Oldalak

2014. december 5., péntek

embed>


Ha eljő majd a Mikulás / I

cukorkát osztogat , meg miegymást ! 

 

                                             kép: http://www.wohlfahrt.com/bestofchristmas/

     Valami ilyesmi hangulatot árasztott annak a kioszknak a kirakata amit kisdiák koromban nézegettem  az iskolából jövet . Az öreg édességes Braun bácsinál , mert ott , csodának csodája , mindenféle finomság megtalálható volt , míg másutt csak piros sztaniolba csomagolt cukor csizmák voltak , itt volt narancs , füge meg datolya , és különféle finom cukorkák , na persze csokoládé is !
   

Na és a játékok , mint a mesében , babák , kis vonatok , tűzoltókocsik , mackók , szánkók és  meséskönyvek . Nagyot változott a világ , már okostelefon , számítógépes online játékok , esetleg lego és puzzle jöhet számításba de már a Barbie baba is kezd elavulni .
    Régen december 5.-én délután mikor már beesteledett és kint már sötét volt , a Mikulást lestük , időnként belesve a tisztaszobába , ahol kellemes meleget sugárzott a cserépkályha és olyan atmoszférát teremtett ,  amilyet semmilyen modern fűtőtest nem tud ! Aztán végre eljött a nagy pillanat , egy kevés sejtelmes zajkeltés után , szüleink sejtetni vélték hogy lehet már itt járt a Mikulás ! Meglepetve láttuk hogy tényleg itt járt , és mi nem láthattuk , de a kibokszolt , kifényesített bakancsba , csizmába belekerült az ajándék . Abban az időben még csak dió, mogyoró, alma , cukorka ,csokoládé piros zacskóban és emlékeztetőül hogy jók legyünk egy virgács piros krampusszal , na meg egy játék is amit a Mikulás a neki írt levélből megtudott


Ezek után térjünk vissza az ajándékozás hagyományához és Szent Miklós legendás alakjához .
      Ünnepe december 6. Szt. Miklós püspök emléknapja , a görögkeleti egyház legjelentősebb szentje , a görögkatolikusoknál ma is kötelező ünnep. Olyan adat nincs , amely a történelemtudományt is kielégítő pontossággal mondaná el Szt. Miklós püspök életét , s a későbbi források adatai sem megbízhatóak , ezért alakját annak a történetnek alapján ismerjük , mely először a 13. századi Legenda Aureában tűnt fel. http://www.katolikus.hu/szentek

    Olyan nagy hatással bírt , még évszázadok múltával is hogy a kapitalista reklám is felhasználta a legendás Mikulás alakját .


                               http://adhistory.wikispaces.com/cocacola

      Ami az ajándékozást illeti , manapság  a kézműves termékek vannak terjedőben , ennek megfelelően , én is valami kézzel készített ajándékra gondoltam és kitaláltam egy bonbont vagyis kettőt . A nyár elején készítettem zöld dió pálinkát meg meggylikőrt , ezek most kerültek kipróbálásra , mindkettő nagyon jól sikerült . Mármost ezeknek a hozadéka a leszűrés utáni  maradék , szesszel átitatott zöld dió és meggy . Gondoltam ezekből csinálhatnék kézműves bonbonokat ,valahogy úgy mint ahogy anyám csinálta a kókuszgolyót meg a házi csokoládét , amit majd ajándékul adnék Mikulásra és ha sikerül akkor Karácsonyra is. A  mintát a neten keresgéltem és találtam  itt és itt , meg itt . Általában az ehhez hasonló oldlak az információközlésen túl nagyfokú kereskedelmi érdekeltséggel is bírnak , ezért közzétett anyagukat szerzői jogvédelem alá helyezik , ami miatt majd a saját fotóimmal illusztrálom a pralinéijaimat ha sikerülnek .   
                                                             
    A gondolatot tett követte . Először dekantáltam az italokat , majd a diót és a meggyet hagytam lecsepegni , azután a diót felaprítottam apró darabokra .
                     ( folytatás köv.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése