Oldalak

2015. január 31., szombat

/ embed>
 

  Hurka , kolbász V.

 

   Most érkeztem el az eredeti célomhoz : tálaljuk a sült hurkát , kolbászt , veres káposztával , hagymás krumplival , céklával , savanyú ugorkával !





          A köretet a következőképpen készítjük : A felvágott vöröshagymát megdinszteljük zsíron . Egy kicsi fej veres káposztát apróra szelve hozzáadunk és megsózzuk . Ha kell , kevés vizet adunk hozzá , de a lényeg , hogy a káposzta adja ki a levét . Amikor félig összeesik a káposzta , hozzáadunk egy almát apróra csíkozva és megcukrozzuk ,  köménnyel ízesítjük. Amikor már majdnem kész , adunk hozzá egy kevés vörösbort és ecetet. Készre pároljuk , de közben megkóstoljuk , hogy  kell-e még bele valami .
    A kockára vágott krumplit megfőzzük. Aztán zsírt hevítünk ,  és azon megsütjük a felvágott hagymát . Ha átpárolódott, rádobjuk a krumplit, átforgatjuk és esetleg villával átnyomkodjuk. Sóval, borssal ízesítjük.  


            A hurkákat tepsibe tesszük és öntünk alá egy kis vizet , / a jó hurka kell annyira zsíros legyen hogy saját zsírjában megsüljön / aztán a sütőben , 180 C°-on sütjük , kb. 20 percig , alsó-felső üzemmódban , nem forgatjuk , nem szurkáljuk , szép piroskásra sütjük , de nem szárítjuk ki . Mindig csak annyi hurkát és kolbász sütök, hogy egy evésre megegyük , mert ez csak frissen sülve az igazi / bár én bármilyen módon megeszem , nyersen , csak abálva , hidegen szeretem a legjobban / másnap pedig kolbászzsíros kenyeret uzsonnázunk , mondjuk boros teával .


        A kolbászt mi külön sütjük , mert a kolbászból kisülő zsírnak  az nem tesz jót ha összekeveredik a hurkák zsírjával , a későbbi kolbászzsíros kenyéren ! Ugyanis a sülő hurkákból kioldódó fűszerek aromája nem passzol a kolbászzsírral . Tehát egy vastagfalu serpenyőbe feltesszük a kolbászt sütni , teszünk egy kis vizet alája és ez esetben megszurkáljuk , mikor már elkezd sülni és lefedjük , sülés közben  egyszer kétszer megfordítjuk , pirosra sütjük , szintén ügyelünk hogy finom szaftos maradjon !

2 megjegyzés:

  1. Én speciel imádom hidegen a disznótorost, kenyérre karikázva, savanyúsággal, majdnem jobban szeretem, mint amikor forrón megsült, persze akkor is eszem belőle, és mindig egyben sütöm a kolbásszal, és azt a zsírt Édesapám imádta kenyérre kenve enni hagymával, paprikával, paradicsommal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony a jó hurka , kolbász hidegen is finom ! Én is úgy vagyok velük hogy a májas és a véres hurkát csak úgy abálva , mondhatni sületlenül , nyersen jobban szeretem mint sülve !

      Törlés