Oldalak

2014. június 17., kedd

</ embed>

  Hideglecsó 

    A minap két bejegyzésem egyik a Pünkösdhétfő -ről másik a Szentháromság vasárnapjáról avagy a Kispünkösdről írottak eltüntek a blogomról miután megpróbáltam közzétenni . Nem tudom hogy mi történt , én bénáztam el valamit vagy rendszerhiba következtében történt a baleset , de nem sikerült sehogyan se visszahoznom és a Blogger -hez küldött segélykérés valamint hibaüzenetre sem kaptam semmilyen választ ! Ezért elégé berágtam és komolyan fontolgatom hogy elhagyom ezt a felületet , mint ahogyan sokan mások is már megtették ezt . Addig is az alább közölt hideglecsóval vigasztalódom .


Ez nem egy hagyományos lecsó hidegen , habár az összetevőit illetően sok mindenben azonosak ! Ugorka , paradicsom , zöldpaprika , csípős paprika , újhagyma vagy főzőhagyma , esetleg lilahagyma , jó falusi frissen sajtolt napraforgóolaj , ennek hiányában megteszi a bolti is . Az olívaolaj - és társai  - értem ezen a többi salátaolajat úgymint : a tökmagolaj , repceolaj stb.; nem idevalóak , mert túlzottan dominánsak , elnyomják a friss zöldségek ízeit és zamatát ! 


Erdélyben ahol felnőttem és fiatalságomat töltöttem , igen elterjedt és kedvelt volt a hideglecsó . Az összeaprított zöldségeket megsózzuk és  ízlés szerint meglocsoljuk napraforgóolajjal , majd összekeverjük és lehűtjük , egy kis idő múlva már fogyaszthatjuk , friss kenyérrel , a  szaftját tunkolva a legfinomabb . Sokan vacsorasalátaként fogyasztják , ezt a salátát szokták telemea túróval gazdagítani / ennek hiányában megteszi a krémfehér sajt is / , akkor kevesebb olajat tesznek rá és kenyér nélkül fogyasztják , így is nagyon ízletes !


 Hozzávalók 2 személyre :











     Petrezselyemzöldje


Ennek a salátának a gazdagított változata a bolgár parasztsaláta , amely a híres sopszka tojásos változata .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése