia / Ezékiás , héberül Hizkiyyahu / királya előtt , ... mindakettő névvel van ellátva , ...


... magyarosan Ezékiás Rex , ...


Tehát ez egy olyan jelenet amikor az életét meghosszabbítják 15 évvel , ... egyértelműen ez Ószövetségi .


Namost ezzel van gond , mert ez úgy van eladva hogy kb. minden 100 németből , 99 ezt el is hiszi , ... hogy ez tényleg Újszövetségi , ezt lehet mondani Pantokrátornak , ... vagy Maiestas Domini ( Isten dicsősége ) , ... jól látható nem erről van szó , ez az úgynevezett kerubok között trónoló , ez Salamon példabeszédei közül való . Tehát a Példabeszédek 8;15 ...  felirata: „Per me reges regnant”, azaz „Általam uralkodnak a királyok”, egyértelműen Ószövetségi szöveg ! ... Ha eltekintünk a feliratok forrásaitól , akkor ezek egy király számára olyan szinten  közli a tudnivalókat , ... ahogy a MÁV-nál ki van írva hogy : E pericoloso sporgersi ! ... Ezek a közlések egy teljesen más szintjéhez valók az uralkodói intelligenciának , mint az a képrend amit mi a Magyar Szent Koronán találunk . Tehát ez egy használati utasítás , ... olyan mint a : Használat előtt felrázandó ! ... Ezzel mi a gond ? ; ... - ez egy állandóan forgalomban lévő könyv : Die Reiskrone , A birodalmi korona , és a szerzője : Reinhart Stats , ő említi hogy : ... de hiszen ennek Ószövetségi képi programja van , és akkor meg is fogalmazza hogy : ... ha a zsidóknak megint lesz államuk , ...- ez már a levegőben volt csak akkor még / Hitler előtt / nem fogalmazódott meg , Herzl már az 1800-as évek második felétől építi Izráelt - , és ha úgy döntenek hogy a királyság államformát választják , ... akkor a zsidó király nyugodtan viselheti a német-római császári koronát , mert a teljes programja olyan hogy a legskrupulózusabb rabbi sem találhat benne kifogásolni valót ! ; ... és tényleg így van . ... Ennek a helye ahol megtaláljuk , szintén Ézsaiásnál van mégpedig a 6;2 , ... és ebben a kerubok között trónolót valóban leírja : egy öregúr képében jelenik meg Jehova , ... Stats a következőket mondja : számoljuk meg a szárnyaikat , ezek nem kerubok , hanem szeráfok , ... tehát akkor már nem lehet Ézsaiás szövege , hanem idéz egy zsoltárból , ahol viszont kerubok fölött ül valaki .  Namost őt nem zavarja hogy nem kerubok fölött ül , ... tehát annyit szabad csalni , de ennyit hogy nem hat szárnyuk van hanem négy , ezt nem . Namost ha ez nem kétféle mértékkel mérés , akkor micsoda ? ... Nekik , - tehát a német-római császárságnak - , nagyon fontos , valami miatt , hogy mégiscsak elfogadtatódjék kereszténynek . 
Egy német-római császár beavatásánál , - amit nem lehet beavatásnak nevezni , csak koronázásnak - , tehát a koronázás ceremóniájának , - mondjuk tíz mai , vagy az 1900-as évek elején még létezett Európai királyságot - , mikor van az a pontja , amitől ő már teljes értékű királynak tekinthető ? ; ... - ... amikor a fejére teszik a koronát , hát nem ! ; ... - a felkenés pillanatától . Azt hogy tesznek a fejére valamit / koronát / , vagy nem , annak nincs közjogi jelentősége . Elvileg német-római császár nem is lehetne ha nem Rómában a pápa teszi a fejére , .... Ha összeszámoljuk hogy hány német-római császár volt ( 44 ) , ezek közül hány ment Rómába , hogy a pápa megkoronázza ? ; ... - akkor kiderül hogy kb. a fele , vagy még annyi se . tehát ott még ezt se vették komolyan , pedig ez már benne volna a működési szabályzatukban , ... Amióta Habsburg lett a német-római császár nem mentek le Rómába . Annak külön jelentősége volt ha mégis lement , ... hát akkor ki is ? ; ... -  pl. Zsigmond császár , ő lement , na de ő nem is volt Habsburg . Általában nem nagyon érzékeljük , hogy mi egy német-római császárság , mi egy magyar királyság és mondjuk egy svéd királyság közt a különbség ? Tehát maga a királlyá avatás ott , az egyértelműen felkenés kérdése . Visszamenve ezer évet ez már akkor is az akkori ordokban le van fektetve ,  ... namost a felkenés Ószövetségi zsidó szertartás , teljesen egyértelmű , ... Le van írva , Sault először ezzel keni fel Sámuel , utána Dávidot is  , és így tovább , tehát ez azt jelenti hogy az Európai un. keresztény királyságok egytől-egyig Ószövetségi zsidó alapon nyugszanak ! Ezek tények ! ; ezeket tessék tudomásul venni ! Ugyanis az is tény hogy egy magyar királyt kenegethetnek tetőtől talpig , hónapokig , bármilyen kenettel , nem lesz tőle magyar király , itt semmilyen jelentősége nincs a felkenésnek . Ha nem a Magyar Szent Koronával koronázták , nincs az a kenőcs fajta amivel fel lehetne kenni , ... és ez megint kemény tény , bizony a Magyar Királyság nem Ószövetségi alapozottságú . ... Ezt azért kell komolyan venni mert különben nem értjük hogy miért irritálja azokat akik csak a felkenéssel tudnak királyt elképzelni , ... Az hogy nekünk van egy olyan Szent Koronánk , aminek nyilvánvalóan más a beavatási rendje , más a súlya a világban , más a nemzethez való kapcsolata , ... ezt ők szükségesnek tartják naponta gyalázni , ... Ez nem fog elmúlni , mert ez nem egy könnyű betegség , ... ebből vagy kigyógyul valaki , vagy állandóan visszazuhan és állandóan simfelni / ócsárolni / fog bennünket koronástól , ... Tehát ennyit megjegyeztük : nyitott korona , nem szakrális uralom , a koronájukat nem nevezték szentnek de a császárságukat az német-római szent birodalomnak nevezték , ott a szent szóval nem fukarkodtak , hogy mitől  vált szentté ? ; ... - hát mert a jelzőt odatették ! ... mindenesetre el lehet intézni , nem lesz ellenvetés . A szereplése a német-római császári koronának teljesen egyértelmű , a törvény korának a rendjét követi . Namost mi meg a kegyelem korában élünk , ... mit keres itt ? ... legföljebb ellenpontnak jó , mert minden ponton érződik hogy hogyan döntene a törvény népe és hogyan dönt a kegyelem népe , és a kettő nem ugyanaz a pálya .


Visszatérve a Magyar Szent Koronához , tehát itt a zománcképek minden irányból , alapvetően fontosak , a 19 zománcképre a mainapig nem született ilyen mű / 
Reinhart Stats : A birodalmi korona  , ez egy teológiai mű is  / , hogy a Magyar Szent Korona teológiája ,  miért ? ; ... - azért mert nagyon nehezen lenne egyeztethető , a nálunk ma hivatalos judeo-krisztián ideológiával . 
Végül is milyen képrendje van a Szent Koronának , mert ezek a képek beszélnek . A feliratok azok általában , három kivételével / ez a három hátsó cserélt kép / , neveket tartalmaznak és semmi mást . ... Tehát ezek azonosítható szerepek , általában a judeo-krisztiánizmus fogalomköréből is ismertek és vagy apostoloknak , vagy pedig arkangyaloknak , ... harcos szenteknek és orvos szenteknek lehet őket azonosítani , ... 


Körbejárva , nem tudjuk úgy forgatni hogy ne a képek beszéljenek , persze van drágakő is meg gyöngy is , ... a felső résznél mégnagyobb súllyal szerepelnek a zománcképek . Nem mindegy hogy a képi közlés az alsó szinten dominál , vagy a felső szinten , ráadásul a felsőn még a háttér is zománcozott . Tehát még ennyivel is több a zománc . ez azt jelenti hogy valamilyen hatásnak ott nagyságrenddel több szerep jut , mint az alsó részben .


Viszont a felsőrészben ezek a nagyméretű csiszolatlan drágakövek gyakorlatilag nem szerepelnek , csak kicsik szerepelnek és gyöngyök .
A drágakövek lórúgás szerű energiákat közvetítenek , ha valakinek nincs hozzá elhivatottsága , az nagyon keményen ki tud készülni tőle , ... a képek ezt elosztva közlik , ... a rekeszszalagok azok az energiapályák és azok már nagyon megszelídített energia . De amikor a működtetés szintjén vagyunk akkor ott keményen energiát kell adni , mert ott már tevékenykedni kell , ott nem meditálunk , ott cselekszünk .


Itt kapjuk az energiákat , ...


... itt történik a szétosztása az energiáknak , ...


... és itt pedig a működtetése . Tehát azért két merőben különböző funkciója van a kettőnek , a felső rész az alsó nélkül értelmetlen , mert csak saját érdekeket tud , vagy csak direktbe kiadott parancsokat tud . Az alsó részen másról van szó , itt üzenet csak arkangyal által jöhet , ... amit egyetlen forrásból lehet csak elfogadni , az pedig a legmagasabb szint . ... / mi köze egy miniszterelnöknek a legmagasabb szinthez ? ;  ... ? /


A túlsó oldalt is ugyanez a kép fogad , más kérdés hogy apró aszimmetriák változtatnak a bal és a jobb oldalon  , ... az első és a  hátsórész már eleve aszimmetrikus , méghozzá nagyon keményen aszimmetrikus , itt van egy olyan réteg amelyről ma még keveset tudunk , ...


Továbbmenve van ez a három hátsó , ami egészében cserélt kép , ... ezt próbáltuk meg egy olyan helyettesítéssel , amit ki kell hangsúlyozni hogy ez két esélyes . ...


Tehát nem arról van szó hogy ez perdöntően bizonyított helyettesítés , vagy rekonstrukció . Itt arról van szó hogy radiesztéziai alapon , ... első közelítésnél , ezek jöttek ki , hát egyik sincs befejezve , 
ezt még lehet folytatni , sőt lehet újrakezdeni . Ezek energiapályák , aki ezt radiesztéziai módszerrel kutatta az nem rekeszszalagokat kérdezett , hanem energiapályákat követett , ... ez egy maradványsugárzás , ... Kon , / Konstantin / energia szempontból = 0 , nincs kisugárzása , ... nincs mitől félni , ... Viszont ha ez eredetileg szentkép volt , akkor annak a maradványsugárzása igenis átjön rajta , mintha ott se lenne Kon , és ez volt követve hogy milyen az energia pálya . ... Ez egy embernek volt a ráközelítése , ... ezzel a módszerrel soha sem lehet kiszűrni a szubjektumot , ez bizony kétes amig meg nem találjuk az eredetit , vagy ilyen volt , vagy nem . A leírás szerint /Révay Péter 1613 /ami ránk maradt , aszerint itt semmi értelme sincs arkangyalokat keresni . De a leírásban többesszámban szerepel a : keresztény császárok és királyok , ... ha visszanézünk az előző koronaképre , ... akkor ha így fordítom le az eredti latin szöveget , ... akkor az már eleve nem érvényes , hát itt csak két császár van meg egy király , ... 


Az egyetlen szinguláris pont , tehát aminek nincs párja , az Ő . Az első Pantokrátorról ne nagyon nyilatkozzunk , (- mert gyűltek hozzá újabb adatok , mert bizony gondok vannak az elülső Pantopkrátorral , nagyon komoly gondok vannak , a képírás sajátosságait tekintve , egyenlőre nyugodtan zárójelbe tehetjük mert nagyon úgy néz ki hogy nem az eredti , nem azonos megítélés alá esik mint a hátulsó három , ... de ezen a helyen biztosan nem ez volt - ) , ... éppen ezért megnő az amúgyis páratlanul magas jelentősége a felső Pantokrátornak . 

Itt említem meg az előadáson kívüli információt hogy :
2011. januárjában Thébában. Vörös Győző észrevette, hogy a Thot-hegy tulajdonképpen egy természetes piramis és kikövetkeztette, hogy abban (az eddigi gyakorlat szerint) fáraósírnak is kellene lennie. Hamarosan meg is találta a bejáratot egy 35 méter magas sziklafalon. Amikor oda feljutottak láthatták, tapasztalták, hogy hatalmas föld alatti termek vannak belül, ...
Tekintettel azonban arra, hogy Vörös Győző engedélye nem erre a területre szólt, szervezett és feltáró kutatást itt nem végezhetett, kénytelen volt azzal megelégedni, hogy bejárták és lefényképezték a termeket. Az egyik helyiségben nagy örömükre egy Kopt-szentélyt fedeztek fel, a falon egy ember nagyságú Pantokrátor-képpel, melyet a fiatal tudós időközben megjelent Templom Théba koronáján című könyvében színes képpel be is mutatott...

A kopt szentélyben talált kép a Szentkorona tetején található Pantokrátor - Mindenható, Mindenség ura - és a Szentkorona elején található Jézus ábrázolás pontos párhuzama. Különös figyelmet érdemel a nap és hold valamint a felemelt kéz és a szentírás. Előbbi a Szentkorona tetején a Mindenható ábrázoláson, utóbbi a Szentkorona elején a Krisztus ábrázoláson látható.
"A Szentkoronán lévő Pantokrátor ábrázolások és az egyiptomi (Thébai) templomi freskó párhuzama - ennek keretében a nap és hold feltüntetése - elgondolkodtató, mivel a koronázási jelképek között a jogar is egyiptomi eredetű: "A jogar minden bizonnyal a koronázási jelvényegyüttes legrégebbi, lényegében változatlan formában megmaradt darabja. A 10. században Egyiptomban, a Fátimidák idején készülhetett. A hegyikristály-edények és tárgyak a 10. században terjedtek el Egyiptomból, ahol a Madagaszkárról származó nyersanyagot feldolgozták, és onnan jutottak el Európa udvaraiba..."


A kopt ortodox egyház (Ϯⲉⲕ̀ⲕⲗⲏⲥⲓⲁ ̀ⲛⲣⲉⲙ̀ⲛⲭⲏⲙⲓ ̀ⲛⲟⲣⲑⲟⲇⲟⲝⲟⲥ) vagy alexandriai kopt ortodox egyház Egyiptom legnagyobb keresztény egyháza, a kereszténység legősibb szervezete. Az antikhalkédóni egyházak közé tartozik, amelyek a 451-es khalkédóni zsinaton az (akkor még egységben lévő) ortodox és nyugati keresztényektől eltérő krisztológiai álláspontot képviseltek, ezért külön egyházzá váltak. Eredete Egyiptomba vezethető vissza, tagjainak nagy része is itt él, de világszerte vannak






Itt viszont erről elmondják hogy a Nap és a Hold között van , ...


Tehát ilyennek egymáshoz képest sohasem látszik a Nap és a Hold , tehát a fénylő magja a Napnak , pontosan annyi mint a teliholdnak , akár félhold formájában , akár kiegészítve , ... ezt a teljes napfogyatkozásból tudjuk , ...


Ez az a kép amikor leszerelték a keresztet , itt is vannak gondok , mert semmi sem bizonyítja hogy ez a kereszt volt a Szent Koronán . Amikor a kereszt rákerült az függőlegesen került rá , ez bizonyított tény . De semmi sem bizonyítja , - sőt ellenérvek vannak - hogy kereszt lett volna a Szent Koronán , ... tehát a látó emberek nem ezt a keresztet látták , pedig ők azért keresztény emberek voltak . Tehát volt kereszt benne , de egy sokkal bonyolultabb forma volt , és más volt az illeszkedés módja is . A lyuk egyértelműen elsődleges , nem utólag fúrtak , de a további kialakítás már nem ilyen volt . ... Ami eredetileg itt volt kereszt az is antenna szerepű volt , tehát energiát tiszta formában hozott le , mindenesetre egyértelműen a köldökénél csatlakozott be a Pantokrátornak . ... 




Néhány példát megnézve , ez a Nap , Hold és még valami más ...


... ez nem a Holdnak a kicsi változata , ez nyilvánvaló , itt nem kettősségről van szó , hanem hármasságról . Na igen de ezt hogy lehet visszavetíteni az Ószövetség teremtéstörténetibe ? ; ... Ami két nagy világítóról beszél , számára  a Vénusz nem létezik , ... a történeteket nézve ott egymás után , a harmóniának és a szeretetnek nem sok példáját látjuk , ...A Vénusz mint olyan tényleg kimarad az Ószövetségből , de legalább tudni illene róla , ...


Ha azokig a forrásokig megyünk vissza amik valódi források , akkor Mezopotámiáig kell visszamenni , ... ilyenből sok van , ... ez a Nap , Hold , Hajnalcsillag és a magyar népmesék is ezt ismerik .
Tehát a magyar népmese rendkívül archaikus tudásanyagot őriz , ... Berze Nagy János korának legkiválóbb néprajzkutatója , Európa szerte elismert szaktekintély , a négy kötetes Magyarság néprajza című kiadványa és a posztumusz munka : Az égig érő fa címűben ő is leírja , ... hogy a magyar népmesében a Nap és a Hold és az Esthajnalcsillag , amit általában szélnek nevezi , ...  Miért szélnek nevezi ? ; ... - aki már élt a város falain kívül is , az pontosan tudja hogy mikor támad fel a szél ? ... az vagy hajnalban , vagy este , ... ezt magyarul Esthajnalcsillagnak nevezzük , ... A lényeg az hogy ez a hármasság / Nap , Hold , Esthajnalcsillag /adja azt amit mi nélkülözhetetlennek tartunk egy szakrális uralom kereteinek meghatározásakor .


Megjelenik természetesen a sámán dobokon is , tényleg univerzális a jelkép , ...


Galilei , ő foglalkozott a Vénusszal , de úgy hogy nagyon részletesen , ... a Vénusz amikor távol van a tőlünk , tehát a Nap mögött , ... akkor mi teljesnek látjuk , de kicsinek , amikor előtte van a Napnak , tehát közelebb van mint a Nap , de még nem közvetlen abban az irányban mint a Nap , ... akkor viszont sarló alakúnak látjuk és nagynak . Ez a fényesség ami itt van ez a Vénusz , ... A Vénusz név az a fényesnek az abszolút pontos megfelelője , ezt minden nyelvész tudja , csak nem meri mondani , mert akkor fölmerül hogy ez a latin-magyar viszony hogy is van ? ... ennek rengeteg példája van , pl. az állatnak a kifejezése a zodiákus szóban van , annak nincs állapot jelentése a görögben , az állat , a magyar nyelvben egészen a nyelvújítás koráig állapotot is jelentett . Magyarul van értelme annak hogy állatövnek nevezem , holott abban a Szűz , nem állat , - ha görögül értelmezem - , a Mérleg , nem állat , az Ikrek nem állat , a Vízöntő nem állat , ... namost ezt görögből fordították magyarra vagy , ... netalán tán más a helyzet . ... Itt arról van szó hogy ha mi dolgokat magától értetődőnek veszünk , amikor nem azok . Nem magától értetődő hogy egy olyan nyelven , amelyiken állítólag a filozófia megszületett , ez a görög nyelv , állatnak néznek egy nőt , vagy egy szerszámot , hát amilyen as Mérleg , vagy a Vízöntőnél egy szerszámot meg egy embert , ... gondolkozzunk el , ...




És ha egy mai felvételsort , ... itt lehet látni az egész folyamatot . 


A modern- és az ősi tudomány képeit, összekötik a Szent Korona szimbólumai. De honnan tudhatták a középkorban, amit ma, az űrtávcsövek korában tettünk csak láthatóvá?


Ennek a tulajdonságrendszernek kulcsszerepe van mert ha én csak a Napot és a Holdat veszem tudomásul akkor a leosztott tulajdonságoknál se a Fiú tulajdonságait nem tudom megérteni , se a Szűzanya tulajdonságait nem tudom megérteni . Az csak a háromból együtt gazdálkodható ki . A szűzanyaságot azt azonnal megértjük , ... ha én kihagyom a Vénuszt , abból csak szűz lesz , Miért ? ; ... - mert telik a hónap , ... és visszaszűzesedem , ... megint megnyújtom a lehetőséget és jön a hónap vége és megint visszaszűzesedem , ... hol fog itt a Jézusgyermek születni ?  ,  ... sehol . Tehát ha csak a holdritmusra működik a női test , akkor nem lesz gyerek , ... ennyit erről , ... amikor viszont megtörténik a foganás akkor átáll a ritmusa a Vénusz ritmusára , ... Tehát nem lehet csak Vénuszból kigazdálkodni mert akkor nem lesz szűz , és nem lehet csak Holdból kigazdálkodni , mert akkor nem lesz anya , ... Tehát ha azt akarom jelezni hogy Szűzanyaság , akkor mindakét tulajdonságra szükség van . ... A fiúság viszont , ... az igazság Napja  , ... persze hogy Jézusról beszélünk és akkor csak Nap tulajdonságokkal ruháztuk föl . Na igen de akkor nem fog önként az ellenségeikért is áldozatot hozni , miért ? ;  ... - azért mert ezt a Vénusz tulajdonság hozza ki . ... Tehát ott a Nap tulajdonságnak a Vénusz tulajdonsággal kell egyesülnie és akkor lesz belőle egyetemes Megváltó . ... 


Ha az a négy apostol amelyik körbe veszi , ... egy hihetetlen erős energiakiáradásról van szó , ... ezt nem tudja akárki elviselni , ... ide csak meghívódni lehet , ... Ilyen energiakiáradásról tudnak az ókori egyéb mitológiák is , ... ilyen pl. Selené-nek az esete , aki mindenáron azt akarja hogy Jupiter , tehát a teremtés képviselete az neki jelenjen meg személyesen , és hiába figyelmezteti őt hogy nem fogja tudni elviselni , ... de akkoris jelenjen meg , ... meg is jelenik és abban a pillanatban szénné ég . ... Dürer képe : A négy apostol , ... namost honnan tudjuk hogy ezek kik? ; ... - van egy aláírás , ... ahol leírják , ... János evangélista , Pál apostol , Péter apostol , a kulcsról azonosítani lehet , ... 


... 
a negyedik pedig Márk , ... de Márk soha se volt apostol , ...


... hogy van az hogy Dürer egy ilyen három apostol közül negyediknek nem apostolt tesz be ? ... és nem is keresik rá a magyarázatot , ...



... ez a kettő Szt. Péter és Szt.Pál egymással szemben , ...és akkor a másik kettő is , és akkor azt kapjuk meg ami a Magyar Szent Koronán van , ...


... ott van Szt. Jakab aki Oroszlán , ... tehát Márk mint Oroszlán , Pál mint Vízöntő , - az ünnepe a Pálfordulás az a Vízöntőben van , mert egyik felével az Ószövetség felé , másik felével az     Újszövetség felé fordul , ez tipikusan szétáramló , kettős tulajdonság - , ... 
  A négy apostol úgy van csoportosítva hogy ők , a Bibliában már nem szerepelnek együtt , mert az Újszövetségből közvetlenül ezt már nem lehet venni , tehát itt lehet érezni hogy valaminek a jelenléte meg volt Európában , ... de megtagadták , mint Judás , ...



... ez Regensburgban van , nyolc apostol , ... A nyolcasság sem egyedi , vagy rontott forma , mert tudjuk hogy nyolc apostol van a Magyar Szent Korona keresztpánt rendszerén , ... még a mai napig is fölemlegetik hogy 12-nek kellene lenni , de mindegyik alól levágtak egyet és azért lett nyolc .
Egyértelműen igazolták az aranyművesek hogy nem volt semmi alul , ... Nem akarják megérteni hogy itt , most erről a nyolcról van szó , mert a maradéknak a működése az már a királynak a feladata . Itt szakrális királyról van szó , tehát megad egy programot ami két emeletben érkezik le , a harmadik lenne ez a harmadik négyes . de az már mind a királynak a feladata . Péter volt az első , kit követett András , Jakab , János , Fülöp , Bertalan és Tamás , ... ez hét , ehhez hozzávesszük Pált , akkor nyolc , ... na ezek vannak a Szent Koronán . Utána Máté , Jakab , Simon , Tádé és Judás , ... ez a sor már másodrendű , ... vannak névismétlődések és vannak névváltozatok , ... de nem azonos súlyú az első nyolc meg a + négy . Az apostoli hitvallás ami nagyon lényegesen kapcsolódik az apostolokhoz , ... Amikor apostolokat jelenítettek meg , a kezükben egy szalag volt amelyen az apostoli hitvallás egy-egy mondata volt . ... A lényeg az hogy az első ,az az Atyára vonatkozik , az apostoli hitvallás tételei közül és utána hét a Fiúra , és utána egy lényegileg más következik , mert a maradék részt azt nehéz beosztani négy részletre , de belehet , be is szokták , és az pedig a Szentlélek működése az egyházban , ez a Hiszekegy ismertebb nevén .
A lényeg az hogy itt közvetlenül programformájában csak az Atyára és a Fiúra vonatkozó hét + egyes program jelenik meg . Ami a Szentlélek működésére vonatkozik az a te feladatod , az a szakrális uralkodóként kapod meg , azt neked , gyakorolni kell . Elég neked ez a nyolc programpont , mert annak alapján ha át tud jönni ez a program ,  akkor te tökéletesen fogod működtetni , a Szentlelket az egyházban . Szent István intelmeiben az első mindig az egyház , ... az ami tényleg az egyház . Az egy az a magyar nyelvben az Isteni , maga Isten , illetve átvitt értelemben Szent . Tehát ez azt jelenti hogy maga az egyház és ha az jól működik akkor az egész társadalom jól működik , de ha azzal bajok vannak akkor az egész társadalommal bajok vannak  ... / ... - a mai időket nézve ez nagyon aktuális - /, mert a közmondás is azt mondja : fejétől bűzlik am hal . 


A Leonardo da Vinci Utolsó vacsoráját , a mai napig felhasználják ahhoz hogy az állatövi jegyeket tanítsák tanítsák .


Teljesen sajátos a Leonardoi beosztás , másút nem található , ... Leonardo soha nem festette meg Jézus arcát , ... Giorgio Vasari szerint Leonardo a prior számonkérésére hogy miért ? ; ...  - 
 azt mondta hogy : ... ő mint egyszerű halandó , nem érzi magát méltónak arra hogy : ... a Tőle született ember alakban megjelent teremtőerőnek megfogalmazza az arcát .
A lényeg az hogy ha tudom hogy a 12 apostol , a 12 állatövijegy legjellemzőbb tulajdonságait képviseli , ... akkor Jézust nem lehet beosztani , ... nem egy állatövi jegy képviseli , hanem az igazság napja , aki valamennyinek megadja a karakterét , ... Őt nem lehet a tizenkettekbe  besorolni , Ő sokkal magasabb , ... Ő adja meg a jelentőségét mindegyiknek , ... Ez azért lényeges mert különben nem értjük meg hogy minek kellett a Magyar Szent Koronán évközi egységeket megjeleníteni ? ... ha ezeket nem ismerjük , akkor nem tudunk se a kihívásokkal szembenézni , se azokkal az adományokkal élni , amelyek ilyen keretek között jutnak osztályrészünkké ! ... Nem tudjuk megismerni önmagunkat , nem tudjuk hogy mi az amit hoztunk magunkkal , mi az a keret amibe beleszülettünk , ... és amiben tovább kell fejlődnünk ! Ez egy létező összefüggésrendszer és ami az egész életünkben megvannak a vonatkozásai és a hatásai . ... Minden katedrálisnál , ki van faragva a tizenkét állatöv , ...



































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése