Isten adta , angyal hozta , Szent korona .
Szántai Lajos ( 1962 - ) , művészettörténész , néprajzkutató : a magyar kereszténységet , nem lehet lókoponyák , se tarsolylemezek alapján rekonstruálni . Különben az egész térítésünk története is olyan hogy nyomatják : ... hogy behívta / Szt. István / a hittérítőket , ... hol vannak a dokumentumok ? ; ... - Európa kellős közepén egy nép , nagyhatalmi státuszban , felveszi a keresztény vallást , ... Semmi nyoma , sehol , ... nem lehet rekonstruálni térítői mozgalmakat , ... hát Árpád magyarjai , mellkereszttel temetkeztek , ... honfoglaláskori ereklyetartó mellkereszt , .. nincs két egyforma , ... Az Esztergomi múzeumban is lehet látni , Árpádtól Taksonyig ilyen mellkereszteket , amelyek Árpádkori sírokból kerülnek elő , ... tehát itt van egy hagyományvilág , jóval Szt. István előtt . ... Ha belegondolunk hogy már Habsburg uralkodók vannak és Magyarországon még mindig az az általános vélekedés , vagy Vitéz János Esztergomi Érsek , ... hogy a Magyar Szent Koronát , ... angyal hozta Szt, Istvánnak , miértis meg vannak győződve hogy ettől függ az ország sorsa . És az nem azt jelenti hogy a bajt , vagy a rosszat ki tudjuk kerülni , hanem akármilyen élethelyzetben vagyunk , a nemzet a megoldást mindig megfogja találni . ... tehát ki lehet jönni sokféleképpen történelmi helyzetekből . Mintha a Magyar Szent Koronáról való tudás és a korona és a nemzet kapcsolata , minden történelmi traumán túlsegítette a nemzetet . Ezek kozmikus üdvtörténeti szinten nem hiábavaló szenvedések voltak , a kérdés az hogy most hol állunk éppen ? ... mit lehet tenni ? ... nagyon egyszerű : a Szent Koronával rendezni kell végre közös dolgainkat , ... ez elegendő ahhoz hogy megtaláljuk életünk értelmét . ...
Angyali Szent Korona , ... mi az angyal ? ; ... - az angyal fényhozó , az angyal az maga az üzenetközvetítő , ... az üzenet néha magában az angyalban testesül , ... Ha szemben állunk a Magyar Szent Koronával akkor az abroncson lent , a Pantokrátor két oldalán a két arkangyalt , Szent Mihályt és Szent Gábrielt látjuk , ez is nyilvánvalóan hozzátett az angyali jelzőhöz . ...
Edward Brownie , ... az első angol utazó aki átutazik Magyarországon 1699-ben a következőket írja : a magyarok , különleges rendkívüli nyelvet beszélnek , ... , ... hihetetlenül gazdag , hihetetlenül árnyalt , és gyakorlatilag megidézi a világ működését , ... Hanem a koronájukról is valami rendkívüli dolgot hisznek , ... ez telitalálat , amit ő a magyarságról kívülről tekintve fontosnak , lényegesnek tart az a leglényegesebb az az anyanyelve a magyarnak és kiderül hogy nálunk van a Magyar Szent Korona . Ez a Magyar Szent Korona tényleg nyelvében él , a Magyar Szent Korona angyali korona , ez az állandó jelzője , krónikákban , oklevelekben , Révay Péter leírásában , ... Tehát a koronájukról is valami rendkívüli dolgot hisznek , azt hogy ugyanis azt angyalok hozták Szent Istvánnak . Namost 1699-ben pápai koronaküldésről , ... nem tud a világtörténelem , ... Ilyen hogy pápai koronaküldés , ... kb. azóta létezik amióta könyvtárnyi hazugság áradattal , irományokkal . magyarországi de nem magyar történészek , ... eltömítik a tiszta forrásokat . 1699- ben hol van már a dicső és méltán híres ragyogó , magyar királyság ?... ahol egy Mátyás volt Magyarország királya ? ; ... - már háromrészre szakított az ország és Európa nem tud pápai koronaküldésről . ...
A Hartvik-legendát III. Ince pápa megtette Szent István hivatalos életrajzának , így senkinek nem jutott eszébe kétségbe vonni azt. Később a legenda figyelembe vételével II. Szilveszter pápa nevében még egy 1000. március 27-ére keltezett dokumentumot is hamisítottak (ami nem volt ritkaság a középkorban), az úgynevezett Szilveszter-bullát, ami említi a korona adományozását is.
... ugyanis szerintük az angyal hozta Szent István koronáját , ... meg vannak győződve hogy ettől függ az ország sorsa , ...
A hagyomány szerint Krisztus születése után 1030-at írtak. A német császár tengernyi népességgel indult Boldogasszony országa ellen. Annyi volt a német katona, mint a fűszál a Lajta rétségein. Szent István király lovagokkal, vitézekkel, püspökökkel és papokkal együtt, kik elkísérték a csatába, nem tette ki a tizedrészét sem az ellenségnek. A Lajta partján, az ország határszélén találkoztak össze a seregek. A magyar vezérek mielőtt a csatára sor került volna, tanácskozásra gyűltek össze. Egyszer csak azt vették észre, hogy a király nincsen közöttük...
Keresték, kutatták, de nem találták sehol. Már az egész tábor érte kiáltozott, amikor az egyik vitéz meglátta a nyitott ajtón keresztül, hogy Szent István a közelben lévő Szent Anna-kápolnában térdre borulva buzgón imádkozik. A vitézek is leszállottak a lovukról és térdre hullott az egész sereg.
És amint így elcsendesedtek a legmélyebb imádságban, a kápolna fölött nagy fényesség támadt, és a vezérek meg a főpapok látták, hogy két fehér angyal lebeg a kápolna fölött és tartják kezükben a magyar Szent Koronát. Úgy fénylett, úgy vakított, mint maga a fölkelő nap. Az isteni jel után az ütközetben a magyarok győzedelmeskedtek.
A történelmi emlékezet a magyarok első királyként tart számon és maga Attila király , tehát a Szent Istváni térítésről , fordulatról ha egyáltalán lehet beszélni akkor ennek a valóságos alapja az hogy Szent István oda fordítja vissza a nemzetet , üdvtörténeti küldetése vonatkozásában , amely üdvtörténeti utat , maga Attila határozott meg a magyarok számára . A mondák , a legendák és a hagyomány is évszázadok óta , - ez már az Árpádkorban így jelenik meg és így mutatkozik meg - , erre vannak krónikás változatok , és ilyen a lengyel-magyar krónika * , a Magyar Szent Koronának a megjelenését a magyar történelemben , nem is annyira maga Szent István személyének tulajdonítja , hanem Attila érdemének .
* Kronika polska vagy Kronika Galla Anonima , Gallus Anonymus ismeretlen krónikás által 1113-1116 táján írt mű. A szerző feltételezhetően bencés szerzetes volt,
Tehát angyal ígéri meg Attila királynak Róma falai alatt , ezt az angyalt maga Jézus Krisztus küldi Attila királyhoz , ... És akkor tűnődjünk el azon hogy : Jézus Krisztus angyala Róma püspökével , Nagy Szent Leóval valón , miért nem akart szóba állni ? ... mert ez az angyal egyenes úton Jézus megbízatása alapján egyenesen Attila királyhoz vette az útját . Itt hangzik el az az idézet ami a krónikában , - másnéven Varsói krónikában - olvasható hogy : " ... az angyal megkéri Attila királyt , a világ urát hogy kímélje meg ezt a várost . Miért ? ; ... - mert apostolaink csontjai nyugszanak itt , ezen a helyen . ... Itt két apostolt szoktak emlegetni , az egyik Szent Péter , a másik Szent Pál és megint felmerül az a kérdés hogy : a Szent Péternek , Jézus által tett személyes ígéretet a világtörténelemben és a kereszténység történetében , valaki valóra váltotta , vagyis Jézus , Péternek ígéri meg azt hogy : te Simon , Jóna fia , Kéfásnak fogsz neveztetni és én erre a kősziklára építem az egyházamat . Igenám de van egy vallástörténeti kérdés , ... Jézus , Péternek történetét a világtörténelemben , ki váltja valóra ? ... Mert csak Attila király személye jelenik meg ebben az időben , ... ezekről a művelődéstörténet , a vallástörténet , ... mélyen hallgat . ... Egyszer már kitérhetnének arra hogy : mióta van pápa Római székben ? ... ezek a kemény kérdések . Mindenesetre Róma falai alatt megjelenik Jézus angyala és megkéri Attilát hogy kímélje meg ezt a várost , ... és a következő lépés az hogy innentől indul a Római pápaság valóságos történelme . Az angyal ígéreté pedig így szól : ... majd egy utódod , eme nemes és kegyelemmel teljes tettedért , örökké tartó koronát fog kapni . ... Namost ez az utód viszont Magyarország első királya , aki maga Szent István . ... Namost , éppen azért pápai koronaküldésről beszélni , ... ennek csak egy kikövetkeztethető logikája van , mégpedig az hogy valahova zárkóztassanak már fel bennünket . ... más valóságos történelmi alapja nincsen . 1107-re tehető a Hartvig féle legenda , ahol a rébuszokban van valami utalás , ... egy megnem nevezett pápa és egy magyar király kapcsolatára . ... Bennünket állandóan , - kezdődött ez úgy 1526-tal , a Mohácsi tragédia és1541-el az ország szakrális központjának , Budának az elestje - , felakarnak zárkóztatni valahova , ... Már eltelt több mint egy fél évezred , és egyfolytában hazudoznak egy nemzetnek , ... Namost az hogy középkorban nem tulajdonították pápai eredetűnek , - mármint olyan formában hogy a római pápa küldte Szent Istvánnak a Magyar Szent Koronát , ez nem vita téma - , ... Mégis hogyan lehetséges az hogy az a középkor ahol mégiscsak egy egyházjogi viszonyban áll a Magyar Apostoli Királyság , a Római pápasággal , ...egyik fél sem tud arról hogy a Római pápa , Szent Istvánnak koronát küldött volna . ...
Azonkívül a Római pápa is világi hatalom , ... tehát Magyar Szent Korona fölött , a Római pápa . - a pápaság - , nem diszponál , mert a pápa nem az Istenfiú helytartója szerepkörben gyakorolja améltóságos hatalmát , hanem Szent Péteri szerepkörben . ... A magyar király mint apostol király , nem egyik vagy másik apostol , apostolsága révén gyakorolja a hatalmat , hanem az Istenfiúság alapján , és ezzel nem szokott visszaélni . A koronánkkal egy baj van : a hivatalos történetkutatás és a napi politika színpadán , mást bizonyít a léte mint amilyen mesterséges múltat a magyarságnak szántak . Ne felejtsük el hogy fölötte már nincs evilági hatalom és megint elbagatellizáljak a tényeket , úgy ahogy nem röstellik . ... Hány apostoli király van a világban ? ... mindösszesen , egyetlen egy , ... nem hiányosságaink vannak , hanem többleteink vannak . Állandóan a nagy hiányosságok mezején tévelygő népek közé akarnak minket felzárkóztatni . Ilyen többlettel nem felzárkózni kellene , hanem ezen útkereső nemzeteknek utat kellene mutatni . Ez a történelmi felelősségünk , és miért ? ; ... - mert ha nem tesszük meg nem csak a magyarság ellen követünk el , bűnt és vétket , hanem az egész emberiség ellen is és akkor az egész emberiség fogja rajtunk számonkérni . ...
A felvilágosodás kora óta , nekünk a hit útja be van vágva , ... Tehát az elmúlt 300 évben aki a hitre apellált és vele a kegyelemre , mint ingyen , ... tehát olyan adományra amit nem kérek vissza a legjobb esetben is hülyének nézték , és ennek megfelelően is bántak vele . Az emberi magatartás normái közül kiiktatódott az amelyik a megmaradásának az elengedhetetlen feltétele , az hogy a hittel tényleg hegyeket lehet mozgatni . ...
Ami a tényeket illeti , nagyon pontosan lehet tudni hogy a Szent Istváni tett , egy olyan időpontban zajlott le , mikor két nagy ellenfél volt . Egyik Koppány volt , a másik Gyula volt , namost úgy szokták ezt tálalni nekünk hogy Koppány pogány volt , viszont Gyulánál ezt nehéz lenne igazolni . ...
Na de mire alapozzák mindezt ? ... - a feltárások egyértelműen igazolták hogy Koppány egykori területén az ő idejében , az ő fennhatósága alatt keresztény templomok épültek , ... tehát akkor Koppány nemcsak hogy keresztény volt hanem ugyanolyan judeo-krisztián keresztény volt mint Szent István , tehát még azt sem lehet hogy ő a szkíta kereszténység képviselője volt , ... Dehogyis ő pontosan olyan judeo-krisztián keresztény volt , és Gyula ? ... - hát Gyula is pontosan ugyanolyan judeo-krisztián volt , hát semmiféle ilyen jellegű probléma köztük nem volt . Honnan tudjuk ? ; ... - hát onnan hogy Koppány egy méltóságnév volt , nem pedig keresztény keresztnév , - mint ahogy azt Erdélyi Balázs kimutatta - , a Koppány az a kappán névnek , a késői avar fejedelemi névnek az egyenesági folytatása a magyar nyelvben és ez egy avar méltóságnév egy késői avar területen . Itt már réges rég kereszténység van , az első un. behódolt avar főnököt Tudun-nak hívták , és maga Nagy Károly tartotta keresztvíz alá , ... Az utolsó avar kagánok hangsúlyozotton zsidó-keresztény neveket viseltek , Ábrahám kagán volt , Izsák kagán volt , ... ilyet szkíta-keresztény soha nem adott a maga fejedelmeinek . Tehát nem ott volt a gond hogy az egyik szkíta-keresztény a másik pedig zsidó-keresztény , mindakettő az volt . A másikat pedig , Gyulát , Konstantinápolyban maga a császár tartotta keresztvíz alá , ezt is egykorú forrásból tudjuk . De hát akkor mi a gond ? ; ... - hát az hogy a Koppány féle kereszténység , az avar-kereszténység folyamatos tovább élesé volt , és ennek a központja Salzburgban volt . Tehát a Salzburgi érsek volt ennek a kereszténységnek a feje , a térítők pedig Passaui bencések voltak , ... ez azt jelenti hogy ki volt helyezve a Duna vonaláig a kereszténység központja a Kárpát-medencében . És Gyula , hát a gyula féle kereszténység , bizánci volt és a központja Konstantinápolyban volt , tehát megcsinálták 999-re Trianont ,széttépték a Kárpát-medencét . Ha ez véglegesül akkor nincs szükség 1920 -ban Trianonra , namost Szent Istvánnak sikerült nem egész egy évtized alatt elérni hogy a Kárpát-medencén belül önálló magyar kereszténység lett . A koronát akár így , akár úgy de a fejére tehette , ... és a kereszténység történetében egyedi esetként megkapta az apostoli rangot . Ez azt jelenti hogy Szent István példátlanul nagy tettet hajtott végre a magyarság érdekében . Nem fölzárkóztatta a magyarságot a nyugathoz , hanem megmentette a magyarságot attól hogy szétcincálják egymást egy nyugathoz felzárkóztatott és egy Bizánchoz felzárkóztatott rész Kárpát-medencére . ... Ma már el lehet mondani hogy a szkíta-kereszténység , - legalábbis Róbert Károly koráig - , töretlenül élt tovább . Dokumentumait ennek a továbbélésnek , voltaképpen csak a törökök kiűzetése után kezdték módszeresen pusztítani , de vidéken , eldugott helyeken , apokrif imádságokban , kazettás menyezeteken kimutatható . 1767-ben Gyügye kazettás mennyezetén , a Szamosháton még a szőlő és dinnye van két kiemelt elemként , ez a manicheizmus két jelvénye . Tehát 1700-as évek második felében a szkíta-kereszténység , amelynek oldalága a manicheizmus , de nem a fő vonulata , az még eleven hatóerő a Kárpát-medencében . A Szent Istváni fordulatot így kell értékelni , megkíséreltek vele valamit végrehajtani de ő , bizonyítható módon úgy hajtotta végre , hogy minden ami érték , tovább tudjon menni , a magyarság érdekei mentén . Lényeges hogy nem a magyarságnak volt erre szüksége , hanem a maradék Európának . Szabályszerűen egy áldozathozatalról van szó , aminek a programja benne van a Magyar Szent Koronában is , ... itt arról van szó hogy ha Szent István a magyar katonai potenciál csúcsán , amikor egész egyszerűen nem tud ellenállni neki senki , se délen , se keleten , se nyugaton fegyveres erő , akkor meghozza azt az áldozatot , hogy magára veszi az általa is nagyon pontosan tudott , ferde , egyoldalú judeo-krisztianizmust , ez csak a többi érdekében történhet . Mert ezt csak belülről lehet , és valódi példaadással , szeretetvallásá alakítani , mert ez a maga tételrendszerében nem az , ez egy kiválasztott nép vallása , ami magának megenged dolgokat , azt másnak nem engedi meg és megenged mások rovására olyan dolgokat amit mi egyáltalán nem engedünk meg , se magunknak , se másnak . Ezt csak belülről elfogadva szabályrendszerét , személyes példaadással lehet megváltani és ennek a programja van a Magyar Szent Koronában .
Szólnunk kell még a sógorság , komaság kapcsán a Habsburgokról , hogyan is jutottak a Magyar Szent Korona birtoklásához és miért is kellet nekik annyira ez a korona ?
A Fuggerek a pápák egyik bankházaként is funkcionáltak 1476-tól a Fuggerek, akiknek hírnevét és vagyonát az 1459-ben született Jakob Fugger alapozta meg. Őt először papi pályára küldték, de később, több fivére elhunytával, bevonták a családi cégbe. Akkoriban a Fuggerek már a fél világgal kereskedtek. Az egyik báty, Ulrich ráadásul nagyvonalúan kisegítette az Augsburgban tartózkodó III. Frigyes német-római császárt és fiát, Miksát. A Habsburgok jóindulata nem egy későbbi ügyletben fialt. Jakob 1488-ban megszerezte a tiroli ezüstbányák kitermelési jogát. Ettől kezdve nagyban játszott: Miksából előbb királyt csinált, aztán annyi pénzt adott a Habsburgoknak, hogy megvehették a választófejedelmek kegyét és ezzel a német-római császári koronát, – előbb Miksának (1508), aztán unokájának, a spanyol trónon addig csak királykodó (császárként V.) Károlynak (1519). 1500-tól a Fuggerek pápai bankházként részt vesznek a hírhedt búcsúlevelek forgalmazásában, 1503-tól ők verik a pénzt a pápának, 1524-ig összesen 64-féle érmét – cserébe ők finanszírozzák a pápai testőrséget, a svájci gárdát.
A Habsburg Birodalom egy közel 600 évig tartó dinasztia , a kizárólagosság fenntartására irányuló rögeszméjük a beltenyésztés révén olyan genetikai deformitásokhoz vezetett, mint a hírhedt “Habsburg-állkapocs” , ... a Habsburgok Svájcból származnak, de Ausztria uraiként egész Európára kiterjesztették uralmukat, és még Amerikába, Afrikába és Ázsiába is eljutottak.
„Háborúzzanak mások, te csak házasodj boldog Ausztria” Az idézet Hunyadi Mátyástól származik, és hátterében az a sajátos Habsburg politika áll, mely házasságkötésekkel, és nem véráldozatokat követelő háborúkkal tudta gyarapítani a dinasztia birodalmát. ...
A magyar történelemben elsőként I. Albert lánya, Ágnes jelent meg, aki III. András felesége volt. Az Árpád-ház kihalása után – noha a birodalmi felfogás szerint ennek alapján jogot formálhattak volna a magyar trónra – I. Albert Károly Róbertet támogatta a másik két aspiránssal, a cseh II. Vencellel és Bajor Ottóval szemben.
A magyar trónon az első Habsburg-házi király 1437–1439 között II. Albert volt, aki a felesége, Erzsébet, (Luxemburgi) Zsigmond magyar király és német-római császár lánya révén jutott a magyar trónra. (emellett német és cseh király is volt.) Fia V. László, magyar és cseh király. V. László halála után 1459-ben egyes főurak III. Frigyest is magyar királlyá választották, de koronázására nem került sor (noha a korona László révén az ő birtokában volt), hanem Hunyadi Mátyás lett a király. 1463-ban a bécsújhelyi békében Frigyes elismerte Mátyást, visszaszolgáltatta a magyar koronát, viszonzásúl Mátyás örökösének ismerte el Frigyest, amennyiben nem születik fiúgyermeke.
1521 –ben került sor Szép Fülöp gyermeke – I. Ferdinánd – és II. Ulászló lánya Jagelló Anna közt. A frigy az 1506 –os Habsburg-Jagelló családi szerződés rendelkezései alapján politikai okból köttetett meg. Ezen frigy a Habsburgok számára Magyarország birtoklását jelentette, mivel I. Ferdinánd 1526 –ban a házasságra hivatkozva nyújtotta be igényét hazánk trónjára.
Ferdinánd (1526-tól cseh király, 1531-től német király, 1558-tól német-római császár) igényt formált a magyar trónra, 1526. december 16-án meg is választották, illetve 1527. november 3-án megkoronázták. A rendek egy része (tkp. a köznemesi párt) azonban Szapolyai János mellett döntött, akit szintén megkoronáztak (1526. november 11.).
Az Ausztria területén 1278-óta uralkodó (morvamezei csata óta jelenlévő) Habsburg család a mohácsi csatától kezdődően majdnem 4 évszázadon keresztül foglalta el a magyar trónt: 1526 és 1918 között. Ebben az időszakban összesen 17 Habsburg uralkodó váltotta egymást a magyar trónon.
A magyarok viszonya a Habsburgokkal állandóan változott: kezdetben le akartuk rázni uralmukat a Rákóczi-szabadságharcban, majd egy békés időszak következett Mária Terézia uralkodásának nagyobbik részében később pedig a magyarok újra fellázadtak ellenük 1848-ban.
Ausztria és a Magyar Királyság egy közös államot hoztak létre melynek neve: Osztrák-Magyar Monarchia. Ebben az új államban Magyarország saját kormánnyal rendelkezhetett és önállóságot élvezett szinte minden területen, csupán a külügyek, a hadügyek és a pénzügyek terén kellett Ausztriával egyeztetnia. Az új állam 51 éven keresztül, 1867 és 1918 között létezett mint alkotmányos királyság.
A XIX. század derekán a Habsburgok, látva azt, hogy képtelenek az állandóan lázongó, és rebellis magyarokat legyőzni, idegenből szerződtetett, és "hazai", elsősorban német, vagy osztrák nyelvészeket bíztak meg azzal, hogy a dicső hun-magyar rokonság helyére olyan elméletet állítsanak, amely képes arra, hogy hosszútávon a magyarok gerincét megtörje, és lelki tartásukat elvegye.
Szentkátolnai Bálint Gábornak a rovásírásos gyűjteményét Hunfalvy Pál elégette. - erről sehol egy hangot se lehet hallani és a róla szóló dokumentumokban sem említik ? ...
A finnugor elmélet felállítójaként emlegetett Hunfalvy Pál népszerűsége az alternatív őstörténeti irodalomban Gyurcsány Ferencével vetekszik, és ezzel aligha becsüljük alá azt a képet, ami róla él. Ennek alapján egy magyarul nem tudó, német érzelmű, könyv-, és íráségető Habsburg-bérenc volt, aki tudatosan törekedett az elméletét elutasító kortársai ellehetetlenítésére, erkölcsi, és fizikai megsemmisítésére.
Kossuth óva intette Deákot a kiegyezés megkötésétől. Cikke: 1867 május 28-án jelent meg a Magyarország című lapban (LINK) Kossuth május 22-én írta és legelőször május 26-án jelent meg hazánkban a Magyar Újság című lapban. Nem vették figyelembe, másnap, május 29-én az Országgyűlés megszavazta a kiegyezési törvényeket. ... Kossuth is katasztrófát jósolt, mely valóban be is következett 53 évvel később (Trianonban).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése