Oldalak

2024. július 15., hétfő


 



Az igazság a részletekben lakozik V.



A Szent Korona ma is él


További részletes képek a Szelényi Károly "A Magyar Szent Korona. Királyok és koronázások" című könyvében - http://www.minden-ami-magyar.hu/szk/korona.php?&w=1024/

A magyar államot és annak jogfolytonosságát megtestesítő felségjelvénye Magyarország fölötti főhatalom egyetlen jogos földi birtokosa, jogi személy, minden m jog forrása, az Istentől származó földi hatalom közvetítője, a teljes m. történelmi alkotmány, valamint az egész Szt István-i államiság alapja.
Ma lehet-e aktuális a Szent Korona-eszme ?
Két ok miatt is nagyon nehézkes lenne. Egyrészt a világpolitikai helyzet miatt, ami a keresztény értékrendtől egyre messzebb kerül, másrészt azért, mert rendkívül mély a vallásos tartalma. A társadalom mára szekularizálódott, az emberek nehezen értik meg, hogy mit jelent az univerzum egysége, a földi és az égi közti kapcsolatrendszer és más egyebek, amik miatt az eszmét a jelenlegi politikai helyzetben szinte lehetetlen lenne keresztülvinni. Ettől még ott van az eszmében az a rendkívül speciális gondolat, amivel különösen a globalizáció, a migráció és a szomszédban folyó háború közepette érdemes foglalkozni.
– Mindenkor abszolút ereje van, ami azt jelenti, hogy ha a korona jogai ideig-óráig szüneteltek is, például amikor ellopták, rejtegették vagy elásták, megszűnni soha nem szűntek meg. Az eszme egyik alapvetése éppen az, hogy a királynak és a nemzetnek együttes kötelessége helyreállítani a korona jogainak teljességét. Ha a király sérti meg, akkor a királlyal szembe kell szállnia a nemzetnek, fordítva pedig a király felelősségén a hangsúly. Valamennyi szabadságharc alapja az volt, hogy miután a király megsértette a korona jogait, a nemzet beavatkozott és törekedett azok gyors helyreállítására.  Pl. Luxemburgi Zsigmond azért adományozott komoly birtokot az egyik főúrnak,  ispán volt az illető, mert a korona jogainak megsértése miatt fegyverrel fordult szembe vele, azaz a királlyal. Gondoljunk csak bele, ha valaki ma a korona jogainak a védelmében bárki ellen fel merne lépni, mi történne vele. Úgy rúgnák ki, hogy zúgva szállna, mint a győzelmi lobogó. Ennyire más volt akkor a gondolkodásmód.
Aki eddig nem hallott róla, annak biztosan furcsán hangzik, hogy például ... Trianonban elvették az ország kétharmadát, vagy a privatizációra, amikor elcsalták, ellopták a földjeinket, a bányáinkat, mindazt, ami még a királynak sem lehetett a tulajdona, hanem csak és kizárólag a Szent Koronának.
– Honnan ered ez a felfogás?
–Ez a magyar gondolat tulajdonképpen a vérszerződéssel jelent meg, hiszen az sem arról szólt, hogy adok-veszek, üzletelek, becsaplak, hanem egy spirituális megállapodást kötöttek őseink arról, hogy kitartanak egymás mellett az életük árán is. Hérodotosz le is írta, hogy ez az eszme a szkítáknál tipikus volt. De vehetjük példának az utolsó vacsorát, hiszen ott is vérszerződés köttetett, mikor Jézus azt mondja, íme az én vérem. Ugyanaz! Krisztus nem azért változtatja át a bort, hogy aztán bódultan csapjátok be, irtsátok ki egymást, hanem azért, hogy kövessük őt azon az úton, amit kijelölt. Amíg az emberek nem eszerint viselkednek, addig nem lehet helyreállítani az eszmét és visszahelyezni az őt megillető helyre.
– Akkor mi lehet a szerepe ma?
– Napjainkban a korona szerepe az lehet, hogy amikor ott állhatunk előtte a Parlamentben, akkor valami olyat érezzünk, megrendülést, meghatottságot, amit előtte soha, és ez létező dolog. De tegyük hozzá, hogy az ereklye nem cirkuszi látványosság, hiszen ezer éven át mutogatás nélkül is élt és hatott a kultusza, akkor is, ha évtizedeken át száműzetésbe kényszerült. Mivel egy szent személy, tárgy vagy fogalom azért szent, mert képes közvetíteni a fizikai és a metafizikai, az emberi és az isteni világ között. A Szent Korona pedig képes erre.
– Fogalmazhatunk-e úgy, hogy a Szent Korona nem az ország koronája, hanem a Szent Korona országa Magyarország?
– Pontosan így van, hiszen az eszme lényege éppen az, hogy az ország, a magyar királyság és társországai együttvéve a Szent Korona birtoka és tulajdona. Sajnos sokan mosolyognak, amikor ilyet hallanak, mert nem értik. Szerintem ezzel együtt is lehetséges, hogy a korona visszanyerje társadalmi szinten is régi rangját, hiszen nem arról van szó, amit némely baloldali csoport, párt vagy megmondóember hangoztat, hogy van-e király vagy nincsen király, hanem a Szent Koronát létrehozó gondolatról van szó, amit én a vérszerződéstől kezdve ezer éven át végighúzódóan az alkotmányos magyar államelmélet alapjának látok és akként értékelek. - dr. Kásler Miklós miniszterelnöki biztost, a Magyarságkutató Intézet tiszteletbeli elnöke










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése